Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як заповнити листок непрацездатності, - роз'яснює ФСС з ТВП

Все частіше до Виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності звертаються громадяни, підприємства та організації з проханням надати роз’яснення щодо заповнення листка непрацездатності.

Так,  згідно із Технічним описом листка непрацездатності, затвердженим наказом Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства праці, Фондом соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Фондом соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, формою бланка (зворотнього боку) листка непрацездатності передбачено підпис його керівником та головним (старшим) бухгалтером підприємства.

Питання організації бухгалтерського обліку на підприємстві належить до компетенції його власника (власників) або уповноваженого органу (посадової особи) відповідно до законодавства та установчих документів.

Відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом встановленого терміну, але не менше трьох років, несе власник (власники) або уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством відповідно до законодавства та установчих документів. Для забезпечення ведення бухгалтерського обліку підприємство самостійно обирає форми його організації. Форма організації бухгалтерського обліку визначається в наказі про облікову політику підприємства.

Відповідно до Закону України Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування  право на матеріальне забезпечення за страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності мають застраховані громадяни України, іноземці, особи без громадянства та члени їх сімей, які проживають в Україні, якщо інше не передбачено міжнародним договором України, згода на обов’язковість якого надана Верховною Радою України. Підставою для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності є виданий у встановленому порядку листок непрацездатності.

Положенням про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку передбачено, що первинні документи для надання їм юридичної сили і доказовості повинні мати такі обов’язкові реквізити: назва підприємства, установи, від імені яких складено документ, назва документа (форми), дата і місце складання, зміст господарської операції та її вимірники (у натуральному та вартісному вираженні), посади та прізвища осіб, відповідальних за дозвіл на здійснення господарської операції, за її проведення та складання первинного документа.

Документ має бути підписаний особисто посадовою особою, а підпис може бути скріплений печаткою підприємства. Первинні документи складаються на бланках типових та спеціалізованих форм, затверджених в установленому порядку. Забороняється ухвалювати до виконання документи на господарські операції, які суперечать законодавчим і нормативним актам, установленому порядку обліку коштів і матеріальних цінностей, завдають шкоди власникам.

Отже, при оформленні первинних бухгалтерських документів необхідно використовувати бланки типових форм, затверджених Держкомстатом України, або бланки спеціалізованих форм, затверджених відповідними міністерствами й відомствами, виготовлені самостійно, із вказівкою обов’язкових реквізитів типових або спеціалізованих форм.

 

Джерело: http://www.fse.gov.ua/fse/control/mai...

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
15.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня З 5 липня в Україні відновлюється обов’язкове подання статистичної звітності Чи буде 15 липня вихідним днем Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (текст наказу від 28.05.2025) ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лис...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
21.05.2025
Критично важливі підприємства до 28 травня мають подати відповідні дані: лист Мінекономіки
Більше за темою: Перелік галузевих та регіональних нормативних актів, якими затверджено критерії визнання підприємств критично важливими в особливий період Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Мінекономіки в листі від 19.05.2025 № 27-11/37509-07 поінформу...
Нове
17.07.2025
Що має знати роботодавець про е-трудову книжку
Ще кілька років тому словосполучення «електронна трудова книжка» здавалося абстрактним – чимось із майбутнього, яке ніколи не настане. Але воно вже настало. Поступово, без гучних заяв, але з реальними змінами. І ці зміни важливі не лише для держави, а й для кожного з нас. Більше за...
17.07.2025
Відпустка без збереження зарплати для батьків абітурієнтів
Більше за темою: Навчальні відпустки: надання в мирний і воєнний час Наказ про надання додаткової відпустки у зв’язку з навчанням зі збереженням заробітної плати Заміна відпустки грошовою компенсацією: коли та як це можна зробити Працівники, діти яких віком до 18 років вступають до навчальн...
17.07.2025
Чи заповнюється графа 12 «Кадастровий номер» заяви на отримання ліцензії щодо зберігання пального для власних потреб
Не заповнюється. При цьому у відповідних графах п. 7 заяви на отримання ліцензії на право зберігання пального виключно для потреб власного споживання та/або промислової переробки обов’язково зазначається адреса місця зберігання у форматі: область, район, населений пункт (крім мм. Києва та Сева...
Кращі матеріали