Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Методи визначення трансфертних цін

04.06.2018

Все про ціноутворення

Щоб правильно застосувати ціну в контрольованих операціях (далі – КО), слід насамперед вибрати найбільш підходящий спосіб її визначення для конкретної операції. На практиці це досить трудомісткий процес. Мета консультації – дати загальне уявлення про методи визначення трансфертних цін і навести приклади, які дозволять новачкам у сфері трансфертного ціноутворення (далі – ТЦУ) зорієнтуватися в даному питанні.

При практичному застосуванні принципу «витягнутої руки» порівнюється ціна, використана в КО, із ціною, яка мала місце в зіставних неконтрольованих операціях, здійснених цим самим або іншими платниками податків, у тому числі його контрагентами. Мета зіставлення – не допустити заниження об'єкта обкладення податком на прибуток у правочинах між пов'язаними компаніями, які, застосовуючи трансфертні ціни, переносять об'єкт оподаткування на ту компанію, яка працює в юрисдикції з меншою ставкою податку на прибуток або має пільги з податку на прибуток, тобто з якихось причин працює в кращих, з точки зору оподаткування прибутку, умовах.

При цьому необхідно прояснити такі моменти:

  • за якими ознаками операції визнаються зіставними;
  • як вибрати тестовувану (досліджувану) сторону для порівняння цін;
  • де знайти інформацію про правочини за ринковими цінами.

Зіставна неконтрольована операція – це операція між двома незалежними сторонами, яка є зіставною, з точки зору комерційних і фінансових умов, із розглянутою КО.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
28.07.2025
Як застосовувати міжнародні договори (конвенції) про уникнення подвійного оподаткування
У статті розглянуто, за яких умов у разі виплати доходів нерезидентам можна застосовувати міжнародні договори (конвенції) про уникнення подвійного оподаткування, а також у чому полягають особливості оподаткування окремих видів доходів за правилами конвенцій. Резиденти України (як юрособи, і фізособи...
Нове
04.08.2025
Об’єднання підприємств: процедурні нюанси
Розглянемо з правової точки зору особливості процедури об’єднання різних підприємств шляхом приєднання чи злиття. У господарській практиці для того щоб розширити виробництво, збільшити капітал, поліпшити продуктивність, уникнути збитків, протидіяти конкурентам, компанії нерідко приймають рішен...
28.07.2025
Виплати блогерам за рекламу: нюанси оподаткування
Співпрацюєте з блогерами? Тож майте на увазі, що в кожного формату оплати – свої податкові нюанси. Із статті ви дізнаєтеся про порядок оподаткування бартеру, виплат підприємцю та фізособі за рекламу. Маркетинг і просування в обліку: як правильно відобразити витрати й уникнути податкових ризикі...
25.07.2025
Рекламні роздачі: оформлення та облік
Рекламні роздачі – ефективний інструмент просування товарів і послуг, але з певними бухгалтерськими нюансами. Ми розкажемо, як правильно оформити та відобразити в обліку такі операції, а також чи потрібно при цьому нараховувати ПДВ. Маркетинг і просування в обліку: як правильно відобразити ...
Кращі матеріали