Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Види та тривалість перевірок підприємців, які проводяться державною фіскальною службою

Згідно зі ст. 75 ПК органи державної фіскальної служби (далі – податкові органи) мають право прийти до підприємця з документальною, фактичною та камеральною перевірками.

Предметом документальних (планових і позапланових) перевірок є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати всіх передбачених ПК податків і зборів, а також дотримання роботодавцями вимог законодавства щодо укладення трудових договорів, оформлення трудових відносин із працівниками (найманими особами). Під час такої перевірки у підприємця можуть перевірити податкові декларації, первинні документи.

Зверніть увагу, що документальна перевірка може проводитися (1.3 Порядку, затвердженого наказом Мінфіну від 13.03.14 р. № 395):

за місцем провадження підприємницької діяльності фізособою;

у приміщенні податкового органу, у таких випадках:

– на запрошення податківців;

– за бажанням підприємця.

Фактична перевірка проводиться за місцем фактичного провадження підприємцем діяльності. Посадові особи податкового органу мають право перевірити дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку проведення розрахункових і касових операцій, наявності дозвільних документів (ліцензій, патентів). Крім того, вони можуть перевірити, чи всіх осіб, які працюють у підприємця, належним чином оформлено (чи укладено з ними трудові договори). Також може бути проведено хронометраж господарських операцій, за результатами якого складається довідка (п. 80.8 ПК).

Під час камеральної перевірки перевіряються дані, зазначені в податкових деклараціях. Зверніть увагу: така перевірка проводитьсяу приміщенні податкового органу, а не за місцем провадження господарської діяльності підприємцем.

Для наочності подамо в таблиці строки проведення податкових перевірок.

Тривалість податкових перевірок

Вид
перевірки

Категорія
платника податків*

Основний строк
проведення перевірки

Максимальний строк
продовження перевірки, р. д.

1

2

3

4

Документальна планова

Суб'єкт малого підприємництва (далі – СМП)

10 робочих днів
(далі – р. д.)

5 р. д.

Середній

20 р. д.

10 р. д.

Документальна позапланова

СМП

5 р. д.**

2 р. д.

Середній

10 р. д.

5 р. д.

Фактична

Не залежить від категорії платника податків

10 діб

5 діб

* Визначається відповідно до критеріїв, наведених у ст. 55 ГК, згідно з якими:

– до СМП належать фізособи - підприємці, у яких середня кількість працівників за календарний рік не перевищує 50 людей і річний дохід не перевищує суму, еквівалентну 10 млн. євро, визначену за середньорічним курсом НБУ;

– до середніх платників податків належать фізособи - підприємці, у яких показники перевищують зазначені вище критерії для СМП.

** Тривалість позапланової перевірки (3 р. д.) встановлено для фізосіб - підприємців, які не мають найманих працівників і відповідають критеріям, установленим п. 82.2 ПК.

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної па...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
Нове
04.04.2025
Підприємець мобілізований, але продовжує діяльність через представника: як оформляти договори?
Підприємець був мобілізований, але продовжує вести підприємницьку діяльність, видавши для цього довіреність своїй дружині. Довіреність передбачає, зокрема, право укладати договори від імені підприємця. У зв'язку із цим постало запитання: як потрібно оформляти договори, які підписуватиме дружина підп...
03.04.2025
Чи можна укладати договір із підприємцем, який не має індивідуального податкового номера?
Наше підприємство збирається укласти договір постачання із фізособою-підприємцем. Але ми довідалися, що підприємець не має реєстраційного номера облікової картки платника податків. У зв’язку із цим виникли запитання. Наше підприємство збирається укласти договір постачання із фізособою-підприєм...
21.03.2025
Укладаємо договір із підприємцем: які документи запросити?
Підприємство планує укласти договір про надання послуг, за яким виплачуватиме дохід фізособі, що є підприємцем. Якими документами контрагент має підтвердити наявність такого статусу? Чи буде достатньо інформації, яку можна отримати на порталі електронних сервісів на сайті Мін’юсту через розділ...
Кращі матеріали