Позивач – ТОВ, відповідач – орган ДПС.
Орган ДПС планував провести фактичну перевірку магазину, що належить ТОВ. Перед початком перевірки податківці пред’явили направлення на перевірку, які були оформлені з порушеннями (не зазначено найменування та реквізити об’єкта перевірки, підстави для проведення перевірки). ТОВ не допустило їх до перевірки, але, незважаючи на це, представники органів ГПС все одно провели перевірили магазин та склали акт. У ньому було зафіксовано, що позивач не подав для перевірки супровідні облікові документи, свідоцтва про якість, ТТН, і в підсумку зроблено висновок, що позивач не веде облік товарних запасів за місцем їх реалізації, чим порушує вимоги п. 3 ст. 12 Закону від 06.07.95 р. № 265/95-ВР (далі - Закон № 265). На підставі цього акта до ТОВ були застосовані штрафні санкції, передбачені ст. 20 Закону № 265.
ТОВ оскаржило рішення органу ДПС про застосування штрафу до адміністративного суду. Суд першої інстанції задовольнив позов, а суд апеляційної інстанції залишив це рішення діючим. Орган ДПС оскаржив судові рішення в касаційному порядку.
Позивач. Просить відмовити в задоволенні касаційної скарги.
Відповідач. Просить скасувати винесені судові рішення й відмовити в задоволенні позову.
Суд був на боці позивача (ТОВ) (постанова ВСУ від 13.02.20 р., ЄДРСР, реєстр. № 87601746), відмовив у задоволенні касаційної скарги й залишив без зміни винесені судові рішення.
У розглянутій ситуації штраф до суб’єкта господарювання був застосований неправомірно, тому що перевіряючих не допустили до перевірки із цілком законних підстав, тому й документи на товар їм ніхто не пред’являв. Але це зовсім не означає, що підприємство не вело обліку товару, реалізованого в магазині. Це ще раз підтверджує, наскільки уважним потрібно бути при допуску контролюючих органів до здійснення перевірки.