• Швидкий пошук надійних рішень
    і практичної інформації

Uteka

Я шукаю...

Де шукати:

розширений пошук
Отримайте доступ до більше 2 мільйонів готових рішень, публікацій та оглядів
Оформити
передплату

Повернення товарів у сфері ЗЕД

У консультації розглянемо особливості відображення в податковому та бухгалтерському обліку операцій із повернення товарів як нерезиденту, так і нерезидентом.

Підставою для здійснення будь-якої операції у сфері ЗЕД є зовнішньоекономічний договір, який укладається між сторонами в письмовій формі, якщо інше не встановлено міжнародним договором або законом (ч. 2 ст. 6 Закону № 959). Саме в договорі фіксуються права та обов'язки сторін, вимоги до якості товару, умови його приймання-передачі, порядок направлення претензії постачальнику (якщо товар виявиться неналежної якості).

Правові наслідки постачання товару неналежної якості викладено в ст. 678 ЦК і ст. 268–270 ГК. У них, зокрема, установлено, що покупець має право повернути постачальнику неякісний товар, а постачальник, у свою чергу, повинен повернути покупцю гроші за цей товар (якщо він був оплачений) або поставити натомість товар належної якості.

На практиці часто зустрічаються ситуації, коли товар, придбаний у нерезидента та завезений на митну територію України (далі – МТУ) у митному режимі імпорту, виявляється неякісним. Тому підприємство-покупець приймає рішення його повернути.

Митне оформлення

Повернути раніше імпортований товар нерезиденту можна в митному режимі реекспорту (гл. 16 МК) або експорту (гл. 15 МК).

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали