Повернення товарів у сфері ЗЕД
13.11.2017 1153 0 1
У консультації розглянемо особливості відображення в податковому та бухгалтерському обліку операцій із повернення товарів як нерезиденту, так і нерезидентом.
Підставою для здійснення будь-якої операції у сфері ЗЕД є зовнішньоекономічний договір, який укладається між сторонами в письмовій формі, якщо інше не встановлено міжнародним договором або законом (ч. 2 ст. 6 Закону № 959). Саме в договорі фіксуються права та обов'язки сторін, вимоги до якості товару, умови його приймання-передачі, порядок направлення претензії постачальнику (якщо товар виявиться неналежної якості).
Правові наслідки постачання товару неналежної якості викладено в ст. 678 ЦК і ст. 268–270 ГК. У них, зокрема, установлено, що покупець має право повернути постачальнику неякісний товар, а постачальник, у свою чергу, повинен повернути покупцю гроші за цей товар (якщо він був оплачений) або поставити натомість товар належної якості.
На практиці часто зустрічаються ситуації, коли товар, придбаний у нерезидента та завезений на митну територію України (далі – МТУ) у митному режимі імпорту, виявляється неякісним. Тому підприємство-покупець приймає рішення його повернути.
Митне оформлення
Повернути раніше імпортований товар нерезиденту можна в митному режимі реекспорту (гл. 16 МК) або експорту (гл. 15 МК).
Повна версія доступна тільки передплатникам
Отримайте відповідь на своє питання зараз і забезпечте себе від питань в майбутньому. Підпишіться на електронне видання для бухгалтерів і керівників Uteka
Оформити передплату на розділ «Комерція»
Відповідь Вам потрібна прямо зараз?
Бухгалтера довіряють нам - а ми довіряємо БУХГАЛТЕРАМ
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року