Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Щодо визначення податкових різниць за операціями з неприбутковими організаціями

МГУ ДФС - Центральний офіс з ОВП

ЛИСТ

від 22.04.2016 № 8993/10 / 28-10-01-3-11

Щодо визначення податкових різниць

Міжрегіональне головне управління ДФС - Центральний офіс з ОВП розглянуло лист «…» щодо визначення податкових різниць по операціях з неприбутковими організаціями та в межах своїх повноважень повідомляє наступне.

Відповідно до пп. 140.5.4 п. 140.5 ст. 140 ПОДАТКОВОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ  (далі – Кодекс) фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується на суму 30 відсотків вартості товарів, у тому числі необоротних активів, робіт та послуг (крім зазначених у п. 140.2 та у пп. 140.5.5 п. 140.5 ст. 140 Кодексу та операцій, які визнані контрольованими відповідно до ст. 39 Кодексу), придбаних у неприбуткових організацій, крім випадків, коли сума вартості товарів, у тому числі необоротних активів, робіт та послуг, придбаних у таких організацій, сукупно протягом звітного (податкового) року не перевищує 50 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, та крім бюджетних установ.

У разі якщо сума операцій перевищує 50 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня звітного (податкового) року, коригування фінансового результату до оподаткування, визначені цим підпунктом, проводяться на всю суму операцій.

Одним із принципів податкового законодавства є презумпція правомірності рішень платника податку в разі, якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або якщо норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов’язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу (пп. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Кодексу).

При цьому у разі коли норми Кодексу суперечать між собою та припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов’язків платників податків або контролюючих органів, рішення приймається на користь платника податків (п. 56.21 ст. 56 Кодексу).

Отже, враховуючи норми пп. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 та п. 56.21 ст. 56 Кодексу, положення пп. 140.5.4 п. 140.5 ст. 140 Кодексу застосовуються таким чином:

  • у разі якщо сума операцій з придбання у неприбуткових організацій товарів, у тому числі необоротних активів, робіт та послуг не перевищує 50 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня звітного (податкового) року, а також придбання відбулось у бюджетної установи, податкова різниця для коригування фінансового результату до оподаткування не виникає:
  • у разі якщо сума операцій перевищує встановлену граничну межу (50 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня звітного (податкового) року), платник податку збільшує фінансовий результат податкового (звітного) періоду на суму 30 відсотків всієї вартості товарів, у тому числі необоротних активів, робіт та послуг, придбаних протягом звітного (податкового) року.

Отже, при збільшенні фінансового результату до оподаткування враховується 30 відсотків всієї вартості товарів, у тому числі необоротних активів, робіт та послуг, придбаних протягом звітного (податкового) року у неприбуткових організацій (крім бюджетних установ), якщо сума їх вартості сукупно протягом звітного (податкового) року перевищує 50 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року.

 

 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
15.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня З 5 липня в Україні відновлюється обов’язкове подання статистичної звітності Чи буде 15 липня вихідним днем Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (текст наказу від 28.05.2025) ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лис...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
16.07.2025
Актуальна судова практика КАС у складі Верховного Суду за травень 2025 року
Пропонуємо ознайомитися з оглядом актуальної судової практики Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду за травень 2025 року. Пропонуємо ознайомитися з оглядом актуальної судової практики Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду за травень 2025 року. В огляді ві...
16.07.2025
Як роботодавцю створити службу охорони праці на підприємстві
Розглянемо, хто виконує функцій служби охорони праці, її основні завдання, права спеціалістів служби, інструктаж з питань охорони праці, дистанційну перевірку знань тощо. Більше за темою: Інструкція з охорони праці для працівників офісу Охорона праці студентів та учнів під час практики та стажуван...
16.07.2025
Які платники звільняються від сплати єдиного внеску за себе
Розглянемо детальніше, які платники звільняються від сплати ЄСВ за себе. Більше за темою: Підприємець на загальній системі не провадить діяльність: чи потрібно йому сплачувати ЄСВ? Штрафонебезпечні помилки з ЄСВ в Об’єднаному звіті Які платники звільняються від сплати єдиного внеску за себе?...
Кращі матеріали