Інвентаризація на сільгосппідприємстві: стисло про основне
Інвентаризуємо зерно
Оподаткування нестач і надлишків, виявлених під час інвентаризації
Із цієї статті ви дізнаєтеся: про нюанси обкладення ПДВ операції зі списання безнадійної дебіторської та кредиторської заборгованості.
У жовтні – листопаді на підприємствах зазвичай проводиться інвентаризація активів та зобов’язань. Одним з об’єктів інвентаризації є розрахунки з контрагентами. Мета їх інвентаризації – виявити та списати безнадійну заборгованість.
Нагадаємо, безнадійною вважається заборгованість, що відповідає одній з умов, наведених у пп. 14.1.11 Податкового кодексу (далі – ПК). Частіше за все заборгованість стає безнадійною після спливу строку позовної давності.
Розглянемо на прикладі різних ситуацій наслідки з ПДВ у разі списання безнадійної заборгованості.
Ситуація 1
Сільгосппідприємство отримало від постачальника товари/послуги (надалі для спрощення під товарами будемо розуміти і послуги) і відобразило податковий кредит на підставі податкової накладної (далі – ПН). Але за товари воно не розрахувалося. Після спливу позовної давності кредиторська заборгованість підлягає списанню.