Посівний матеріал зіпсувався під час зберігання: як списати?
22.03.2017 1095 0 2
Із цієї консультації ви дізнаєтеся:
- як правильно визначити суму збитків від псування посівного матеріалу;
- алгоритм документування та бухгалтерських проведень зі списання зіпсованого посівного матеріалу, виявленого під час підготовки до весняної посівної.
Псування посівного матеріалу може відбуватись із різних причин: через недбальство відповідальної особи або інших працівників, стихійне лихо або ж якщо не створено належних умов для його зберігання в господарстві тощо. Від цього й залежатиме порядок бухгалтерського обліку та оподаткування. У цій статті наведемо алгоритм дій бухгалтера в таких ситуаціях.
Установлення факту псування є підставою для обов’язкового проведення інвентаризації (абзац третій п. 5 розд. І Положення про інвентаризацію активів і зобов’язань, затвердженого наказом Мінфіну від 02.09.14 р. № 879, далі – Положення № 879), яка дасть можливість визначити обсяг та вартість зіпсованих запасів. Проводиться вона на день установлення факту псування (абзац п’ятий п. 7 розд. І Положення № 879) у встановленому порядку.
За наказом керівника підприємства створюється інвентаризаційна комісія, до складу якої доцільно включити:
- керівника підприємства або його заступника (як голови комісії);
- головного бухгалтера;
- головного агронома та ін.
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року