Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Посівний матеріал зіпсувався під час зберігання: як списати?

Із цієї консультації ви дізнаєтеся:

  • як правильно визначити суму збитків від псування посівного матеріалу;
  • алгоритм документування та бухгалтерських проведень зі списання зіпсованого посівного матеріалу, виявленого під час підготовки до весняної посівної.

Псування посівного матеріалу може відбуватись із різних причин: через недбальство відповідальної особи або інших працівників, стихійне лихо або ж якщо не створено належних умов для його зберігання в господарстві тощо. Від цього й залежатиме порядок бухгалтерського обліку та оподаткування. У цій статті наведемо алгоритм дій бухгалтера в таких ситуаціях.

Установлення факту псування є підставою для обов’язкового проведення інвентаризації (абзац третій п. 5 розд. І Положення про інвентаризацію активів і зобов’язань, затвердженого наказом Мінфіну від 02.09.14 р. № 879, далі – Положення № 879), яка дасть можливість визначити обсяг та вартість зіпсованих запасів. Проводиться вона на день установлення факту псування (абзац п’ятий п. 7 розд. І Положення № 879) у встановленому порядку.

За наказом керівника підприємства створюється інвентаризаційна комісія, до складу якої доцільно включити:

  • керівника підприємства або його заступника (як голови комісії);
  • головного бухгалтера;
  • головного агронома та ін.
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
02.04.2025
Тара для готової продукції: бухгалтерський облік
Кожне сільськогосподарське підприємство хоча б раз стикалося з питанням обліку тари. Вона може використовуватися як для пакування готової продукції, так і для зберігання та транспортування товарно-матеріальних цінностей. А підприємство може бути як продавцем, що реалізує продукцію в тарі, так і поку...
05.03.2025
Коли вводити в експлуатацію фруктові та ягідні сади?
Сільгосппідприємство висадило фруктові та ягідні сади. Витрати на їх закладання обліковуються на субрахунку 155. Коли можна ввести їх в експлуатацію та почати нараховувати амортизацію, розглянемо в цій консультації. Сільгосппідприємство висадило фруктові та ягідні сади. Витрати на їх закладання облі...
Популярне
03.04.2025
Посадова інструкція для голови фермерського господарства
У цьому матеріалі розглянемо, як правильно скласти посадову інструкцію для голови фермерського господарства (далі – ФГ). Зокрема, з’ясуємо, які розділи повинна мати інструкція та в якому випадку в неї слід вносити зміни. У цьому матеріалі розглянемо, як правильно скласти посадову інстру...
21.03.2025
Як ФГ визначити своїх кінцевих бенефіціарів
Юридичні особи (в т. ч. ФГ) повинні подавати інформацію про своїх кінцевих бенефіціарних власників (далі – КБВ) (або про їх відсутність). За несвоєчасне подання такої інформації передбачено штрафні санкції. Про порядок та строки такого інформування розповімо в цій статті. Юридичні особи (в т....
10.04.2025
Як прийняти нового члена до фермерського господарства
На законодавчому рівні правилам прийняття нового члена до фермерського господарства (далі – ФГ) приділено мало уваги. Водночас це одна з важливих дій, без яких не обходиться жодне ФГ. У цьому матеріалі розповімо, чим регулюється процедура прийняття нового члена до ФГ, з яких етапів вона склада...
Нове
05.05.2025
Чи можна продати багаторічні насадження без передачі прав на земельну ділянку, на якій вони розташовані?
На земельном участке были заложены многолетние насаждения. Может ли фермерское хозяйство приобрести отдельно эти насаждения по договору купли-продажи, не получая прав на земельный участок, на котором они расположены? Фермерським господарствам На земельній ділянці було закладено багаторічні насаджен...
10.04.2025
Як оскаржити індивідуальну податкову консультацію: практичні поради
Індивідуальна податкова консультація (далі – ІПК) є важливим інструментом взаємодії між платником податків і контролюючим органом, який має забезпечити передбачуваність і стабільність податкових правовідносин. Проте на практиці трапляються випадки, коли видана ІПК суперечить нормам податкового...
07.04.2025
Підприємство здає в оренду частину приміщення: як оформити договір, подати форму № 20-ОПП і що з податком на нерухомість?
На практиці нерідко виникають ситуації, коли підприємство планує здати в оренду лише частину приміщення (складу, ангару тощо). Однак у таких випадках виникає низка запитань, зокрема: як правильно зазначити в договорі оренди, що в користування передається саме частина приміщення; чи потрібно пода...
Кращі матеріали