Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як визначити ліквідаційну вартість основних засобів

Із цієї статті ви дізнаєтеся:

  • що таке ліквідаційна вартість;
  • яка процедура визначення та встановлення ліквідаційної вартості;
  • для яких об’єктів основних засобів (далі – ОЗ) ліквідаційну вартість визначати слід обов’язково.

Особлива увага до ліквідаційної вартості об’єктів ОЗ пояснюється тим, що вона відіграє безпосередню роль в обчисленні суми амортизаційних відрахувань за звітний період, впливає на витрати звітного періоду, а отже, і на оподатковуваний прибуток підприємства та сплачуваний податок на прибуток. Незалежно від того, який метод амортизації застосовує підприємство, воно змушене в разі зарахування на баланс об’єкта ОЗ, а також інших необоротних та нематеріальних активів визначити його ліквідаційну вартість.

Однак жодний із нормативних документів не визначає порядку обчислення ліквідаційної вартості. Тому суб’єкти господарської діяльності змушені визначати її на власний розсуд. У цій консультації дамо відповідь на найбільш часті запитання, що постають перед бухгалтером під час розрахунку ліквідаційної вартості ОЗ, та визначимо можливі варіанти їх вирішення.

Ліквідаційна вартість – це сума коштів або вартість інших активів, яку підприємство/установа очікує отримати від реалізації (ліквідації) необоротних активів після закінчення строку їх корисного використання (експлуатації), за вирахуванням витрат, пов’язаних із продажем (ліквідацією) (п. 4 П(С)БО 7 «Основні засоби»). За своєю суттю ліквідаційна вартість є межею, після досягнення якої використовувати об’єкт недоцільно або неефективно, але тільки на думку кожного окремого суб’єкта господарювання.

Із цього визначення випливає потреба прогнозування майбутньої вартості ОЗ у кінці строку експлуатації. А це спричиняє певний суб’єктивізм, адже неможливо заздалегідь знати, за яку суму в майбутньому можна буде продати цей об’єкт чи якою буде вартість активів, отриманих унаслідок його ліквідації.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
27.06.2025
Компенсація від держави за придбання сільгосптехніки: нюанси оподаткування та обліку
Деякі сільгосппідприємства цього року скористалися державною програмою, яка передбачає надання компенсації за придбання сільськогосподарської техніки та обладнання українського виробництва (далі для спрощення будемо називати це сільгосптехнікою). При цьому бухгалтера цікавить, як оподатковується та ...
20.06.2025
Податкова не приймає декларацію: як зрозуміти, у чому причина?
Подали звіт, але податкова його не прийняла? Важливо знати, де шукати причину та як виправити ситуацію. Ми розповімо про типові помилки при поданні декларації з ПДВ і про те, що потрібно зробити, щоб декларацію було прийнято. Суб’єкт господарювання подає декларацію і отримує квитанцію про відм...
13.06.2025
Позовна давність у договірних відносинах: з 04.09.2025 перебіг строків поновиться!
У статті розглянуто, на який період було припинено перебіг строків позовної давності, установлених Цивільним кодексом, з якого моменту його буде поновлено у зв'язку з прийняттям нового закону, а також на прикладах показано, як розрахувати строк позовної давності з огляду на призупинення на період ка...
Популярне
18.07.2025
Тракторист-машиніст в сільському господарстві: як правильно прописати посаду?
У штатному розписі сільськогосподарського підприємства є посада «тракторист-машиніст». Відповідний запис зроблено у трудовій книжці працівника. Чи є правильною ця назва і чи матиме працівник право на пільгову пенсію? А як бути, якщо працівник, у трудовій книжці якого зроблено неточний з...
27.06.2025
Агропідприємство заправляє техніку підрядників: як уникнути акцизних ризиків
В даній консультації розглянемо, якими чином агропідприємтва можуть заправляти техніку підрядників,  щоб такі дії не визнали реалізацією пального. Досить часто для виконання тих або інших сільськогосподарських робіт агропідприємства вимушені залучати до роботи підрядників. Згідно із Цивільним к...
27.05.2025
На підприємстві змінився директор: 7 запитань із практики
У статті розглянуто питання, що виникають у підприємства у разі зміни директора. Запитання стосуються оформлення трудових відносин, реєстрації зміни директора в ЄДР, інформування податкового органу, контрагентів та оформлення електронного підпису. Акценти цієї статті: Чи потрібно реєструвати інфо...
Нове
14.07.2025
Види діяльності: на що впливає КВЕД?
У статті розглянуто, з якою метою використовується КВЕД суб’єктами господарювання, на які аспекти може вплинути вибір виду діяльності та як змінити інформацію про види діяльності в ЄДР. Інформація про види діяльності, якими займається суб’єкт господарювання, міститься в Єдиному державном...
09.07.2025
Акти виконаних робіт із збирання врожаю: вимоги та практика оформлення
У статті наведено вимоги до змісту акта виконаних робіт, порядок його складання та приклади оформлення. Сільгосппідприємства нерідко залучають підрядників до збирання врожаю. Для підтвердження факту виконання робіт і відображення витрат в обліку необхідно правильно оформити акт. У статті наведено ви...
07.07.2025
Чи можна використовувати факсиміле замість підпису в разі укладення договору оренди землі
Хочете використати факсиміле для укладення договору оренди земельної ділянки? Дізнайтеся, за яких умов це можливо. У статті розповімо, чи може сільгосппідприємство, яке планує укласти договір оренди земельної ділянки, використати для його підписання факсиміле. Запитання – відповіді Які обмеже...
Кращі матеріали