Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Придбання основних засобів у фінансовий лізинг: бухоблік та оподаткування

Для кого ця стаття: для сільгосппідприємств, що придбавають основні засоби (далі – ОЗ)(автомобілі, сільгосптехніку тощо) за договором фінансового лізингу.

Із цієї статті ви дізнаєтеся: про особливості укладання договору фінлізингу, оподаткування та бухоблік операцій з отримання ОЗ та повернення їх лізингодавцю.

Правовідносини, що виникають за договором фінансового лізингу, регулюються відразу кількома нормативними документами, а саме: ст. 806 Цивільного кодексу (далі – ЦК), ст. 292 Господарського кодексу (далі – ГК) та Законом від 16.12.97 р. № 723/97-ВР «Про фінансовий лізинг» (далі – Закон № 723). Також на фінлізинг поширюються норми ЦК про наймання (оренду), купівлю-продаж, постачання з урахуванням особливостей, установлених Законом № 723.

Так, відповідно до ч. 2 ст. 1 Закону № 723 за договором фінансового лізингу лізингодавець зобов’язується придбати річ у продавця (постачальника) відповідно до встановлених лізингоотримувачем умов і специфікацій і передати її в користування лізингоотримувачу на певний строк (не менше року) за визначену плату (лізингові платежі).

Предметом фінлізингу може бути тільки неспоживна річ, визначена індивідуальними ознаками і віднесена згідно із законодавством до основних фондів (ч. 1 ст. 807 ЦК, ч. 3 ст. 292 ГК).

Отже, у фінлізинг не можуть бути передані:

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
11.12.2025
Зношена офісна техніка: правила утилізації та відображення в бухобліку
Із цієї статті ви дізнаєтесь: про вимоги законодавства щодо утилізації офісної техніки; порядок документування та бухгалтерського обліку операцій зі списання та утилізації офісної техніки. На багатьох підприємствах є належні до списання основні засоби (далі – ОЗ), що містять дорогоцінні т...
15.11.2025
Облік витрат на розліснення земельної ділянки
Сільгосппідприємство має у власності чи оренді заліснену земельну ділянку сільгосппризначення. Щоб почати використовувати ділянку для вирощування зернових, підприємство здійснює її розліснення (розкорчовування). Розглянемо, як обліковувати такі витрати. Читайте за темою: Розкорчували сад – от...
03.11.2025
Виплата орендної плати в натуральній формі: натуральний коефіцієнт, ПДВ та бухоблік
У статті розглянемо особливості оподаткування та бухобліку операцій із виплати орендної плати в натуральній формі. Виплата орендної плати за землю в натуральній формі (зазвичай сільгосппродукцією власного виробництва) – часте явище на сільгосппідприємствах. Але при цьому в бухгалтера виникає б...
Популярне
16.11.2025
Облік незрілих насаджень у садівництві
Із цієї статті ви дізнаєтеся: як вести облік незрілих насаджень у садівництві, документально оформити та відобразити в обліку оприбуткування врожаю, отриманого від таких насаджень. Включення насаджень до складу незрілих Для цілей обліку багаторічними насадженнями (у нашому випадку – сад) ува...
17.11.2025
Облік сільськогосподарських багаторічних насаджень
У статті узагальнено правила класифікації, документування та бухгалтерського обліку багаторічних насаджень у сільському господарстві, включаючи порядок їх створення, введення в експлуатацію та подальшу амортизацію. Облік багаторічних насаджень у сільському господарстві має низку особливостей, оскіль...
22.09.2025
Убуток зерна під час доробки: як відобразити в бухобліку
Доробка зерна завжди пов’язана з природними втратами маси. У статті ми розповімо, як сільгосппідприємствам – як тим, що мають власні потужності, так і тим, що передають зерно на елеватор, – правильно показати ці втрати в бухобліку. Доробка зерна завжди пов’язана з природними ...
Нове
11.12.2025
Придбаваємо алкоголь для корпоративу: чи потрібна ліцензія?
Підприємство придбаває алкогольні напої, щоб пригощати учасників новорічного заходу, а також готує для співробітників та партнерів подарунки, у складі яких буде пляшка алкоголю. Якими можуть бути наслідки? Керівництвом нашого підприємства прийнято рішення придбати алкогольні напої, які подаватимутьс...
11.12.2025
Зношена офісна техніка: правила утилізації та відображення в бухобліку
Із цієї статті ви дізнаєтесь: про вимоги законодавства щодо утилізації офісної техніки; порядок документування та бухгалтерського обліку операцій зі списання та утилізації офісної техніки. На багатьох підприємствах є належні до списання основні засоби (далі – ОЗ), що містять дорогоцінні т...
08.12.2025
Сільгосппідприємство планує займатися птахівництвом: вивчаємо правові аспекти
У статті розглянемо, які юридичні аспекти слід узяти до уваги сільгосппідприємству, яке має намір зайнятися птахівництвом. Ситуація. Сільгосппідприємство планує провадити новий вид діяльності – птахівництво. Раніше воно займалося виключно вирощуванням сільгосппродукції, тому в нього виникла ни...
Кращі матеріали