Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як заповнити листок непрацездатності, - роз'яснює ФСС з ТВП

Все частіше до Виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності звертаються громадяни, підприємства та організації з проханням надати роз’яснення щодо заповнення листка непрацездатності.

Так,  згідно із Технічним описом листка непрацездатності, затвердженим наказом Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства праці, Фондом соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Фондом соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, формою бланка (зворотнього боку) листка непрацездатності передбачено підпис його керівником та головним (старшим) бухгалтером підприємства.

Питання організації бухгалтерського обліку на підприємстві належить до компетенції його власника (власників) або уповноваженого органу (посадової особи) відповідно до законодавства та установчих документів.

Відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом встановленого терміну, але не менше трьох років, несе власник (власники) або уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством відповідно до законодавства та установчих документів. Для забезпечення ведення бухгалтерського обліку підприємство самостійно обирає форми його організації. Форма організації бухгалтерського обліку визначається в наказі про облікову політику підприємства.

Відповідно до Закону України Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування  право на матеріальне забезпечення за страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності мають застраховані громадяни України, іноземці, особи без громадянства та члени їх сімей, які проживають в Україні, якщо інше не передбачено міжнародним договором України, згода на обов’язковість якого надана Верховною Радою України. Підставою для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності є виданий у встановленому порядку листок непрацездатності.

Положенням про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку передбачено, що первинні документи для надання їм юридичної сили і доказовості повинні мати такі обов’язкові реквізити: назва підприємства, установи, від імені яких складено документ, назва документа (форми), дата і місце складання, зміст господарської операції та її вимірники (у натуральному та вартісному вираженні), посади та прізвища осіб, відповідальних за дозвіл на здійснення господарської операції, за її проведення та складання первинного документа.

Документ має бути підписаний особисто посадовою особою, а підпис може бути скріплений печаткою підприємства. Первинні документи складаються на бланках типових та спеціалізованих форм, затверджених в установленому порядку. Забороняється ухвалювати до виконання документи на господарські операції, які суперечать законодавчим і нормативним актам, установленому порядку обліку коштів і матеріальних цінностей, завдають шкоди власникам.

Отже, при оформленні первинних бухгалтерських документів необхідно використовувати бланки типових форм, затверджених Держкомстатом України, або бланки спеціалізованих форм, затверджених відповідними міністерствами й відомствами, виготовлені самостійно, із вказівкою обов’язкових реквізитів типових або спеціалізованих форм.

 

Джерело: http://www.fse.gov.ua/fse/control/mai...

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
16.12.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня З 1 січня змінюються правила працевлаштування осіб з інвалідністю Держстат оприлюднив звітність-2026: що та коли подаватимемо Закон про Держбюджет–2026 підписано Президентом До 1 лютого бронювання займатиме тільки 24 години Бронювання для бізнесу: 45-д...
12.11.2025
З 1 січня 2026 року діятиме нова система КВЕД: що зараз робити бізнесу
Нова система класифікації видів економічної діяльності – розбираємось разом! Більше за темою: Зарядка електромобілів: який це КВЕД і чи потрібна ліцензія? Види діяльності: на що впливає КВЕД? Із 1 січня 2027 року Україна переходить на нову класифікацію видів економічної діяльності – NA...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
Нове
19.12.2025
Які наслідки з ПДВ у разі списання дебіторської заборгованості нерезидента
Податкові наслідки з ПДВ не виникають. Більше за темою:   Інвентаризація кредиторської та дебіторської заборгованості Як списати дебіторську заборгованість, не визнану судом?   Які податкові наслідки з ПДВ виникають у підприємства у разі списання дебіторської заборгованості нерезидента...
19.12.2025
Куди подавати декларацію з податку на прибуток підприємств/звіт неприбуткової організації у разі зміни реєстрації, пов’язаної зі зміною контролюючого органу
Платник податку на прибуток у разі зміни місцезнаходження платника податків, пов’язаної зі зміною контролюючого органу, подає декларацію та сплачує податок на прибуток за попереднім місцезнаходженням до закінчення поточного бюджетного періоду (календарного року). Докладніше див. нижче. Більше ...
19.12.2025
Які місця торгівлі враховуються для визначення вимог щодо зарплати у разі торгівлі підакцизними товарами: всі чи тільки ті, на які отримано ліцензії
При визначенні розміру середньої щомісячної зарплати, нарахованої СГ, який отримав ліцензії на право роздрібної торгівлі підакцизними товарами, враховуються тільки ті місця роздрібної торгівлі, на які таким СГ отримано ліцензії на право роздрібної торгівлі підакцизними товарами. Докладніше див. нижч...
Кращі матеріали