Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Мінекономрозвитку підтримує законопроект про моніторинг закупівель

06.11.2017

На цьому тижні Верховна Рада України має розглядати законопроект №4738-д про моніторинг публічних закупівель. Мінекономрозвитку підтримує його і закликає Верховну Раду його ухвалити.

Реформа системи публічних закупівель триває. Етап запровадження електронної системи ProZorro завершився успішно. Тепер кожен може відслідковувати перебіг будь-якого тендеру від оголошення закупівлі державним замовником до його виконання. Щоб система закупівель ефективно запобігала порушенням, потрібно зробити ефективнішими нагляд та контроль на державному рівні. Наразі Антимонопольний комітет України повністю виконує свої обов’язки щодо перевірки закупівель: всі запити і скарги від бізнесу розглядаються неупереджено та в установлені Законом “Про публічні закупівлі” терміни. Порушеннями великих замовників, де йдеться про значні бюджети, почало займатись Національне антикорупційне бюро України.

Однак ці органи займаються порушеннями вже де-факто. Багато зловживань можна було б попередити, якби працював регулярний моніторинг закупівель. Відповідно до закону “Про публічні закупівлі” займатися ним повинна  Державна аудиторська служба України, однак, на жаль, наразі вона не має відповідних повноважень.  Щоб вчасно попереджувати порушення закупівель, необхідно ДАСУ надати відповідні повноваження. Про це йдеться  в законопроекті №4738-д.

Відповідно до законопроекту, ДАСУ зможе проводити моніторинг державних закупівель як протягом проведення процедури закупівлі, так і на етапі укладення та виконання договору. При цьому сам процес закупівлі не буде зупинений. Рішення про моніторинг тієї чи іншої закупівлі буде прийматись за наявності однієї або декількох таких підстав:

   дані автоматичної системи ризик індикаторів: червоні прапорці будуть автоматично перетворюватися у формальну перевірку замовника;

   інформація від органів держаної влади або місцевого самоврядування;

   повідомлення в ЗМІ про ознаки порушень: журналістські розслідування будуть не тільки робити корумпованого замовника знаменитим, але й  призведуть до реальних перевірок та штрафів;

   самостійне виявлення порушень фахівцями ДАСУ.

Рішення про початок моніторингу буде публікуватися в системі ProZorro протягом двох днів з моменту його прийняття. Строк проведення моніторингу не буде перевищувати 15 робочих днів. При цьому, протягом моніторингу фахівці ДАСУ можуть спілкуватися з замовником через ProZorro і просити надати пояснення стосовно предмета дослідження. Замовник матиме три робочі дні на відповідь. Він також зможе з власної ініціативи надавати пояснення, навіть без запиту від ДАСУ. Звісно весь цей діалог буде у відкритому доступі в системі ProZorro на картці тендеру. Так само буде оприлюднюватись в системі і висновок моніторингу протягом трьох робочих днів з дня його складання. В висновку обов’язково буде міститись опис порушення та зобов’язання щодо усунення цього порушення. У замовника є три робочих дня з моменту оприлюднення висновку, щоб одноразово звернутись до ДАСУ за додатковими роз’ясненнями. Також у замовника є п’ять робочих днів з дня оприлюднення висновку завантажити в систему інформацію про усунення порушення, або аргументовану незгоду з результатами моніторингу.

Процес моніторингу  максимально прозорий: всі дії контролюючого органу і замовника будуть публікуватись в системі і за ними  будь-хто зможе простежити.

Джерело: http://www.kmu.gov.ua/control/uk/publ...

 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
06.05.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Прийнято закон щодо обміну інформацією та призупинення дії трудового договору Класифікатор професій та кваліфікаційні характеристики об'єднали з Реєстром кваліфікацій: підписано Закон До ДПС будуть подавати інформацію про банківські рахунки не тільки СГД, а та...
10.02.2025
У Верховній Раді зареєстровано законопроєкт про підвищення мінімальної зарплати, пенсій та прожиткового мінімуму
Більше за темою: Мінімальна зарплата та прожитковий мінімум – 2025: які розміри та на що вплинуть Розмір мінімальної заробітної плати Парламентарі подали законопроєкт № 12462, яким передбачається підвищення прожиткового мінімуму, мінімальної зарплати та мінімальної пенсії за віком у 202...
27.02.2025
Зберігання та використання пального на підприємстві у 2025 році: облік, податки та документальне оформлення
Марафон-2025: головні бухгалтерські акценти року У суб'єктів господарювання, які використовують у своїй діяльності транспортні засоби, інші машини та механізми, що споживають пальне, постійно виникають запитання, пов'язані з обліком і документальним оформленням операцій з таким пальним, а також зі з...
Нове
09.05.2025
НБУ відновлює окремі вимоги щодо оцінки банками кредитного ризику
Відновлення зазначених вимог є своєчасним з огляду на тривале економічне відновлення і потребу в підвищенні стійкості сектору для активнішого кредитування економіки надалі. Національний банк у межах реалізації цілей, визначених Стратегією НБУ та Стратегією з розвитку кредитування, продовжує поступов...
09.05.2025
Електронне направлення на ВЛК можна буде згенерувати без підпису керівника ТЦК
Кабмін ухвалив зміни до постанови від 16.05.2024 № 560, які змінюють алгоритм проходження військово-лікарської комісії (ВЛК). Раніше електронні направлення генерувалися в застосунку «Резерв+», а потім накладався електронний підпис керівника ТЦК. У результаті ухвалених змін користувачі н...
09.05.2025
Верховній Раді рекомендують прийняти закон про безпеку та здоров’я працівників на роботі
Комітет з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів рекомендував Верховній Раді прийняти в другому читанні та в цілому урядовий проєкт Закону про безпеку та здоров’я працівників на роботі (реєстр. № 10147). Указаний законопроєкт спрямований на формування нової національної системи з...
Кращі матеріали