Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

РРО, КОРО: нові правила реєстрації

25.04.2019

Із 19 квітня 2019 року набув чинності наказ Мінфіну від 13.02.19 р. № 64 «Про затвердження порядків ведення реєстру екземплярів реєстраторів розрахункових операцій і реєстру центрів сервісного обслуговування реєстраторів розрахункових операцій» (далі – Наказ № 64).

Як наслідок із 19.04.19 р. почали

  • діяти нові правила:
    - реєстрації РРО, КОРО,
    - опломбування РРО,
  • застосовуватися нові форми:
    - КОРО, розрахункових книжок;
    - заяв на реєстрацію, анулювання реєстрації РРО та КОРО й інших РРО-документів.

Нові реєстри

Реєстр екземплярів РРО – єдина інформаційна система збору, накопичення та обробки інформації про екземпляри РРО, моделі (модифікації) яких включено до Державного реєстру РРО, які поставлені для введення в оборот або експлуатуються і строк служби яких не минув.

Реєстр ЦСО РРО – переліки ЦСО та виробників (постачальників) РРО, які самостійно виконують функції ЦСО. Ці переліки ведуться в електронній формі.

Мета ведення реєстрів – контроль у сфері РРО та спрощення реєстраційних дій із РРО.

Наказом № 64 установлено перехідний період для первинного занесення даних до реєстру екземплярів РРО, а саме:

  • протягом двох місяців, що настають за місяцем набуття чинності Наказу № 64, ДФС формує реєстр екземплярів РРО та включає до нього всі екземпляри РРО, зареєстровані в органах ДФС, які перебувають в експлуатації (крім РРО, зареєстрованих для господарських одиниць або суб'єктів господарювання з місцезнаходженням на тимчасово окупованих територіях) або перебували в експлуатації станом на 19.04.19 р., із присвоєнням їм реєстраційних номерів;
  • протягом трьох місяців, що настають за місяцем набуття чинності Наказу № 64, виробники (постачальники) РРО подають заяви про включення до реєстру всіх екземплярів РРО, постачання яких було здійснене до набуття чинності Наказу № 64, строк служби яких не минув та які не були включені до реєстру.

Нові правила реєстрації РРО

У результаті змін спрощено порядок реєстрації РРО. Зупинимося на найважливіших моментах.

1. Для реєстрації РРО достатньо подати реєстраційну заяву за формою № 1-РРО. Тепер не треба подавати копії документа про право власності або використання РРО, документа на право власності на господарську одиницю, де використовується РРО, та ін.

Указувати дані про документ на господарську одиницю в реєстраційній заяві не треба. Однак у заяві є новий реквізит «Ідентифікатор об'єкта оподаткування», який зазначено у формі № 20-ОПП про такий об'єкт. Ще один новий реквізит заяви – реєстраційний номер екземпляра РРО в реєстрі екземплярів РРО.

Це важливо! Протягом 3 місяців, що настають за місяцем набуття чинності Наказу № 64, у випадку подання заяви про реєстрацію РРО, ще не включеного до реєстру, суб’єкт господарювання (далі – СГ) повинен додати до заяви копії:

  • документів, що підтверджують факт купівлі або безплатного отримання РРО у власність, іншого документа, що підтверджує право власності або користування;
  • паспорта (формуляра) РРО та паспорта модему (у випадку застосування зовнішнього модему).

Хочемо попередити, що всі розділи заяви повинні бути заповнені. Як і раніше, заяву можна подати в паперовому та електронному вигляді (у т. ч. й через електронний кабінет платника податків).

Строк прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію РРО залишився колишнім – 2 робочих дні після подання заяви.

2. Змінилися підстави для відмови в реєстрації РРО (уточнено старі та додано нові підстави). Так, у реєстрації РРО відмовлять, якщо:

  • ЦСО не включено до реєстру ЦСО;
  • контролюючий орган не повідомлений про господарську одиницю, зазначену в заяві, як про об'єкт оподаткування (не подано форму № 20-ОПП) або згідно з інформацією з форми № 20-ОПП об'єкт є закритим або не експлуатується підприємством. А якщо не подали форму № 20-ОПП про свою торговельну точку, то й зареєструвати РРО на неї не можна;
  • у контролюючому органі немає інформації про укладення СГ договору із ЦСО на обслуговування РРО або згідно з такою інформацією договір розірвано або припинено;
  • у контролюючому органі є інформація, що РРО викрадено;
  • екземпляр моделі (модифікації) РРО не зареєстровано у Реєстрі екземплярів РРО;
  • ЦСО та СГ – пов'язані особи. Визначення «пов'язана особа» застосовується в значенні, наведеному в абзаці другому п. 49 Порядку технічного обслуговування та ремонту РРО, затвердженого постановою КМУ від 12.05.04 р. № 601. Так, пов'язаними особами вважаються юридичні або фізичні особи, які спільно або за узгодженням із ЦСО провадять господарську діяльність або здійснюють контроль над роботою ЦСО або контролюються таким ЦСО чи перебувають під загальним контролем із таким ЦСО. Під здійсненням контролю над роботою ЦСО слід розуміти володіння безпосереднє або через пов'язаних юридичних або фізичних осіб найбільшою часткою (паєм, пакетом акцій) статутного капіталу ЦСО або управління найбільшою кількістю голосів у керівному органі такого центру чи володіння часткою (паєм, пакетом акцій) у розмірі не менше 20 % статутного капіталу центру.

3. Скорочено строк дії довідки про резервування фіскального номера з 5 робочих днів до трьох.

Зверніть увагу: така довідка тепер не видається СГ, а направляється контролюючим органом прямо до ЦСО.

Після опломбування РРО ЦСО засобами електронного зв'язку відправляє контролюючому органу примірники довідки про опломбування РРО та акт уведення РРО в експлуатацію.

Строк на виконання робіт ЦСО також скорочено до трьох робочих днів із моменту отримання довідки про резервування фіскального номера.

У випадку перереєстрації РРО тепер подається тільки реєстраційна заява та реєстраційне свідоцтво – інші документи подавати не треба.

Анулювати примусово реєстрацію РРО зараз контролюючий орган може, і коли СГ указав у формі № 20-ОПП, що господарська одиниця, де використовується РРО, закрита або не експлуатується. Нагадаємо, раніше причина ануляції була інша – наявність судового рішення про визнання недійсним договору оренди господарської одиниці.

Як і раніше, для анулювання реєстрації СГ досить подати заяву про анулювання реєстрації та реєстраційне свідоцтво. Довідку про розпломбування РРО подавати не треба (таку довідку до контролюючого органу подає ЦСО).

КОРО: нові форми та правила реєстрації

Із 19 квітня 2019 року також спрощено порядок реєстрації, перереєстрації та анулювання КОРО. Зміни торкнулися пакета документів для реєстраційних дій. Тепер достатньо подати заяву та саму КОРО.

З’явилася нова підстава для відмови в реєстрації (аналогічна для відмови в реєстрації РРО) – якщо СГ не повідомив контролюючий орган про господарську одиницю, зазначену в заяві, як про об'єкт оподаткування (не подано форму № 20-ОПП) або згідно з інформацією з форми № 20-ОПП відповідний об'єкт є закритим або не експлуатується підприємством.

Форми КОРО та РК із 19.04.19 р. – нові. Однак це не означає, що треба бігти купувати та реєструвати КОРО за новою формою. СГ можуть використовувати старі КОРО до анулювання їх реєстрації або закінчення.

Зазначимо, що в новій формі КОРО немає розділу для підклеювання фіскальних звітних чеків. А розд. 1 призначено тільки для занесення даних про розрахункові операції під час відключення електроенергії або ремонту РРО. Таким чином, тепер усунуто невідповідності між формою книги та порядком її ведення.

Коментарі до матеріалу
Всього коментарів 3
Відсортовано:
Статті за темою
16.04.2025
6 помилок платників податків в огляді практики Верховного Суду за лютий 2025 року
Розглянемо практику Верховного Суду у податкових спорах за лютий 2025 року та складемо рейтинг із 6 помилок, яких припустилися платники податків як учасники цих спорів. Чому віддати перевагу: букві чи духу закону? Розглянемо практику Верховного Суду у податкових спорах за лютий 2025 року та складем...
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
21.02.2025
Додаток 5 декларації з ПДВ: порядок заповнення та виправлення помилок
Додаток 5 до декларації з ПДВ (далі – декларація) заповнюється платниками ПДВ, які зобов’язані розподіляти вхідний ПДВ відповідно до п. 199.1 Податкового кодексу (далі – ПК) (заповнюють таблиці 1 і 2) та платниками, що застосовують касовий метод обліку ПДВ (заповнюють таблицю 3). ...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
Нове
01.05.2025
Чи може працівник підписати заяву на відпустку власним КЕП?
Чи може співробітник підприємства, який працює в дистанційному режимі, подати в електронному вигляді заяву про надання йому чергової щорічної відпустки.  Співробітник підприємства, який працює в дистанційному режимі, хоче подати в електронному вигляді заяву про надання йому чергової щорічної...
01.05.2025
Як підписати документ кваліфікованим електронним підписом?
 Розглянемо, як на практиці можна підписати електронний документ за допомогою КЕП без спеціальних програм, що дозволяють це зробити. Суб’єкти господарювання з кожним днем дедалі активніше використовують у своїй діяльності електронний документообіг. Зокрема, для обміну документами з контра...
28.04.2025
Як вести облік відходів на підприємстві
Законом від 20.06.2022 № 2320-IX «Про управління відходами» визначено правові, організаційні та економічні засади діяльності щодо управління відходами в Україні. Водночас цей документ зобов’язує СГ вести облік операцій з управління відходами. Низка підзаконних нормативних акті...
Кращі матеріали
Центр сповіщень