Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Підприємство імпортує каски та бронежилети й передає їх волонтерам. Чи виникають податкові зобов’язання з ПДВ?

Практична ситуація

До підприємства – платника ПДВ звернулася волонтерська організація із проханням придбати їхнім коштом бронежилети й каски для територіальної оборони у нерезидента, з яким у підприємства є договірні відносини. Чи виникають у цій ситуації податкові зобов’язання з ПДВ та чи треба сплачувати ввізне мито в разі імпорту таких товарів?

Для відповіді на це запитання слід звернутися до п. 41 розділу ХХІ Митного кодексу, п. 32 підрозд. 2 розд. ХХ Податкового кодексу (далі – ПК).

Так, згідно із зазначеними нормами звільняється від обкладення ПДВ і ввізним митом увезення на митну територію України спеціальних засобів індивідуального захисту, зокрема:

  • касок, виготовлених відповідно до військових стандартів, які класифікуються в товарній підкатегорії 6506 10 80 00 згідно з УКТЗЕД;
  • бронежилетів, також виготовлених відповідно до військових стандартів, які класифікуються в товарній підкатегорії 6211 43 90 00 згідно з УКТЗЕД.

Дія цієї пільги поширюється на період проведення антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки й оборони, відсічі та стримуванню збройної агресії Російської Федерації в Донецькій і Луганській областях, що здійснюються шляхом проведення операції Об’єднаних сил (ООС), та/або введення воєнного стану. Нагадаємо, що в Україні воєнний стан введено на 30 днів з 24 лютого 2022 року згідно з Указом Президента від 24.02.2022 № 64/2022.

Також на період дії воєнного стану звільняється від обкладення ПДВ постачання на території України касок і бронежилетів. Тобто операція з постачання волонтерською організацією касок і бронежилетів звільняється від обкладення ПДВ (п. 32 підрозд. 2 розд. ХХ ПК).

Коментарі до матеріалу
Статті за темою
17.03.2025
Об’єкт ОЗ частково зруйнований у ході військових дій: як відобразити в обліку часткову ліквідацію та яка може бути альтернатива?
Ворожі обстріли, яким зараз піддається територія України, часто призводить до ушкоджень основних засобів (далі – ОЗ) підприємств, зокрема нерухомості. При цьому якщо знищена тільки частина об’єкта ОЗ і він може продовжувати експлуатуватися без цієї частини або після її заміни на нову, то...
17.03.2025
Як вести облік об’єкта основних засобів призначеного для продажу?
Як випливає з п. 33 НП(С)БО 7, необоротний актив, який обліковується в складі основних засобів (далі – ОЗ), можна безпосередньо списати з балансу підприємства лише в разі його безплатної передачі або невідповідності критеріям визнання активом. Якщо ж підприємство планує продати об'єкт ОЗ, то с...
10.03.2025
Паливні картки на підприємстві
Паливні картки, як і талони на пально-мастильні матеріали (далі – ПММ), є доволі зручним способом оптового придбання ПММ із подальшим їх використанням у міру потреби. Розглянемо: якими документами регулюється використання паливних карток; які види паливних карток бувають та які особливості...
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
21.02.2025
Додаток 5 декларації з ПДВ: порядок заповнення та виправлення помилок
Додаток 5 до декларації з ПДВ (далі – декларація) заповнюється платниками ПДВ, які зобов’язані розподіляти вхідний ПДВ відповідно до п. 199.1 Податкового кодексу (далі – ПК) (заповнюють таблиці 1 і 2) та платниками, що застосовують касовий метод обліку ПДВ (заповнюють таблицю 3). ...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
Нове
01.05.2025
Чи може працівник підписати заяву на відпустку власним КЕП?
Чи може співробітник підприємства, який працює в дистанційному режимі, подати в електронному вигляді заяву про надання йому чергової щорічної відпустки.  Співробітник підприємства, який працює в дистанційному режимі, хоче подати в електронному вигляді заяву про надання йому чергової щорічної...
01.05.2025
Як підписати документ кваліфікованим електронним підписом?
 Розглянемо, як на практиці можна підписати електронний документ за допомогою КЕП без спеціальних програм, що дозволяють це зробити. Суб’єкти господарювання з кожним днем дедалі активніше використовують у своїй діяльності електронний документообіг. Зокрема, для обміну документами з контра...
28.04.2025
Як вести облік відходів на підприємстві
Законом від 20.06.2022 № 2320-IX «Про управління відходами» визначено правові, організаційні та економічні засади діяльності щодо управління відходами в Україні. Водночас цей документ зобов’язує СГ вести облік операцій з управління відходами. Низка підзаконних нормативних акті...
Кращі матеріали