Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як підприємству поміняти назву: 9 важливих кроків

Ситуація. Засновники ТОВ вирішили перейменувати підприємство, переслідуючи мету підвищити прибутковість бізнесу. При цьому організаційно-правова форма підприємства не зміниться (це, як і раніше, буде ТОВ). У зв'язку із цим виникли питання, що та як потрібно буде зробити і які документи оформити.

Дійсно, для бізнесу назва підприємства має дуже велике значення. Адже недарма говорять «як корабель назвеш, так він і попливе»... А необхідність поміняти назву виникає з різних причин. Наприклад, через те, що в іншого підприємства з невтішною репутацією дуже схожа назва і клієнти плутають підприємства. Законодавство не вказує власникам бізнесу, у зв'язку з чим вони можуть перейменовувати свої підприємства. Ось тільки при перейменуванні потрібно буде дотримати декілька законодавчих правил, про які ми й поговоримо в цій консультації.

Звернемося до норм Цивільного кодексу (далі – ЦК). У ст. 90 ЦК передбачено, що будь-яка юрособа повинна мати найменування, яке складається з двох частин: інформації про організаційно-правову форму і назви.

Аналогічна вказівка щодо найменування юрособи наведена у ст. 16 Закону від 15.15.03 р. № 755-IV (далі – Закон № 755).

Наприклад, назва підприємства – Гном. Додаємо організаційну форму й отримуємо найменування: ТОВ «Гном».

Не заблукайте в поняттях! Є різниця між термінами «найменування» і «назва». Якщо застосовувати шкільні граматичні категорії, то назва – це ім’я власне. Завжди пишеться з великої букви.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
14.11.2025
Майнові вклади до додаткового капіталу: облік у товариства
З 27.08.2025 товариства з обмеженою відповідальністю мають право формувати додатковий капітал, отримуючи грошові та майнові вклади (внески). У статті розглянуто порядок відображення в обліку ТОВ майнових вкладів, наведено зразки первинних документів. 27.08.2025 до Закону від 06.02.2018 № 2275-VIII &...
04.11.2025
Грошові внески до додаткового капіталу ТОВ: облік у товариства
Товариство з обмеженою відповідальністю отримало грошові внески до додаткового капіталу. Як відобразити в обліку таку операцію? Про які нюанси оподаткування слід знати? Дізнайтесь зі статті. З 27.08.2025 оновлена ст. 12 Закону від 06.02.2018 № 2275-VIII «Про товариства з обмеженою та додатково...
16.10.2025
Заборгованість перед контрагентами з Білорусі: як обчислювати строки позовної давності?
Дізнайтеся, як обчислити строк давності заборгованості, що виникла до 2022 року, якщо ваш контрагент знаходиться у Білорусі. Ситуація. Наше підприємство має заборгованість, що виникла до 2022 року, перед підприємством, яке знаходиться в Білорусі. Ця заборгованість не буде погашена, тому зараз хочемо...
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
23.10.2025
Інвентаризація кредиторської та дебіторської заборгованості
У статті розповімо про особливості проведення інвентаризації дебіторської та кредиторської заборгованостей підприємства. Інвентаризація розрахунків підприємства є одним з етапів суцільної інвентаризації, яка проводиться перед складанням річної фінансової звітності. Інвентаризація дебіторської та кре...
Нове
19.11.2025
6 помилок платників податків в огляді практики Верховного Суду за вересень 2025 року
Про документи на підтвердження витрат фізособи на придбання корпоративних прав; про ПДВ-наслідки операції з надання автомобіля у позичку, а також про відсутність у власника підприємства права на оскарження у суді податкового повідомлення-рішення, прийнятого щодо підприємства – у іноді несподів...
18.11.2025
Оренда обладнання з викупом: облік
Підприємство передало в оренду з викупом обладнання. Як відображати в обліку таку операцію – як оперативну оренду чи як фінансовий лізинг? І якими будуть податкові наслідки залежно від формулювань у договорі оренди? Читайте про це у статті. У підприємства, яке надає обладнання в оренду з подал...
17.11.2025
Облік сільськогосподарських багаторічних насаджень
У статті узагальнено правила класифікації, документування та бухгалтерського обліку багаторічних насаджень у сільському господарстві, включаючи порядок їх створення, введення в експлуатацію та подальшу амортизацію. Облік багаторічних насаджень у сільському господарстві має низку особливостей, оскіль...
Кращі матеріали