Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Адміністративне оскарження рішення органу ДФС про відмову в реєстрації ПН

У випадку відмови в реєстрації податкової накладної (далі – ПН) платник податків має право оскаржити прийняте рішення в адміністративному або судовому порядку. Розповімо, як діяти, якщо ви обрали перший спосіб захисту своїх прав.

Куди подавати скаргу

 Згідно із процедурою адміністративного оскарження рішень про відмову в реєстрації ПН, установленою ПК (п. 56.23) і Порядком № 117/3, скарга подається до ДФС України. Такими скаргами займається комісія ДФС з питання розгляду скарг, яка є постійно діючим колегіальним органом ДФС, за участю уповноваженої особи Мінфіну.

Важливий нюанс! Якщо ви обрали судовий спосіб оскарження рішення і подали позов до суду, тоді скористатися адміністративним способом не вийде. Можна зробити навпаки – спочатку оскаржити рішення в ДФС, а в разі незадовільного результату – звернутися до суду (докладніше про судове оскарження див. у статті «Судове оскарження відмови в реєстрації ПН»).

Строк оскарження

Скарга може бути подана платником податків протягом 10 календарних днів (далі – к. д.) із дня набуття чинності рішення комісії ДФС про відмову в реєстрації ПН.

Звертаємо увагу: у даному випадку йдеться про комісію, яка приймає рішення щодо реєстрації ПН/РК в ЄРПН, що діє відповідно до Порядку № 117/2. Не плутайте її з комісією ДФС із розгляду скарг, про яку ми згадали вище: це різні комісії.

Коли ж рішення про відмову в реєстрації ПН набуває чинності? Щоб відповісти на це запитання, звернемося до норм Порядку № 117/1. Згідно з п. 22 цього документа такі рішення набувають чинності після їх реєстрації в окремому Реєстрі ПН/РК, реєстрація яких зупинена. Однак на період тестування цього Реєстру такі рішення набувають чинності з моменту їх прийняття (вони відправляються платнику податків без реєстрації в Реєстрі) (п. 25 Порядку № 117/1).

Слід пам’ятати: якщо останній день строку оскарження припадає на вихідний, неробочий або святковий день, то скаргу треба подати в найближчий робочий день.

Крім того, строк подання скарги може бути продовжений із підстав, установлених п. 102.6 ПК, тобто у випадку, якщо платник податків:

  • знаходився за межами України;
  • знаходився у плаванні на морських суднах за кордоном України в складі команди (екіпажу) таких суден;
  • знаходився в місцях позбавлення волі за вироком суду;
  • мав обмежену свободу пересування у зв'язку з ув’язненням або полоном на території інших держав або внаслідок дії інших обставин непереборної сили, підтверджених документально;
  • був визнаний за рішенням суду безвісно відсутнім або знаходився в розшуку у випадках, передбачених законом.

Механізм підтвердження таких обставин визначено Порядком № 861.

Спосіб подання скарги

Скарга подається платником податків в електронній формі засобами електронного зв'язку, установленими ДФС, з урахуванням вимог Законів № 851 і № 852, а також Порядку № 557. Тобто, як і інші електронні документи, якими ви обмінюєтеся з органами ДФС, скарга повинна бути засвідчена відповідним ЕЦП.

Також згідно з п. 6 Порядку № 117/3 ДФС постійно розміщує на своєму офіційному веб-сайті відомості про засоби електронного зв'язку, за допомогою яких можна подати скаргу.

Зміст скарги

Перелік відомостей, які повинна містити скарга, визначено п. 10 Порядку № 117/3. До нього ввійшли:

  • найменування або П. І. Б. платника податків, який подає скаргу, його податкова адреса;
  • податковий номер або серія (за наявності) і номер паспорта (для фізосіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від номера облікової картки платника податків і мають відповідну відмітку в паспорті);
  • номер і дата оскаржуваного рішення комісії ДФС про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН;
  • причини незгоди з рішенням;
  • відомості про оскарження рішення комісії в судовому порядку (якщо ви оскаржили рішення у суді, то звертатися зі скаргою до ДФС не можете. Тому тут треба вказати, що до суду ви не зверталися);
  • вимоги платника податків, який подає скаргу, зокрема скасування незаконного рішення комісії ДФС;
  • електронна адреса, на яку слід відправляти рішення, прийняте за результатами розгляду скарги.

До скарги слід додати копії документів, які підтверджують інформацію, зазначену в заблокованих ПН/РК.

Строк розгляду скарги

Скарга повинна бути розглянута протягом 10 к. д. із дня її отримання ДФС (п. 56.23 ПК).

Важливо! Строк розгляду скарги не може бути продовжений, і якщо ваша скарга не була розглянута у встановлений строк, то згідно з пп. 56.23.4 ПК вона вважається повністю задоволеною на користь платника податків із дня, що настає за останнім днем 10-денного строку.

Відповідь на скаргу, як і сама скарга, надається в електронній формі.

Задоволення скарги є підставою для реєстрації ПН/РК в ЄРПН з урахуванням вимог п. 2001.3 ПК.

Висновки

Оскаржити відмову в реєстрації ПН або РК в ЄРПН можна в адміністративному порядку шляхом подання скарги в електронному вигляді до ДФС України. Строк такого оскарження – 10 к. д. із дня набуття чинності рішшення комісії ДФС про відмову в реєстрації ПН/РК.

Вашу скаргу повинні розглянути протягом 10 к. д., а якщо вам не відповіли в цей строк, то за правилами ПК скарга вважається повністю задоволеною.

Коментарі до матеріалу
Популярне
14.08.2025
Документальне оформлення видачі кормів для годівлі тварин
Сільськогосподарські підприємства, що займаються тваринництвом (зокрема, вирощуванням великої рогатої худоби, птиці), мають правильно організувати облік видачі кормів для годівлі. Розгляньмо, як це зробити згідно з чинними нормами. Сільськогосподарські підприємства, що займаються тваринництвом (зокр...
22.09.2025
Убуток зерна під час доробки: як відобразити в бухобліку
Доробка зерна завжди пов’язана з природними втратами маси. У статті ми розповімо, як сільгосппідприємствам – як тим, що мають власні потужності, так і тим, що передають зерно на елеватор, – правильно показати ці втрати в бухобліку. Доробка зерна завжди пов’язана з природними ...
26.09.2025
Зміна власника землі посеред року: кому та як сплачувати орендну плату
У статті розповімо, як орендар повинен сплачувати орендну плату, якщо орендодавець продав земельну ділянку новому власнику. Це запитання час від часу виникає в орендарів землі, які сплачують орендну плату раз на рік. Так, якщо одна фізособа продала іншій земельну ділянку, наприклад, 01.09.2025, то о...
Нове
03.11.2025
Коли керівник відповідає за борги підприємства
Зі статті ви дізнаєтеся, в яких випадках з директора підприємства (з його особистого майна) можуть стягнути борги підприємства та що потрібно робити для запобігання цьому. Зголосившись обійняти певну посаду в органі управління юрособи, ви маєте ретельно зважити не тільки свої наступні кроки в профес...
31.10.2025
Приватні підприємства: у який строк треба провести реорганізацію?
У зв’язку із скасуванням Господарського кодексу приватним підприємствам необхідно обрати іншу організаційно-правову форму. У статті розглянуто, у які строки слід провести таку реорганізацію та що буде, якщо цього не зробити. Після скасування Господарського кодексу приватним підприємствам потрі...
27.10.2025
Чи може юридична особа бути учасником ТОВ
У статті розповімо, які законодавчі особливості слід узяти до уваги в разі вступу юрособи до товариства з обмеженою відповідальністю та її виходу зі складу учасників товариства. Вихід учасника з ТОВ: нюанси воєнного часу Ситуація. Юрособа має намір вступити до товариства з обмеженою відповідальністю...
Кращі матеріали