Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Ліквідація об’єкта незавершеного будівництва: без шуму, але з ПДВ

Для кого ця стаття: для сільгосппідприємств, на балансі яких обліковується об’єкт незавершеного будівництва, який не будуть добудовувати і що підлягає списанню.

Із цієї статті ви дізнаєтеся: як документально оформляються, обкладаються ПДВ та відображаються в бухобліку операції з ліквідації такого об’єкта.

Чинним законодавством не передбачено порядок документування операцій з ліквідації об’єктів незавершеного будівництва. Тому вважаємо, що тут варто скористатися положеннями Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів, затверджених наказом Мінфіну від 30.09.03 р. № 561 (далі – Методрекомендації № 561), які регулюють питання обліку основних засобів (далі – ОЗ), і діяти за подібною схемою.

Так, рішення про ліквідацію такого об’єкта приймає спеціальна тимчасова комісія, створена на підприємстві. Для цього керівник підприємства повинен перш за все видати наказ про її створення. До складу комісії бажано включити спеціаліста, здатного зробити фаховий висновок про недоцільність добудови об’єкта та його подальшої експлуатації (наприклад, фахівця з оцінки будівництва та експлуатації об’єктів будівництва).

Комісія повинна:

  • здійснити безпосередній огляд об’єкта незавершеного будівництва, що підлягає списанню;
  • встановити причини та підстави для його ліквідації (вказати, чому його не можна визнати активом);
  • оформити відповідний акт на списання об’єкта незавершеного будівництва.
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
15.11.2025
Облік витрат на розліснення земельної ділянки
Сільгосппідприємство має у власності чи оренді заліснену земельну ділянку сільгосппризначення. Щоб почати використовувати ділянку для вирощування зернових, підприємство здійснює її розліснення (розкорчовування). Розглянемо, як обліковувати такі витрати. Читайте за темою: Розкорчували сад – от...
03.11.2025
Виплата орендної плати в натуральній формі: натуральний коефіцієнт, ПДВ та бухоблік
У статті розглянемо особливості оподаткування та бухобліку операцій із виплати орендної плати в натуральній формі. Виплата орендної плати за землю в натуральній формі (зазвичай сільгосппродукцією власного виробництва) – часте явище на сільгосппідприємствах. Але при цьому в бухгалтера виникає б...
23.10.2025
Нестачі та надлишки ТМЦ, виявлені під час інвентаризації: як обкладаються ПДВ?
У статті розповімо, як обкладаються ПДВ нестачі та надлишки, виявлені під час інвентаризації. Під час інвентаризації можуть бути виявлені надлишки та нестачі ТМЦ, придбаних як із ПДВ, так і без нього. Тому важливо знати, які наслідки це матиме для податкових зобов’язань та як оформити докуме...
Популярне
16.11.2025
Облік незрілих насаджень у садівництві
Із цієї статті ви дізнаєтеся: як вести облік незрілих насаджень у садівництві, документально оформити та відобразити в обліку оприбуткування врожаю, отриманого від таких насаджень. Включення насаджень до складу незрілих Для цілей обліку багаторічними насадженнями (у нашому випадку – сад) ува...
22.09.2025
Убуток зерна під час доробки: як відобразити в бухобліку
Доробка зерна завжди пов’язана з природними втратами маси. У статті ми розповімо, як сільгосппідприємствам – як тим, що мають власні потужності, так і тим, що передають зерно на елеватор, – правильно показати ці втрати в бухобліку. Доробка зерна завжди пов’язана з природними ...
17.11.2025
Вирощування саджанців декоративних рослин: документування та бухоблік
У статті розглянуто порядок розподілу витрат, визначення виробничої собівартості та справедливої вартості саджанців, а також особливості їх бухгалтерського обліку. Із цієї статті ви дізнаєтесь: як сільгосппідприємству організувати облік витрат на вирощування декоративних культур; як документальн...
Нове
17.11.2025
Інвентаризація на сільгосппідприємстві: стисло про основне
У статті узагальнено випадки обов’язкового проведення інвентаризації на сільгосппідприємстві, строки та періодичність її проведення, основні етапи процедури, а також вимоги до складу й роботи інвентаризаційних та робочих інвентаризаційних комісій. Коли інвентаризація є обов’язковою Пров...
17.11.2025
Як анулювати ліцензію на зберігання пального за заявою ліцензіата
Із статті ви дізнаєтесь, як суб’єкту господарювання подати заяву на припинення дії ліцензії на зберігання пального для власних потреб. Ліцензія на зберігання пального для власних потреб: як отримати з 01.01.202 Ситуація. Підприємство продає паливний склад, за адресою якого була оформлена ліцен...
15.11.2025
Облік витрат на розліснення земельної ділянки
Сільгосппідприємство має у власності чи оренді заліснену земельну ділянку сільгосппризначення. Щоб почати використовувати ділянку для вирощування зернових, підприємство здійснює її розліснення (розкорчовування). Розглянемо, як обліковувати такі витрати. Читайте за темою: Розкорчували сад – от...
Кращі матеріали