Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Щодо визначення податкових різниць за операціями з неприбутковими організаціями

МГУ ДФС - Центральний офіс з ОВП

ЛИСТ

від 22.04.2016 № 8993/10 / 28-10-01-3-11

Щодо визначення податкових різниць

Міжрегіональне головне управління ДФС - Центральний офіс з ОВП розглянуло лист «…» щодо визначення податкових різниць по операціях з неприбутковими організаціями та в межах своїх повноважень повідомляє наступне.

Відповідно до пп. 140.5.4 п. 140.5 ст. 140 ПОДАТКОВОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ  (далі – Кодекс) фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується на суму 30 відсотків вартості товарів, у тому числі необоротних активів, робіт та послуг (крім зазначених у п. 140.2 та у пп. 140.5.5 п. 140.5 ст. 140 Кодексу та операцій, які визнані контрольованими відповідно до ст. 39 Кодексу), придбаних у неприбуткових організацій, крім випадків, коли сума вартості товарів, у тому числі необоротних активів, робіт та послуг, придбаних у таких організацій, сукупно протягом звітного (податкового) року не перевищує 50 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, та крім бюджетних установ.

У разі якщо сума операцій перевищує 50 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня звітного (податкового) року, коригування фінансового результату до оподаткування, визначені цим підпунктом, проводяться на всю суму операцій.

Одним із принципів податкового законодавства є презумпція правомірності рішень платника податку в разі, якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або якщо норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов’язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу (пп. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Кодексу).

При цьому у разі коли норми Кодексу суперечать між собою та припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов’язків платників податків або контролюючих органів, рішення приймається на користь платника податків (п. 56.21 ст. 56 Кодексу).

Отже, враховуючи норми пп. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 та п. 56.21 ст. 56 Кодексу, положення пп. 140.5.4 п. 140.5 ст. 140 Кодексу застосовуються таким чином:

  • у разі якщо сума операцій з придбання у неприбуткових організацій товарів, у тому числі необоротних активів, робіт та послуг не перевищує 50 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня звітного (податкового) року, а також придбання відбулось у бюджетної установи, податкова різниця для коригування фінансового результату до оподаткування не виникає:
  • у разі якщо сума операцій перевищує встановлену граничну межу (50 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня звітного (податкового) року), платник податку збільшує фінансовий результат податкового (звітного) періоду на суму 30 відсотків всієї вартості товарів, у тому числі необоротних активів, робіт та послуг, придбаних протягом звітного (податкового) року.

Отже, при збільшенні фінансового результату до оподаткування враховується 30 відсотків всієї вартості товарів, у тому числі необоротних активів, робіт та послуг, придбаних протягом звітного (податкового) року у неприбуткових організацій (крім бюджетних установ), якщо сума їх вартості сукупно протягом звітного (податкового) року перевищує 50 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року.

 

 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
16.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін Уряд подав до Ради законопроєкт про скасування актів виконаних робіт ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 05.09.2025 Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
18.09.2025
Рахунки осіб, пов'язаних з рф, підлягають обмеженню на видаткові операції банків
Обмеження стосуються всіх видаткових операцій за рахунками юридичних осіб, кінцевими бенефіціарними власниками яких є резиденти рф/рб, незалежно від того, хто є ініціатором операції (клієнт чи стягувач), за винятком вичерпного переліку дозволених операцій. Такі обмеження є правомірними та обов'язков...
18.09.2025
Чи можна надати відпустку працівниці не за графіком у разі відпустки її мобілізованого чоловіка
Чи має працівниця право на відпустку, яка буде збігатися із відпусткою її чоловіка-військовозобов’язаного, якщо в неї за графіком відпустка у листопаді 2025 року, а в її чоловіка – у жовтні 2025 року? Більше за темою: Чи потрібна заява, якщо працівник іде у відпустку за графіком? Кому ...
18.09.2025
Як заповнити рядок 095 Розрахунку резиденту Дія Сіті з середини місяця
Резидент Дія Сіті заповнює рядок 095 заголовної частини Розрахунку починаючи з календарного місяця, наступного за календарним місяцем, в якому платником набуто статус резидента Дія Сіті. Більше за темою: Резиденти Дія Сіті: оподаткування доходів спеціалістів Два варіанти сплати корпоративного...
Кращі матеріали