Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Вапнування ставів: облікові ази

Із цієї статті ви дізнаєтеся: як правильно документально оформити та відобразити в обліку унесення у став вапна.

На сьогодні в рибному господарстві слід застосовувати форми первинної документації для суб’єктів рибного господарства в галузі аквакультури, затверджені наказом Мінагрополітики та продовольства від 19.06.12 р. № 362 (далі – Наказ № 362).

Так, операція із внесення вапна в нерестові стави відображається в Акті про підготовку нерестових ставів за спеціальною формою № А-19 (див. фрагмент у кінці консультації). Цей акт складається перед початком нересту комісією, призначеною наказом керівника, у двох примірниках: один для бухгалтерії, а другий залишається у справах рибовода. До складу комісії можуть входити: головний рибовод (рибовод), гідротехнік, начальник (майстер, бригадир) виробничої дільниці та інші.

Акт заповнюється таким чином:

  • у графі 2 вказується площа водойми, га;
  • у графах 3–8 містяться відомості про характер проведених заходів, а саме: у графі 3 – про вапнування, кг; графі 4 – видалення минулорічної рослинності, м2; графі 5 – розчищення каналів, м2; графах 6–7 – ремонт гідроспоруд, м2; графі 8 – підсипання дамб, м3.

Операції із внесення вапна в зимувальні, вирощувальні та нагульні стави слід відображати в Акті перевірки стану зимувальних, вирощувальних, нагульних ставів (довільної форми). Цей документ складається призначеною керівником підприємства комісією у двох примірниках: один – для бухгалтерії, другий –для рибовода. В акті зазначаються: дата вапнування, площа, яка підлягала обробці вапном, фактичні дози внесення вапна в центнерах на гектар і кількість витраченого вапна. У ньому наводять також інформацію з обліку вапна, витраченого на обробку ложа ставків, внесення по воді за весь літній період, профілактичну обробку риби, дезінфекцію гідротехнічних споруд та рибоводного інвентарю.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Популярне
18.07.2025
Тракторист-машиніст в сільському господарстві: як правильно прописати посаду?
У штатному розписі сільськогосподарського підприємства є посада «тракторист-машиніст». Відповідний запис зроблено у трудовій книжці працівника. Чи є правильною ця назва і чи матиме працівник право на пільгову пенсію? А як бути, якщо працівник, у трудовій книжці якого зроблено неточний з...
14.08.2025
Документальне оформлення видачі кормів для годівлі тварин
Сільськогосподарські підприємства, що займаються тваринництвом (зокрема, вирощуванням великої рогатої худоби, птиці), мають правильно організувати облік видачі кормів для годівлі. Розгляньмо, як це зробити згідно з чинними нормами. Сільськогосподарські підприємства, що займаються тваринництвом (зокр...
22.09.2025
Убуток зерна під час доробки: як відобразити в бухобліку
Доробка зерна завжди пов’язана з природними втратами маси. У статті ми розповімо, як сільгосппідприємствам – як тим, що мають власні потужності, так і тим, що передають зерно на елеватор, – правильно показати ці втрати в бухобліку. Доробка зерна завжди пов’язана з природними ...
Нове
06.10.2025
Чи повинні фермерські господарства проводити реорганізацію в ТОВ у зв’язку зі скасуванням Господарського кодексу?
Розглянемо, чи потрібно фермерському господарству здійснювати процедуру реорганізації шляхом перетворення на ТОВ після втрати чинності Господарським кодексом. Як перетворити приватне підприємство на ТОВ у зв’язку зі скасуванням Господарського кодексу? Практична ситуація Через втрату чинності ...
22.09.2025
Як отримати сертифікат ТПП про форс-мажор за податковими зобов’язаннями
Із статті ви дізнаєтесь, які документи має подати платник податків, щоб отримати сертифікат Торгово-промислової палати для підтвердження форс-мажорних обставин за податковими зобов’язаннями. У статті розглянемо, як суб’єкту господарювання отримати сертифікат Торгово-промислової палати пр...
22.09.2025
Як обліковувати витрати на отримання сертифіката ТПП про форс-мажорні обставини?
Підприємство оплатило послуги Торгово-промислової палати з надання сертифіката, що посвідчує настання форс-мажорних обставин. На які витрати та на який бухгалтерський рахунок віднести суму такої оплати? Підприємство оплатило послуги Торгово-промислової палати (далі – ТПП) з надання сертифіката...
Кращі матеріали