Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як підприємству поміняти назву: 9 важливих кроків

Ситуація. Засновники ТОВ вирішили перейменувати підприємство, переслідуючи мету підвищити прибутковість бізнесу. При цьому організаційно-правова форма підприємства не зміниться (це, як і раніше, буде ТОВ). У зв'язку із цим виникли питання, що та як потрібно буде зробити і які документи оформити.

Дійсно, для бізнесу назва підприємства має дуже велике значення. Адже недарма говорять «як корабель назвеш, так він і попливе»... А необхідність поміняти назву виникає з різних причин. Наприклад, через те, що в іншого підприємства з невтішною репутацією дуже схожа назва і клієнти плутають підприємства. Законодавство не вказує власникам бізнесу, у зв'язку з чим вони можуть перейменовувати свої підприємства. Ось тільки при перейменуванні потрібно буде дотримати декілька законодавчих правил, про які ми й поговоримо в цій консультації.

Звернемося до норм Цивільного кодексу (далі – ЦК). У ст. 90 ЦК передбачено, що будь-яка юрособа повинна мати найменування, яке складається з двох частин: інформації про організаційно-правову форму і назви.

Аналогічна вказівка щодо найменування юрособи наведена у ст. 16 Закону від 15.15.03 р. № 755-IV (далі – Закон № 755).

Наприклад, назва підприємства – Гном. Додаємо організаційну форму й отримуємо найменування: ТОВ «Гном».

Не заблукайте в поняттях! Є різниця між термінами «найменування» і «назва». Якщо застосовувати шкільні граматичні категорії, то назва – це ім’я власне. Завжди пишеться з великої букви.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
18.08.2025
Облік ліцензій, технічних умов і сертифікатів
У статті розповімо, якими об’єктами обліку є ліцензії, технічні умови, витрати на сертифікацію продукції та документи дозвільного характеру. Для того щоб розпочати виробляти продукцію (виконувати роботи, надавати послуги), підприємству найчастіше недостатньо мати тільки основні засоби, сировин...
04.08.2025
Об’єднання підприємств: процедурні нюанси
Розглянемо з правової точки зору особливості процедури об’єднання різних підприємств шляхом приєднання чи злиття. У господарській практиці для того щоб розширити виробництво, збільшити капітал, поліпшити продуктивність, уникнути збитків, протидіяти конкурентам, компанії нерідко приймають рішен...
21.07.2025
Учасник розстається з ТОВ: варіанти обліку
У статті розглянемо порядок відображення в обліку товариства та учасника-юрособи – резидента України вихід із товариства, викуп частки товариством та відступлення частки іншим особам. Про що йдеться? Учасник може добровільно залишити ТОВ тільки двома шляхами, а саме (Закон від 06.02.2018 № 227...
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної ...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
Нове
15.09.2025
Офіс у квартирі директора: чи потрібно оформлювати договір оренди або позички?
У статті розповімо, чи необхідно укладати договір оренди або позички, якщо підприємство зареєструвало своє місцезнаходження за домашньою адресою одного із засновників. Бізнес вдома: що має врахувати підприємець Іноді з тих чи інших причин засновники (учасники, члени) юридичної особи ухвалюють ріше...
15.09.2025
Як організувати бізнес на дому
Чи можна вести бізнес вдома? У статті розберемося, які види діяльності дозволено провадити за місцем проживання суб’єкта господарювання. Бізнес вдома: що має врахувати підприємець Сьогодні в багатьох підприємців місцем провадження діяльності є місце їхньої реєстрації. Також офіс юрособи може р...
12.09.2025
Борг померлої фізособи: коли можна списати та які податкові наслідки
У статті відповімо на запитання, чи потрібно списувати борг померлої фізособи, чи нараховується ПДФО та військовий збір у такому разі та яка судова практика з цього питання. Ситуація із практики. Підприємство надало поворотну фінансову допомогу фізособі. Заборгованість за нею – 200 тис грн. Од...
Кращі матеріали