Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Оптимізація структури капіталу

Ліквідність підприємства: як визначити та поліпшити
Фінансова стійкість підприємства

Із цієї статті ви дізнаєтесь: як визначити оптимальне співвідношення власного та залученого капіталу.

Безумовно, головну роль у джерелах фінансування мають відігравати власні кошти. Проте, зважаючи на сучасний стан аграрної сфери, коли власних коштів часто не вистачає, важлива роль відводиться позиковим джерелам, зокрема банківським кредитам. Однак залучення позикового капіталу є потенційним ризиком зниження фінансової стійкості підприємства. Крім того, нараховані та сплачені відсотки за користування позиковим капіталом зменшують суму чистого прибутку підприємства і знижують рентабельність власного капіталу.

Важливо розуміти, що фінансування за рахунок позикового капіталу вигідно до певної межі. Чим більше позикового капіталу має підприємство у структурі загального капіталу, тим вищим є фінансовий ризик. Адже чим більше підприємство бере в борг, тим більше в нього фінансових витрат і вища небезпека виникнення неплатоспроможності для покриття власних запозичень.

Тому важливим є визначення оптимального співвідношення власного та залученого капіталу з метою ефективного його використання. Сучасна аналітична практика дозволяє це зробити розрахунковим шляхом – за допомогою фінансового важеля (левериджу). Він базується на багатоваріантних розрахунках рівня рентабельності власного капіталу за різної його структури.

Фінансовий леверидж – це використання підприємством позикового капіталу, яке впливає на зміну дохідності власного капіталу і дає можливість одержувати додатковий прибуток на власний капітал. Показник, що відображає рівень додатково генерованого прибутку на власний капітал за різної частки використання позикових коштів, називається ефектом фінансового левериджу (ЕФЛ). Він розраховується за формулою

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Популярне
14.08.2025
Документальне оформлення видачі кормів для годівлі тварин
Сільськогосподарські підприємства, що займаються тваринництвом (зокрема, вирощуванням великої рогатої худоби, птиці), мають правильно організувати облік видачі кормів для годівлі. Розгляньмо, як це зробити згідно з чинними нормами. Сільськогосподарські підприємства, що займаються тваринництвом (зокр...
22.09.2025
Убуток зерна під час доробки: як відобразити в бухобліку
Доробка зерна завжди пов’язана з природними втратами маси. У статті ми розповімо, як сільгосппідприємствам – як тим, що мають власні потужності, так і тим, що передають зерно на елеватор, – правильно показати ці втрати в бухобліку. Доробка зерна завжди пов’язана з природними ...
26.09.2025
Зміна власника землі посеред року: кому та як сплачувати орендну плату
У статті розповімо, як орендар повинен сплачувати орендну плату, якщо орендодавець продав земельну ділянку новому власнику. Це запитання час від часу виникає в орендарів землі, які сплачують орендну плату раз на рік. Так, якщо одна фізособа продала іншій земельну ділянку, наприклад, 01.09.2025, то о...
Нове
23.10.2025
Інвентаризація коштів
Як провести інвентаризацію готівки на підприємстві? У статті розглянемо порядок організації перевірки та оформлення її результатів, дії в разі зміни матеріально відповідальної особи та відображення отриманих результатів в обліку. Підприємства, які здійснюють готівкові розрахунки, повинні проводити...
23.10.2025
Особливості інвентаризації у період воєнного стану
Чи є якісь особливості проведення інвентаризації в умовах воєнного стану? Чи можна взагалі її не проводити? Відповіді на ці запитання – у нашій статті. Проведення річної інвентаризації перед складанням фінзвітності – обов’язок. Не є винятком із цього правила інвентаризація під ча...
23.10.2025
Нестачі та надлишки ТМЦ, виявлені під час інвентаризації: як обкладаються ПДВ?
У статті розповімо, як обкладаються ПДВ нестачі та надлишки, виявлені під час інвентаризації. Під час інвентаризації можуть бути виявлені надлишки та нестачі ТМЦ, придбаних як із ПДВ, так і без нього. Тому важливо знати, які наслідки це матиме для податкових зобов’язань та як оформити докуме...
Кращі матеріали