Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Використання авто працівника сільгосппідприємством: юридичне оформлення

16.05.2018

Використання автомобіля працівника для госппотреб: нюанси бухобліку та оподаткування

Для кого ця стаття: для сільгосппідприємств, яким необхідно оформити операцію з використання автомобіля працівника, директора чи засновника цього підприємства.

Із цієї статті ви дізнаєтеся: про варіанти юридичного оформлення операції з використання сільгосппідприємством автомобіля, який знаходиться у власності працівника/директора/засновника.

Досить часто у сільгосппідприємств виникають запитання: чи можна користуватися автомобілем працівника або засновника та як це юридично оформити? Такі ситуації наразі є досить поширеними. Але тут не все так просто, як здається. Тому розглянемо найкращі варіанти оформлення такої операції, а який вам найбільше підходить – вирішуйте самі.

Це найпоширеніший варіант належного оформлення користування автівкою, тому почнемо з нього. Питання оренди транспортного засобу (далі – ТЗ) регулюються ст. 798–905 Цивільного кодексу (далі – ЦК) та ст. 283–291 Господарського кодексу (далі – ГК).

Договір оренди авто укладається в письмовій формі. А якщо хоча б одна зі сторін є фізичною особою, договір необхідно також нотаріально посвідчити (ст. 799 ЦК). В інших випадках такої потреби немає, тільки якщо цього забажає будь-яка зі сторін. Якщо ж договір підлягав обов’язковому посвідченню нотаріусом, але це не було зроблено, він вважатиметься недійсним (ст. 215 ЦК). Тоді сторони договору мають повернути усе, що отримали в ході його виконання.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
16.12.2025
Документальне оформлення операцій зі списання майна
Списання запасів та основних засобів через фізичне чи моральне старіння, непридатність або форс-мажорні обставини потребує чіткого документального підтвердження. У статті розповімо, які документи слід оформити в разі списання майна, та наведемо їх зразки для використання на практиці. Списання запа...
04.12.2025
Об’єкт основних засобів частково зруйнований у ході військових дій: як відобразити в обліку часткову ліквідацію та яка може бути альтернатива?
Об’єкт основних засобів частково зруйновано внаслідок бойових дій. Як оформити часткову ліквідацію та відобразити її в бухгалтерському й податковому обліку, а також визначити вартість знищеної частини? У статті розглянемо порядок документального оформлення, підходи до оцінки ліквідованої части...
26.11.2025
Інвентаризація незавершеного виробництва в рослинництві та тваринництві
Стаття висвітлює порядок, методику та практичні аспекти інвентаризації незавершеного виробництва на підприємствах агросфери з урахуванням галузевої специфіки та вимог нормативних документів. Незавершене виробництво є однією з найважливіших статей витрат аграрного підприємства, оскільки формує базу д...
Популярне
16.11.2025
Облік незрілих насаджень у садівництві
Із цієї статті ви дізнаєтеся: як вести облік незрілих насаджень у садівництві, документально оформити та відобразити в обліку оприбуткування врожаю, отриманого від таких насаджень. Включення насаджень до складу незрілих Для цілей обліку багаторічними насадженнями (у нашому випадку – сад) ува...
17.11.2025
Облік сільськогосподарських багаторічних насаджень
У статті узагальнено правила класифікації, документування та бухгалтерського обліку багаторічних насаджень у сільському господарстві, включаючи порядок їх створення, введення в експлуатацію та подальшу амортизацію. Облік багаторічних насаджень у сільському господарстві має низку особливостей, оскіль...
22.09.2025
Убуток зерна під час доробки: як відобразити в бухобліку
Доробка зерна завжди пов’язана з природними втратами маси. У статті ми розповімо, як сільгосппідприємствам – як тим, що мають власні потужності, так і тим, що передають зерно на елеватор, – правильно показати ці втрати в бухобліку. Доробка зерна завжди пов’язана з природними ...
Нове
16.12.2025
Документальне оформлення операцій зі списання майна
Списання запасів та основних засобів через фізичне чи моральне старіння, непридатність або форс-мажорні обставини потребує чіткого документального підтвердження. У статті розповімо, які документи слід оформити в разі списання майна, та наведемо їх зразки для використання на практиці. Списання запа...
16.12.2025
Списання зіпсованих запасів: документальне оформлення та облік
Як діяти підприємству, якщо запаси зіпсувалися внаслідок ворожої атаки, тривалого відключення електроенергії або закінчення строку придатності? У статті розглянемо порядок дій у цій ситуації, документальне оформлення списання та його відображення в бухгалтерському та податковому обліку. Запаси на ...
15.12.2025
Металобрухт, отриманий від списання основних засобів: оприбуткування та реалізація
Після списання основних засобів на підприємстві часто утворюється металобрухт, який можна оприбуткувати та вигідно здати. У статті розповімо, як такі операції оформити документально та відобразити в обліку, а також чи потрібно при цьому розподіляти ПДВ. Зазвичай після ліквідації основних засобів (да...
Кращі матеріали