Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Поворотна фіндопомога від засновника як спосіб поповнення грошових коштів

Із цієї статті ви дізнаєтеся:

  • про законодавчі вимоги до поворотної фіндопомоги та як юридично грамотно її оформити;
  • про особливості документування, оподаткування та бухобліку операцій з отримання фіндопомоги від засновника-фізособи та її повернення.

За цією темою див. також: «Кредит чи лізинг: що обрати?», «Вексель як інструмент відстрочення платежу», «Факторинг як спосіб рефінансування дебіторської заборгованості».

Коли підприємство потребує термінового залучення додаткових коштів? Тоді, коли в нього немає інших надходжень, а кошти потрібні, щоб забезпечити загальне фінансування господарської діяльності (у т. ч. для виплати зарплати працівникам, сплати податків тощо) та коли тимчасова відсутність коштів може спричинити застосування санкцій за невиконання грошових зобов’язань.

Перше, що спадає на думку в такому разі, це залучити кредитні кошти (під забезпечення майном, овердрафт, відновлювана кредитна лінія). Однак недоліком тут є суттєвий обсяг документів, довідок, небезоплатність коштів, тобто сплата процентів банку за їх користування.

Іншим, менш витратним, способом отримання коштів підприємством є, зокрема, збільшення статутного капіталу учасником (засновником) через поповнення його готівкою або коштами на поточний рахунок. Така операція не підлягає оподаткуванню. Однак для цього потрібно вносити зміни до статутних документів і проходити процедуру державної реєстрації цих змін. Це додаткові витрати часу і грошей.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
11.12.2025
Зношена офісна техніка: правила утилізації та відображення в бухобліку
Із цієї статті ви дізнаєтесь: про вимоги законодавства щодо утилізації офісної техніки; порядок документування та бухгалтерського обліку операцій зі списання та утилізації офісної техніки. На багатьох підприємствах є належні до списання основні засоби (далі – ОЗ), що містять дорогоцінні т...
01.12.2025
Витрати газу на сушіння зерна під час зберігання: як правильно відобразити в бухгалтерському обліку?
Стаття пояснює, як правильно обліковувати витрати газу на повторне сушіння зерна під час зберігання. На сільгосппідприємствах зерно після збирання, первинної доробки та визнання активом уже зберігається на складі, але потребує періодичного додаткового сушіння. Це пояснюється умовами зберігання, змін...
26.11.2025
Інвентаризація незавершеного виробництва в рослинництві та тваринництві
Стаття висвітлює порядок, методику та практичні аспекти інвентаризації незавершеного виробництва на підприємствах агросфери з урахуванням галузевої специфіки та вимог нормативних документів. Незавершене виробництво є однією з найважливіших статей витрат аграрного підприємства, оскільки формує базу д...
Популярне
16.11.2025
Облік незрілих насаджень у садівництві
Із цієї статті ви дізнаєтеся: як вести облік незрілих насаджень у садівництві, документально оформити та відобразити в обліку оприбуткування врожаю, отриманого від таких насаджень. Включення насаджень до складу незрілих Для цілей обліку багаторічними насадженнями (у нашому випадку – сад) ува...
17.11.2025
Облік сільськогосподарських багаторічних насаджень
У статті узагальнено правила класифікації, документування та бухгалтерського обліку багаторічних насаджень у сільському господарстві, включаючи порядок їх створення, введення в експлуатацію та подальшу амортизацію. Облік багаторічних насаджень у сільському господарстві має низку особливостей, оскіль...
22.09.2025
Убуток зерна під час доробки: як відобразити в бухобліку
Доробка зерна завжди пов’язана з природними втратами маси. У статті ми розповімо, як сільгосппідприємствам – як тим, що мають власні потужності, так і тим, що передають зерно на елеватор, – правильно показати ці втрати в бухобліку. Доробка зерна завжди пов’язана з природними ...
Нове
11.12.2025
Придбаваємо алкоголь для корпоративу: чи потрібна ліцензія?
Підприємство придбаває алкогольні напої, щоб пригощати учасників новорічного заходу, а також готує для співробітників та партнерів подарунки, у складі яких буде пляшка алкоголю. Якими можуть бути наслідки? Керівництвом нашого підприємства прийнято рішення придбати алкогольні напої, які подаватимутьс...
11.12.2025
Зношена офісна техніка: правила утилізації та відображення в бухобліку
Із цієї статті ви дізнаєтесь: про вимоги законодавства щодо утилізації офісної техніки; порядок документування та бухгалтерського обліку операцій зі списання та утилізації офісної техніки. На багатьох підприємствах є належні до списання основні засоби (далі – ОЗ), що містять дорогоцінні т...
08.12.2025
Сільгосппідприємство планує займатися птахівництвом: вивчаємо правові аспекти
У статті розглянемо, які юридичні аспекти слід узяти до уваги сільгосппідприємству, яке має намір зайнятися птахівництвом. Ситуація. Сільгосппідприємство планує провадити новий вид діяльності – птахівництво. Раніше воно займалося виключно вирощуванням сільгосппродукції, тому в нього виникла ни...
Кращі матеріали