Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

На яку держпідтримку можуть розраховувати ФГ 2021 року

19.05.2021 516 0 1


Для фермерських господарств (далі – ФГ) передбачено окрему програму державної підтримки, порядок використання коштів за якою затверджено постановою КМУ від 07.02.18 р. № 106 (далі – Порядок № 106). Причому постановою КМУ від 21.04.21 р. № 384 Порядок № 106 повністю викладено в новій редакції. Розглянемо, хто з фермерів може претендувати на отримання бюджетних коштів цьогоріч.


Напрями держпідтримки ФГ у поточному році

Для фінансування напряму «Фінансова підтримка розвитку фермерських господарств», що входить до державної програми КПКВК 2801580 «Фінансова підтримка сільгосптоваровиробників на 2021 рік», із держбюджету виділено 175 млн грн.

Зазначимо, що проти минулого року кількість напрямів, за якими ФГ можуть отримати бюджетні кошти, значно скорочено.

Так, на поточний рік для ФГ передбачено такі напрями держпідтримки:

  • спеціальна бюджетна дотація за утримання корів;
  • бюджетна субсидія на одиницю оброблюваних угідь (1 га) – новоствореним ФГ;
  • часткова компенсація витрат, пов’язаних із наданими сільськогосподарськими дорадчими послугами (окремо для новостворених і для інших ФГ);
  • доплата ЄСВ на користь застрахованих осіб – членів/голови сімейних ФГ без набуття статусу юрособи;
  • фінансова підтримка на поворотній основі.

Утім, ФГ не заборонено отримувати кошти й за іншими напрямами держпідтримки (наприклад, часткова компенсація вартості сільгосптехніки та обладнання вітчизняного виробництва, здешевлення кредитів, державна підтримка галузей тваринницва та садівництва тощо). Про порядок отримання бюджетних коштів за цими програмами ми розповіли в інших статтях спецвипуску «Державна підтримка підприємств АПК на 2021 рік».

У консультації ми розглянемо перші три напрями держпідтримки (про доплату ЄСВ членам ФГ та фінансову підтримку на поворотній основі див. «Допомога ФГ на поворотній основі» та «Як отримати доплату ЄСВ члену фермерського господарства»).

Одержувач може скористатися фінансовою підтримкою за наведеними вище напрямами протягом бюджетного періоду один раз за кожним із напрямів на загальну суму, яка не перевищує 10 тис. розмірів мінімальної зарплати, установленої на 1 січня відповідного року, з урахуванням пов’язаних із ним осіб відповідно до визначення із пп. 14.1.159 Податкового кодексу (не більше 60 млн грн).

Особа, яка претендує на отримання держпідтримки, зобов’язана повідомити центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної аграрної політики, політики у сфері сільського господарства, про всіх пов’язаних із нею осіб, які протягом бюджетного періоду є отримувачами держпідтримки, а також про зміни стосовно таких осіб.

Форми документів, необхідні для отримання держпідтримки, затверджено наказом Мінекономіки від 24.07.20 р. № 1391 (далі – Наказ № 1391).

Хто є розпорядником бюджетних коштів

Головним розпорядником бюджетних коштів і відповідальним виконавцем за цією бюджетною програмою є Мінекономіки.

Розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня є:

  • за напрямом «Бюджетна субсидія на одиницю оброблюваних угідь (1 гектар)» – Український державний фонд підтримки фермерських господарств (далі – Укрдержфонд);
  • за напрямом «Бюджетна дотація за утримання корів» – структурні підрозділи облдержадміністрацій, що забезпечують виконання функцій із питань агропромислового розвитку.

Які ФГ можуть отримати бюджетні кошти

Претендувати на фінансову підтримку можуть тільки (п. 3 Порядку № 106):

  • ФГ, які мають чистий дохід (виручку) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за останній рік до 20 млн грн, у власності та/або користуванні яких перебувають землі сільгосппризначення;
  • новостворені ФГ (зареєстровані в поточному році), у власності та/або користуванні яких перебувають землі сільгосппризначення, незалежно від обсягу чистого доходу (виручки).

Які ФГ не мають права на отримання бюджетних коштів

Не можуть розраховувати на держпідтримку одержувачі (п. 4 Порядку № 106):

  • стосовно яких порушено справу про банкрутство;
  • яких в установленому порядку визнано банкрутами;
  • які перебувають на стадії ліквідації;
  • які на 1-ше число місяця, в якому буде прийматися рішення про здійснення виплат, мають прострочену більше ніж 6 місяців заборгованість із платежів, контроль за справлянням яких покладено на органи ДПС;
  • які не провадили господарську діяльність протягом трьох попередніх років (крім новостворених);
  • щодо яких виявлено факти незаконного одержання та/або нецільового використання бюджетних коштів.

Наявність обставин, зазначених вище у перших трьох пунктах, перевіряється уповноваженим банком, Укрдержфондом та структурними підрозділами облдержадміністрацій, що забезпечують виконання функцій із питань агропромислового розвитку, з урахуванням інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, розміщеного на офіційному вебсайті Мін’юсту.

Часткова компенсація витрат ФГ, пов’язаних із наданими сільськогосподарськими дорадчими послугами (крім новостворених)

Претендувати на фінансову підтримку за цим напрямом можуть ФГ, які отримали дорадчі послуги за напрямами: зоотехнія, ветеринарія, агрономія, оподаткування в сільському господарстві, бухгалтерський облік у сільському господарстві, управлінський облік, органічне виробництво, залучення фінансово-кредитних ресурсів, упровадження систем безпечності під час виробництва харчових продуктів і кормів для тварин, екологічне управління та зовнішньоекономічна діяльність.

Кошти надаються у розмірі 90 % вартості, але не більше ніж 10 000 грн.

Для отримання часткової компенсації одержувач подає уповноваженому банку заявку (її форму ще не затверджено), і копії таких документів:

  • статуту ФГ (для юрособи) або договору (декларації) про створення сімейного ФГ (для ФГ, що створені без набуття статусу юрособи), що є чинною на дату подання заявки;
  • фінансового документа, що підтверджує наявність чистого доходу (виручки) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за останній рік;
  • сертифіката на право надання дорадчих послуг, виданого сільськогосподарській дорадчій службі, яка зареєстрована відповідно до Закону від 17.06.04 р. № 1807-IV «Про сільськогосподарську дорадчу діяльність» (далі – Закон № 1807) та з якою укладено договір;
  • договору про надання дорадчих послуг;
  • акта про надання дорадчої послуги;
  • платіжного доручення про оплату послуг згідно з договором.

Граничний строк подання вказаних документів – 15 листопада поточного року.

Подаються оригінали або належним чином засвідчені копії документів в електронній або паперовій формі.

Уповноважені банки формують реєстри одержувачів цієї компенсації та щомісяця до 10-го числа, але не пізніше 20 листопада поточного року, подають їх до Мінекономіки в електронній та паперовій формі.

Мінекономіки перераховує бюджетні кошти уповноваженим банкам. Банк, своєю чергою, протягом трьох банківських днів із дати отримання коштів від Мінекономіки перераховує їх на поточні рахунки ФГ.

Для отримання додаткових консультацій за цим напрямом держпідтримки можна звертатися до Вітвіцької О. І. на електронну пошту: o.vitvitska@me.gov.ua або за тел. (044) 200-23-79.

Фінансова підтримка новостворених ФГ для отримання сільськогосподарських дорадчих послуг

Кошти за цим напрямом надають новоствореним ФГ, які отримали дорадчі послуги за напрямами: зоотехнія, ветеринарія, агрономія, оподаткування в сільському господарстві, бухоблік у сільському господарстві, управлінський облік, органічне виробництво, екологічне управління, залучення фінансово-кредитних ресурсів та диверсифікація сільгоспдіяльності.

Отримати бюджетні кошти за цим напрямом можна один раз у розмірі, що не перевищує 36 000 грн, за умови попередньо укладеного до кінця поточного бюджетного періоду договору та на підставі акта/актів виконаних робіт.

Договір укладається між одержувачем та сільськогосподарською дорадчою службою або сільськогосподарським дорадником/експертом-дорадником, зареєстрованим в установленому законодавством порядку суб’єктом підприємницької діяльності.

Для отримання фінансової підтримки ФГ подає уповноваженому банку заявку (її форму ще не затверджено), та копії таких документів:

  • статуту ФГ (для юрособи) або договору (декларації) про створення сімейного ФГ (для ФГ, що створені без набуття статусу юрособи), що є чинною на дату подання заявки;
  • фінансового документа, що підтверджує наявність чистого доходу (виручки) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за останній рік;
  • сертифіката на право надання дорадчих послуг, виданого сільськогосподарській дорадчій службі, або кваліфікаційного свідоцтва сільськогосподарського дорадника/експерта-дорадника,, які зареєстровані відповідно до Закону № 1807 та з якими укладено договір;
  • договору про надання дорадчих послуг;
  • акта про надання дорадчої послуги.

Подаються оригінали або належним чином засвідчені копії документів в електронній або паперовій формі.

Граничний строк подання вказаних документів – 15 листопада поточного року.

Уповноважені банки формують реєстри одержувачів і щомісяця до 10-го числа, але не пізніше 20 листопада поточного року, подають їх до Мінекономіки в електронній та паперовій формі.

Мінекономіки перераховує бюджетні кошти уповноваженим банкам. Банк, своєю чергою, протягом трьох банківських днів із дати отримання коштів від Мінекономіки перераховує їх на поточні рахунки ФГ.

Для отримання додаткових консультацій за цим напрямом державної підтримки можна звертатися до Вітвіцької О. І. на електронну пошту: o.vitvitska@me.gov.ua або за тел. (044) 200-23-79.

Бюджетна субсидія на одиницю оброблюваних угідь (1 га)

Бюджетні кошти за цим напрямом можуть отримати новостворені ФГ у період їх становлення (перші три роки після створення).

Субсидія виділяється на одиницю оброблюваних угідь (1 га) один раз виключно для провадження сільськогосподарської діяльності у розмірі 5 000 грн на 1 га, але не більше ніж 100 000 грн на одне ФГ.

Для отримання субсидії ФГ подають регіональним відділенням Укрдержфонду заявку за формою, затвердженою Наказом № 1391, і такі документи:

  • копію статуту ФГ (для юрособи) або копію договору (декларації) про створення сімейного ФГ (для ФГ, що створені без набуття статусу юрособи), дійсну на дату подання заявки;
  • копію фінансового документа, що підтверджує наявність чистого доходу (виручки) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за останній рік, а ФГ, зареєстровані цього року, – копію фінансового звіту або податкову декларацію платника податку за останній звітний період.

Також ФГ подають відомості з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що підтверджують право власності та/або користування земельною ділянкою, актуальну на дату подання заявки:

  • або стосовно земель ФГ як юрособи – для земельних ділянок, що перебувають у власності та/або користуванні ФГ, або земельних ділянок, які перебувають у користуванні голови ФГ, наданих йому із земель державної або комунальної власності для ведення ФГ;
  • або стосовно земель ФГ, створеного без набуття статусу юрособи, – для земельних ділянок, які перебувають у власності та/або користуванні членів ФГ.

Подаються оригінали або належним чином засвідчені копії документів в електронній та паперовій формі.

Регіональні відділення Укрдержфонду формують реєстри новостворених ФГ, яким виділяється бюджетна субсидія, і подають їх до 10-го числа поточного місяця Укрдержфонду в електронній та паперовій формі.

Граничний строк подання вказаних документів – 30 жовтня поточного року.

Після отримання документів Укрдержфонд:

  • перевіряє наявність заборгованості перед Укрдержфондом та його регіональними відділеннями за бюджетною програмою «Надання кредитів фермерським господарствам»;
  • формує двічі на рік до 1 липня та 10 листопада перелік новостворених ФГ на отримання бюджетної субсидії та надсилає його ДПС із метою проведення перевірки на відсутність заборгованості з податкових платежів;
  • до 10 липня та 20 листопада формує зведений реєстр новостворених ФГ на отримання бюджетної субсидії, який подає Мінекономіки.

Укрдержфонд протягом п’яти робочих днів із дати отримання коштів від Мінекономіки перераховує їх на поточні рахунки новостворених ФГ.

Для отримання додаткових консультацій за цим напрямом державної підтримки можна звертатися до Поплавської А. М. на електронну пошту: apoplavska@me.gov.ua або за тел. (044) 200-23-79.

Бюджетна дотація за утримання корів

Спеціальна бюджетна дотація за утримання корів усіх напрямів продуктивності надається на безповоротній основі ФГ, у власності яких перебуває від п’яти корів, ідентифікованих та зареєстрованих відповідно до законодавства, за кожну наявну станом на 1 липня поточного року корову.

Дотація надається в розмірі 5 000 грн за кожну корову, але не більше ніж 250 000 грн.

Дотація за утримання корів надається ФГ, які не отримували протягом поточного бюджетного періоду дотацію за приріст поголів’я корів відповідно до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для державної підтримки розвитку тваринництва та переробки сільськогосподарської продукції, затвердженого постановою КМУ від 07.02.18 р. № 107.

Для отримання дотації за утримання корів ФГ подають до структурних підрозділів облдержадміністрацій, що забезпечують виконання функцій із питань агропромислового розвитку, заявку за формою, затвердженою Наказом № 1391, із зазначенням кількості корів усіх напрямів продуктивності (станом на 1 липня поточного року) і такі документи:

  • довідку про відкриття поточного рахунка, видану банком;
  • копію статуту ФГ (для юрособи) або копію договору (декларації) про створення сімейного ФГ (для ФГ, що створені без набуття статусу юрособи), дійсну на дату подання заявки;
  • копію фінансового документа, що підтверджує наявність чистого доходу (виручки) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за останній рік, а ФГ, зареєстровані в поточному році, – копію фінансового звіту або податкову декларацію платника податку за останній звітний період.

Подаються оригінали або належним чином засвідчені копії документів в електронній або паперовій формі.

Граничний строк подання вказаних документів – 31 серпня поточного року.

Документи, подані не в повному обсязі, повертаються одержувачу в триденний строк із зазначенням причини повернення. Заявки, що надійшли після закінчення строку їх подання, не розглядаються.

Для отримання додаткових консультацій за цим напрямом державної підтримки можна звертатися до Михайленко В. М. на електронну пошту: v.mykhailenko@me.gov.ua або за тел. (044) 200-23-79.

Відповідальність

Порядком № 106 передбачено відповідальність ФГ за порушення правил отримання бюджетних коштів, а саме:

  • у разі надання недостовірної інформації одержувач повертає отримані бюджетні кошти і позбавляється на три роки від дати виявлення такого порушення права на отримання фінансової підтримки;
  • товари, придбані з використанням бюджетних коштів, не можуть бути відчужені протягом трьох років із дати їх придбання та використовуються за призначенням, крім випадку, коли такі товари прийняті уповноваженими банками у заставу і відчужуються в разі невиконання одержувачем зобов’язань за кредитним договором.

Коментарі до матеріалу

Оформити передплату на розділ «Агро»

Найповніша бібліотека безпечних рішень з бухобліку, податків та права для с/г галузі

4680 грн. / рік

Купити

Кращі матеріали