Рубрика:
Рубрики розділу:
Як документально оформити нарахування амортизації основних засобів?
Протягом строку корисного використання об'єкта основних засобів його вартість амортизується, тобто поступово списується на витрати підприємства. Нарахування амортизації здійснюється щомісяця та призупиняється лише на період реконструкції, модернізації, добудови, дообладнання та консервації об’...
V Вікторія Якимащенко
Оновлено
17.03.2025 219 0 0
На підставі яких документів об’єкт ОЗ може бути введений в експлуатацію?
У березні 2025 року підприємство придбало основні засоби: новий токарський верстат і фрезерний верстат, який був в експлуатації. Цього ж місяця обидва верстата вводяться в експлуатацію. Як документально оформити цю операцію? Практична ситуація У березні 2025 року підприємство придбало основні ...
17.03.2025 482 0 0
Як документально оформити придбання основних засобів
Під час придбання об’єкта основних засобів потрібно укласти договір купівлі-продажу й у випадках, передбачених законом, засвідчити його в нотаріуса. Якщо для підтвердження права на придбаний об’єкт потрібна його держреєстрація, це слід обов’язково зробити. Крім того, під час купівл...
17.03.2025 416 0 0
Як оформити рішення про виплату дивідендів приватним підприємством
Як відомо, рішення про виплату дивідендів приймають власники юридичної особи. Ця процедура, як правило, регламентована законодавчо, а значить, підприємству залишається лише дотримуватись правил. Але якщо такою юридичною особою є приватне підприємство (далі – ПрП), то у його власників виникають...
13.03.2025 324 0 3
6 помилок платників податків в огляді практики Верховного Суду за січень 2025 року
Розглянемо практику Верховного Суду у податкових спорах за січень 2025 року та складемо рейтинг із 6 помилок, яких припустилися платники податків як учасники цих спорів. Ти завжди у відповіді за те, чому не намагався перешкодити (Жан-Поль Сартр, 1905–1980) Розглянемо практику Верховного Суду у...
14.03.2025 445 0 3
Як оскаржити в суді податкове повідомлення-рішення: поради юриста
Платник податків має право оскаржити винесене щодо нього податкове повідомлення-рішення (далі – ППР) в адміністративному або в судовому порядку. Ця консультація присвячена судовому оскарженню ППР, у ній ми: докладно розглянемо, яких правил слід дотримуватися під час підготовки позовної заяв...
28.02.2025 505 0 2
Використання подорожнього листа в обліково-податкових цілях
У зв’язку з тим, що форми подорожніх листів давно скасовано та немає обов’язку їх використання, виникають запитання: як обліковувати списання пального та чи можна застосовувати подорожні (дорожні) листи в обліково-податкових цілях? Відповіді на них ви знайдете в цій статті. У зв’яз...
11.03.2025 3594 0 6
Списання пального за GPS-моніторингом: підстави та документування
Технічний прогрес перетворює на атавізм раніше звичнвитрат і речі. Так, контроль за дотриманням норм витрачання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ), прописаних у застарілому й відірваному від життя наказі Мінтрансу від 10.02.1998 № 43 (далі – Наказ № 43, утратив чинність з 02.11.20...
11.03.2025 2015 0 6
Норми витрат ПММ: якими користуватися?
Мінінфраструктури скасувало Норми витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті, затверджені наказом Мінтрансу від 10.02.1998 № 43 (далі – Норми № 43, втратили чинність з 02.11.2023). У зв’язку із цим виникають запитання: чи використовувати і надалі старі норми; ...
12.03.2025 1996 1 8
Списання ПММ: оформлення документів та облік
Для того щоб забезпечити грамотний облік списання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ), бухгалтер повинен мати первинні документи, які фіксують транспортну роботу (пробіг) та фактичні витрати ПММ. Типові форми цих документів законодавчо не затверджено, тож їх можна розробити самостійно. Н...
10.03.2025 5231 0 7
Списання пального для генераторів: оформлення та облік
В умовах сьогодення багатьом підприємствам доводиться використовувати у власній господарській діяльності генератори, які працюють на бензині, дизпаливі тощо і виробляють електроенергію. У статті розповімо, які суттєві нюанси використання пального для роботи генератора має врахувати суб’єкт гос...
10.03.2025 2517 0 3
Пальне для генератора: чи треба вести окремий облік?
Законодавчі норми, які звільняють суб’єктів господарювання від багатьох акцизно-ліцензійних проблем, пов’язаних із пальним для генераторів, з’явилися ще на початку 2023 року. 2024 року вони зазнали деяких змін. Зокрема, з’явилася вимога про обов’язковість ведення окремо...
10.03.2025 803 0 3
Паливні картки на підприємстві
Паливні картки, як і талони на пально-мастильні матеріали (далі – ПММ), є доволі зручним способом оптового придбання ПММ із подальшим їх використанням у міру потреби. Розглянемо: якими документами регулюється використання паливних карток; які види паливних карток бувають та які особливості...
10.03.2025 1905 0 2
Придбання ПММ на АЗС за готівку та за платіжними картками: особливості обліку
Працівник підприємства може купити пально-мастильні матеріали (далі – ПММ)для службового автотранспорту: або за гроші підприємства – за кошти, видані йому під звіт готівкою або перераховані на платіжну картку; або за власний кошт – з наступним відшкодуванням йому здійснених вит...
10.03.2025 389 0 1
Придбання ПММ: документальне оформлення
Придбати пально-мастильні матеріали (далі – ПММ) можна різними способами, і тут важливо обрати найбільш зручний та вигідний саме вашому підприємству. При цьому бухгалтер має правильно оформити та коректно відобразити в обліку господарські операції, пов’язані з придбанням. У статті розпов...
10.03.2025 351 0 1
Укладення мирової угоди у господарському спорі
Підприємство подало позов до суду, щоб стягнути борг з контрагента. Але боржник пропонує укласти мирову угоду: він обіцяє добровільно погасити борг та повністю оплатити судові витрати. У зв’язку з цим у позивача виникло декілька запитань. Підприємство подало позов до суду, щоб стягнути борг з ...
21.02.2025 257 0 1
Суборенда: хто повинен ремонтувати майно?
Передача майна в суборенду – доволі поширена практика. У такий спосіб суб’єкти господарювання можуть вирішити цілу низку питань: від використання нових можливостей для просунення та розвинення свого бізнесу до покриття фінансових збитків. Наприклад, діяльність, яку суб’єкт господар...
18.02.2025 229 0 1
Як оформити відзив на позовну заяву
Відзив на позовну заяву є важливим інструментом, який дозволяє відповідачу аргументовано відстоювати свою позицію та впливати на хід судового розгляду. Неправильне оформлення чи несвоєчасне подання цього документа може мати негативні наслідки для підприємства. У статті ми детально розглянемо, коли т...
15.01.2025 174 0 0
Дивіденди в ТОВ: правові та бухгалтерські пастки
Дивіденди – це та частина чистого прибутку ТОВ, яка розподіляється між його учасниками. Це те, заради чого інвестують в корпоративні права інвестори. Але… Під час виплати дивідендів фізособам виникає об’єкт обкладення ПДФО та військовим збором. А відповідно, виникають і ризики, п...
21.01.2025 691 0 1
Реорганізація підприємства шляхом поділу: чи буде призначено податкову перевірку?
ТОВ прийняло рішення про реорганізацію шляхом поділу на два підприємства. У зв’язку із цим виникла низка запитань. У статті ми розглянемо, як потрібно діяти в такій ситуації, а саме : Як має бути оформлене рішення ТОВ про реорганізацію? Потрібно повідомляти про заплановану реорганізацію по...
30.01.2025 184 0 2