Продаж об'єктів основних засобів
Зазвичай основні засоби (далі – ОЗ) придбаваються з метою використання їх у господарській діяльності підприємства як засіб праці у виробничих чи адміністративних цілях. Потреба у продажу ОЗ може виникнути у підприємства з різних причин: об’єкт може вийти з ладу і його простіше продати, ніж відремонтувати; підприємство перепрофільовує виробництво та обладнання перестає використовуватися; обладнання морально застаріло; підприємству просто потрібні гроші.
Здійснюючи таку операції, підприємство:
- по-перше, позбавляється морально застарілого майна або того, яке не знаходить застосування у підприємницькій діяльності;
- по-друге, отримує все ж якийсь дохід (якщо порівнювати з таким варіантом вибуттям об’єкта, як ліквідація), а в деяких випадках – і прибуток.
Водночас важливо правильно проводити цю процедуру і коректно відображати її в бухгалтерському обліку. Тож унесемо ясність в особливості бухгалтерського обліку продажу ОЗ.
Методологічні засади бухгалтерського обліку продажу ОЗ регламентуються П(С)БО 7 «Основні засоби», П(С)БО 27 «Необоротні активи, утримувані для продажу, та припинена діяльність», Методичними рекомендаціями з бухгалтерського обліку основних засобів, затвердженими наказом Мінфіну від 30.09.03 р. № 561, та Інструкцією про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов’язань і господарських операцій підприємств і організацій, затвердженою наказом Мінфіну від 30.11.99 р. № 291 (далі – Інструкція № 291).
ОЗ визнається активом, якщо існує ймовірність, що підприємство в майбутньому отримає від його використання економічні вигоди і його вартість може бути достовірно визначена (п. 6 П(С)БО 7).
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року