• Швидкий пошук надійних рішень
    і практичної інформації

Uteka

Я шукаю...

Де шукати:

розширений пошук
Отримайте доступ до більше 2 мільйонів готових рішень, публікацій та оглядів
Оформити
передплату

Основні засоби з нульовою залишковою вартістю: чи обов’язково списувати з балансу?

18.10.2018 3148 0 1

Із цієї статті ви дізнаєтеся: як бути, якщо під час інвентаризації виявлено об’єкт основних засобів (далі – ОЗ), який за даними бухобліку повністю замортизовано.

За правилами бухгалтерського обліку залишкова (балансова) вартість об’єкта ОЗ визначається як різниця між його первісною (переоціненою) вартістю та сумою зносу, тобто сумою амортизації, накопиченою з початку експлуатації об’єкта. З часом залишкова вартість досягає нульового значення (або ліквідаційної вартості) – це закінчення строку корисного використання, який був установлений під час введення об’єкта в експлуатацію.

І хоча для більшості об’єктів ОЗ (зокрема, які мають у своєму складі зворотні відходи, наприклад у вигляді металобрухту чи будматеріалів, та які підприємство з високою ймовірністю реалізує) слід визначати ліквідаційну вартість (докладніше див. «Як визначити ліквідаційну вартість основних засобів»), на багатьох сільгосппідприємствах є замортизовані на нуль ОЗ, строк використання яких закінчився. Їх виявляють шляхом інвентаризації. І в разі виявлення придатних для використання об’єктів ОЗ, залишкова вартість яких дорівнює нулю, інвентаризаційна комісія (робоча інвентаризаційна комісія) передає відповідні матеріали керівнику підприємства (п. 1.4 розд. ІІІ Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Мінфіну від 02.09.14 р. № 879).

Тож виникає запитання: що далі робити з такими об’єктами списати чи залишити на балансі, адже вони перебувають у справному стані та продовжують використовуватися в господарській діяльності.

Одразу зазначимо, що ви маєте право продовжувати експлуатувати такі повністю замортизовані ОЗ. Адже згідно з П(С)БО 7 «Основні засоби» (п. 33) та Методичними рекомендаціями з бухгалтерського обліку основних засобів, затвердженими наказом Мінфіну від 30.09.03 р. № 561 (далі – Методрекомендації № 561) (п. 40), підставою для списання об’єкта ОЗ з балансу є його невідповідність критеріям визнання активом.

Нагадаємо, що активи – це ресурси, контрольовані підприємством у результаті минулих подій, використання яких, як очікується, приведе до отримання економічних вигід у майбутньому (ст. 1 Закону від 16.07.99 р. № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»; п. 3 НП(С)БО 1).

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали