Акценти цієї статті:
Останнім часом у суспільстві та правовій спільноті не вщухають дискусії навколо активних перевірок підприємств щодо дотримання трудового законодавства та величезних штрафів за його порушення. Тож у консультації розглянемо, які документи вимагати у перевіряючих та на якій підставі можна відмовити у допуску, а також якою є судова практика з питань скасування штрафів у разі усунення порушень у процесі перевірки.
Основним законодавчим актом, що визначає правові та організаційні засади, а також порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, є Закон від 05.04.07 р. № 877-V «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» (далі – Закон № 877).
При цьому процедуру здійснення держконтролю за додержанням законодавства про працю юрособами (включаючи їхні структурні та відокремлені підрозділи, що не є юрособами) та фізособами, які використовують найману працю, визначено Порядком, затвердженим постановою КМУ від 26.04.17 р. № 295 (далі – Порядок № 295).
Зокрема, Порядком № 295 передбачено, що державний контроль за додержанням трудового законодавства здійснюється у формі: