Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Ліквідація основних засобів: особливості оподаткування

Для кого ця стаття: для сільгосппідприємств, які мають намір ліквідувати основні засоби (далі – ОЗ).

Із цієї консультації ви дізнаєтеся: як документально оформити ліквідацію ОЗ, а також як така операція обкладається ПДВ, податком на прибуток та єдиним податком (далі – ЄП).

Ліквідація може бути здійснена за самостійним рішенням підприємства або з незалежних від власника ОЗ обставин.

Ліквідація зa рішенням власника здійснюється зазвичай унаслідок невідповідностi об’єкта ОЗ установленим критеріям визнання активом, наприклад через непридатність до подальшої експлуатації, фізичний або моральний знос тощо.

Рішення про ліквідацію об’єкта ОЗ приймає спеціально створена на підприємстві комісія. Її склад та порядок діяльності визначає керівник підприємства своїм наказом. При установленні обов’язків комісії можна користуватися Методичними рекомендаціями з бухгалтерського обліку основних засобів, затвердженими наказом Мінфіну від 30.09.03 р. № 561 (далі – Методрекомендації № 561). Так, згідно з п. 41 цього документа така комісія:

  • здійснює безпосередній огляд об’єкта, що підлягає списанню;
  • установлює причини невідповідності критеріям активу;
  • визначає осіб, з вини яких відбулося передчасне вибуття ОЗ з експлуатації, вносить пропозиції щодо їх відповідальності;
  • визначає можливість продажу (передачі) об’єкта іншим підприємствам, організаціям та установам або використання окремих вузлів, деталей, матеріалів, що можуть бути отримані при демонтажі, розбиранні (ліквідації) ОЗ, установлює їх кількість і вартість;
  • оформлює акти на списання ОЗ.
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
04.11.2025
Заокруглення суми готівкових операцій з орендної плати
Питання округлення розміру орендної плати у разі виплати готівкою може бути актуальним для будь-яких договорів, умовами яких передбачено індексацію, а також для тих, де розмір орендної плати визначається не у фіксованій грошовій сумі (наприклад, у відсотках від нормативної грошової оцінки земельної ...
23.10.2025
Інвентаризація резерву сумнівних боргів
У статті розглянемо особливості інвентаризації резерву сумнівних боргів, яка проводиться перед складанням річної фінансової звітності одночасно з інвентаризацією дебіторської заборгованості. Підприємства, крім тих, які належать до категорії мікропідприємств або є непідприємницькими товариствами, з...
23.10.2025
Інвентаризація розрахунків: документальне оформлення
Документальне оформлення результатів інвентаризації дебіторської та кредиторської заборгованостей є кропітким і відповідальним процесом. У статті розповімо, які документи потрібно скласти під час такої інвентаризації. Процес інвентаризації починається, супроводжується та завершується оформленням ві...
Популярне
14.08.2025
Документальне оформлення видачі кормів для годівлі тварин
Сільськогосподарські підприємства, що займаються тваринництвом (зокрема, вирощуванням великої рогатої худоби, птиці), мають правильно організувати облік видачі кормів для годівлі. Розгляньмо, як це зробити згідно з чинними нормами. Сільськогосподарські підприємства, що займаються тваринництвом (зокр...
22.09.2025
Убуток зерна під час доробки: як відобразити в бухобліку
Доробка зерна завжди пов’язана з природними втратами маси. У статті ми розповімо, як сільгосппідприємствам – як тим, що мають власні потужності, так і тим, що передають зерно на елеватор, – правильно показати ці втрати в бухобліку. Доробка зерна завжди пов’язана з природними ...
26.09.2025
Зміна власника землі посеред року: кому та як сплачувати орендну плату
У статті розповімо, як орендар повинен сплачувати орендну плату, якщо орендодавець продав земельну ділянку новому власнику. Це запитання час від часу виникає в орендарів землі, які сплачують орендну плату раз на рік. Так, якщо одна фізособа продала іншій земельну ділянку, наприклад, 01.09.2025, то о...
Нове
04.11.2025
Заокруглення суми готівкових операцій з орендної плати
Питання округлення розміру орендної плати у разі виплати готівкою може бути актуальним для будь-яких договорів, умовами яких передбачено індексацію, а також для тих, де розмір орендної плати визначається не у фіксованій грошовій сумі (наприклад, у відсотках від нормативної грошової оцінки земельної ...
30.10.2025
Які документи підтверджують нарахування орендної плати за земельні ділянки
Розглянуто, які документи підтверджують нарахування орендної плати за земельні ділянки, вимоги законодавства та контролюючих органів, а також практичні рекомендації для бухгалтерів щодо оформлення документів. Оренда земельних ділянок – один із найпоширеніших видів господарських правовідносин в...
27.10.2025
Банк прощає кредит і проценти: як це вплине на частку сільгосптоваровиробництва?
У статті розглянемо, як вплине на частку сільгосптоваровиробництва прощення банківського кредиту та процентів. На практиці бувають випадки, хоча й нечасто, коли банк прощає позичальнику – сільгосппідприємству наданий йому кредит (або його частину), а також нараховані проценти. Звісно, для пози...
Кращі матеріали