Як отримати гроші з банку під час відпустки головного бухгалтера?
25.12.2015 647 0 0
Головний бухгалтер підприємства іде у відпустку. Хто може замість нього підписувати грошовий чек на отримання готівки з банку?
Дійсно, підприємство може отримати готівку з банку, оформивши грошовий чек (додаток 13 до Інструкції про ведення касових операцій банками в Україні, затвердженої постановою Правління НБУ від 01.06.11 р. № 174, далі – Інструкція № 174). У момент пред'явлення чека працівник банку перш за все перевірить відповідність підписів відповідальних осіб підприємства зразкам, зазначеним у картці (п. 1.9 гл. 1 розд. IV Інструкції № 174). Форму картки зі зразками підписів і зразком відбитку печатки наведено в додатку 2 до Інструкції про порядок відкриття, використання і закриття рахунків у національній та іноземній валютах, затвердженої постановою Правління НБУ від 12.11.03 р. № 492 (далі – Інструкція № 492).
Що ж треба зробити головному бухгалтерові перед виходом у відпустку, щоб підприємство не залишилося без готівки?
Пропонуємо два варіанти рішення такої проблеми.
Варіант 1. Можна подати до банку тимчасову картку зі зразком підпису особи, уповноваженої виконувати обов'язки головного бухгалтера на час його відпустки (п. 18.16 Інструкції № 492). Візьміть до уваги, що такою особою не може бути директор, який має право першого підпису. Адже право другого підпису не можна надавати особам, які користуються правом першого підпису (п. 18.4 Інструкції № 492). У картці зазначається тільки підпис тимчасово уповноваженої особи і строк її дії. Разом із карткою подається копія документа (наприклад, наказу), який підтверджує надання права підпису такій особі. Зверніть увагу: тимчасова картка засвідчується тільки підписом директора і головного бухгалтера, відбитком печатки (за наявності) і додаткового нотаріального посвідчення не потребує.
Варіант 2. Перед виходом у відпустку головний бухгалтер може підписати чек (наприклад, для отримання готівки на виплату зарплати у встановлений строк її виплати). Такий чек дійсний протягом 10 календарних днів після його оформлення, не рахуючи день оформлення чека (п. 1.9 гл. 1 розд. IV Інструкції № 174). Проте якщо при перевірці чека в банку буде виявлена якась помилка або терміново знадобиться готівка і на інші потреби, то підприємство може залишитися без готівки на час відпустки бухгалтера.
Тому ми рекомендуємо скористатися варіантом 1. Це дозволить уникнути ризиків, пов'язаних із неправильним оформленням чека, і в разі термінової необхідності отримати готівку без підпису головного бухгалтера.
Є й більш універсальний спосіб уникнути проблем зі зняттям готівки під час відпустки головбуха. При відкритті рахунка в банку й оформленні картки радимо зазначати зразки підписів декількох осіб, яким надано право другого підпису (наприклад, головного бухгалтера і його заступника). Така можливість передбачена п. 18.2 Інструкції № 492. У такому разі не потрібно буде подавати тимчасову картку до банку при виході головного бухгалтера у відпустку.
Також ви можете оформити корпоративну платіжну картку. З її допомогою довірена особа підприємства зможе отримати готівку на господарські потреби підприємства в будь-який час. До того ж комісія банку за зняття грошей за допомогою платіжної картки, як правило, менша, ніж за зняття грошей за чеком через касу банку.
Наприклад, у деяких банках тариф на зняття готівки за допомогою корпоративної платіжної картки становить 0,75 % від суми зняття, а тариф за отримання грошей за чеком – 4 % від такої суми.
Коментарі до матеріалу