Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Податкова накладна: практичний мінімум

Електронний документообіг та звітність

Усі платники ПДВ, здійснюючи операції, які є об’єктом оподаткування, повинні складати податкові накладні (далі – ПН).

Форму ПН, а також Порядок її заповнення затверджено наказом Мінфіну від 31.12.15 р. № 1307 (далі – Порядок № 1307).

  1. Право на складання ПН мають тільки платники ПДВ, яким присвоєно індивідуальний податковий номер.
  2. Платник ПДВ може делегувати право складання ПН своєму структурному підрозділу або філії, які не є платниками ПДВ, якщо така філія (структурний підрозділ) самостійно поставляє товари або надає послуги. Для цього юрособа має присвоїти філії окремий код (номер, шифр), повідомивши про це орган ДПС за місцем своєї реєстрації. Таке повідомлення складається за формою додатка 2 до Порядку, затвердженого наказом Мінфіну від 28.01.16 р. № 21 (далі – Порядок № 21).
  3. ПН складається виключно в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) уповноваженої платником особи (п. 201.1 Податкового кодексу, далі – ПК). ПН підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) у строки, установлені п. 201.10 ПК (див. нижче).
  4. ПН складається державною, тобто українською, мовою (п. 4 Порядку № 1307). Але у цього правила є виняток. Так, якщо при перекладі з іноземної мови на українську неможливо ідентифікувати найменування товару або торгової марки, допускається їх відображення іноземною мовою (Узагальнююча податкова консультація, затверджена наказом ДПАУ від 16.02.12 р. № 127; ЗІР, категорія 101.16).
  5. ПН має бути складена як за операціями, що підлягають оподаткуванню (за ставками 20 %, 7 %, 0 %), так і за операціями, звільненими від оподаткування (перелічені в ст. 197 і підрозд. 2 розд. XX ПК). А от на операції, що не є об’єктом оподаткування (наведені в ст. 196 ПК), ПН не виписується.
  6. Реквізити ПН, що не заповнюються, залишаються пустими. Тобто в них не потрібно проставляти нулі, прочерки чи інші знаки (п. 6 Порядку № 1307).

ПН виписується на дату виникнення податкових зобов’язань із ПДВ (далі – ПЗ) (п. 187.1, 201.1 ПК). За загальним правилом датою виникнення ПЗ за операцією із постачання товарів/послуг уважається дата першої події:

  • або зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника ПДВ як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку – дата оприбуткування коштів у касі платника ПДВ, а в разі відсутності такої – дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника. Зверніть увагу: якщо списання грошей з рахунка покупця і зарахування їх на банківський рахунок постачальника відбувається в різні дні, ПЗ у постачальника виникають на дату зарахування грошей на його рахунок (лист ДФС від 16.06.16 р. № 5736/6/99-99-19-03-02-1);
  • або відвантаження товарів, а в разі експорту товарів – дата оформлення митної декларації (далі – МД), що засвідчує факт перетину митного кордону України, складена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг – дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Зверніть увагу: дата виникнення ПЗ у разі постачання товарів не залежить від дати переходу права власності на товар. Тобто це дата початку фізичного переміщення товару від постачальника (тобто від місцезнаходження товару) до покупця (лист ДФС від 31.12.12 р. № 8323/0/61-12/15-3115).
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
06.05.2025
Чи треба сплачувати екологічний податок за тимчасове зберігання відходів – акумуляторів, шин?
Здавалося б, питання не нове, уже давно поставлено крапку в ньому – важлива наявність договору на утилізацію. Але змінилася позиція ДПС! На думку контролерів, навіть тимчасове зберігання загрожує екоподатком…Приведемо роз’яснення податківців та надамо контраргументи та рекомендаці...
28.04.2025
Як вести облік відходів на підприємстві
Законом від 20.06.2022 № 2320-IX «Про управління відходами» визначено правові, організаційні та економічні засади діяльності щодо управління відходами в Україні. Водночас цей документ зобов’язує СГ вести облік операцій з управління відходами. Низка підзаконних нормативних акті...
28.04.2025
Постачання покупцеві декілька разів протягом місяця: як оформити зведену податкову накладну?
Сільгосппідприємство уклало з покупцем – платником ПДВ договір на постачання сільгосппродукції. За умовами договору постачання відбувається декілька разів на місяць. Чи може підприємство виписувати зведену податкову накладну та як її оформити? Чи може підприємство протягом місяця оформити...
Популярне
03.04.2025
Посадова інструкція для голови фермерського господарства
У цьому матеріалі розглянемо, як правильно скласти посадову інструкцію для голови фермерського господарства (далі – ФГ). Зокрема, з’ясуємо, які розділи повинна мати інструкція та в якому випадку в неї слід вносити зміни. У цьому матеріалі розглянемо, як правильно скласти посадову інстру...
21.03.2025
Як ФГ визначити своїх кінцевих бенефіціарів
Юридичні особи (в т. ч. ФГ) повинні подавати інформацію про своїх кінцевих бенефіціарних власників (далі – КБВ) (або про їх відсутність). За несвоєчасне подання такої інформації передбачено штрафні санкції. Про порядок та строки такого інформування розповімо в цій статті. Юридичні особи (в т....
10.04.2025
Як прийняти нового члена до фермерського господарства
На законодавчому рівні правилам прийняття нового члена до фермерського господарства (далі – ФГ) приділено мало уваги. Водночас це одна з важливих дій, без яких не обходиться жодне ФГ. У цьому матеріалі розповімо, чим регулюється процедура прийняття нового члена до ФГ, з яких етапів вона склада...
Нове
14.05.2025
Реєстрація підприємця платником ПДВ та анулювання ПДВ-реєстрації
У разі зміни системи оподаткування у підприємців часто виникає обов’язок зареєструватися платником ПДВ або анулювати ПДВ-реєстрацію. Але такі операції мають певні нюанси і наслідки, про які слід знати. Тому в статті розповімо, коли підприємець зобов’язаний зареєструватися платником ПДВ,...
13.05.2025
Подаємо форму № 20-ОПП щодо обладнання для зберігання пального
У статті розповімо, як суб’єкту господарювання подати заяву за формою № 20-ОПП щодо обладнання для зберігання пального. Ліцензія на зберігання пального для власних потреб: як отримати з 01.01.2025 Перед поданням заяви на отримання ліцензії на зберігання пального суб’єкт господарювання (д...
12.05.2025
Як створити паперову копію електронного документа
У статті розповімо в яких випадках створення паперових копій електронних документів є обов’язковим, як засвідчувати такі копії, як описати процедуру їх створення у відповідному локальному положенні. Електронні документи – це зручно, екологічно, економно. Тому все більше суб’єктів г...
Кращі матеріали