Рубрика:
Рубрики розділу:
Блекаут і списання зіпсованого товару: чи потрібно нараховувати ПДВ
Через відключення електроенергії на тривалий час у магазині нашого підприємства зіпсувалися продукти харчування. Чи потрібно при списанні цих продуктів нараховувати компенсуючі зобов’язання з ПДВ? Через відключення електроенергії на тривалий час у магазині нашого підприємства зіпсувалися проду...
Зінаїда Омельницька
02.12.2022 319 0 0
Товар зіпсований через відключення електроенергії: правові питання
Суть проблеми. Останнім часом через тривалі аварійні відключення електроенергії багато суб’єктів господарювання (далі – СГ) зіткнулися з проблемою псування продуктів харчування і необхідністю їх списання та утилізації. Про що стаття? Ми розглянемо, які документи потрібно оформити для с...
01.12.2022 283 0 1
Облік пального для електрогенератора
Підприємство використовує у власній господарській діяльності електрогенератор, який працює на бензині, дизпаливі тощо і виробляє електроенергію. У статті розповімо, які суттєві нюанси використання пального для роботи електрогенератора має врахувати суб’єкт господарювання. Зокрема: коли потрібн...
28.11.2022 1419 0 4
Основні засоби від засновника: у подарунок чи безоплатне користування – як краще?
Ситуація із практики: статутний капітал ТОВ сформовано за грошові кошти, і змінювати його розмір на разі не плануємо. Засновник хоче передати підприємству в безоплатне користування або ж подарувати основні засоби (генератор, ноутбук, принтер тощо). Відповімо на запитання: як провести такі операц...
25.11.2022 338 0 2
Чи можна списати з балансу заборгованості контрагентів із РФ чи РБ?
За результатами річної інвентаризації розрахунків на підприємстві виявлено кредиторські та дебіторські заборгованості за договорами з резидентами Російської Федерації та Республіки Білорусь, укладеними до початку збройної агресії РФ. Чи можна списати такі заборгованості як безнадійні? Зараз це зроб...
23.11.2022 338 0 0
Підприємство надає послуги нерезиденту: як оформити податкову накладну
Суб’єкти господарювання (далі – СГ), які є платниками ПДВ, у разі надання послуг нерезиденту з місцем постачання на території України зобов’язані оформити податкову накладну (далі – ПН) на вартість послуги. Покажемо, як це зробити. Суб’єкти господарювання (далі – ...
23.11.2022 483 0 0
Анулювання ПДВ-реєстрації у разі ліквідації підприємства
Про що стаття? Ми розглянемо, як діяти підприємству – платникові ПДВ після прийняття рішення про свою ліквідацію, а саме: коли починати процедуру анулювання ПДВ-реєстрації; як відобразити в обліку умовне постачання, тобто нарахувати податкові зобов’язання, оформити податкові накладні...
21.11.2022 158 0 0
Ліквідація підприємства за рішенням власників: як створити ліквідаційну комісію
Про що стаття? Одним з важливих етапів ліквідації підприємства за рішенням власника є призначення ліквідаційної комісії. Саме вона займатиметься всіма процедурними моментами та прийматиме необхідні рішення. Тому на практиці нерідко виникають запитання, що стосуються порядку призначення такої комісії...
21.11.2022 273 0 1
За який період можуть перевірити підприємство в разі його ліквідації
Підприємство ліквідується за рішенням власників. Перед закриттям проводитиметься документальна перевірка органом ДПС. За який період податківці мають право перевірити підприємство, чи у цьому випадку братиметься до уваги призупинення строків давності на період карантину і воєнного стану? Практична с...
21.11.2022 257 0 3
Відмова в реєстрації ПН/РК: готуємо пакет документів для оскарження
Про що стаття? Ми розглянемо, як повинен діяти платник ПДВ, який має намір подати скаргу на рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної або розрахунку коригування (далі – скарга, ПН, РК), а саме: за якою формою та як заповнити скаргу; на що потрібно з...
14.11.2022 715 0 1
Установлення сонячних панелей на виробничу будівлю: бухгалтерський та податковий облік
Постійно зростаючі тарифи на електроенергію, а під час війни – ще й прагнення до енергонезалежності від зовнішньої електромережі, підштовхують суб’єктів господарювання (далі – СГ) до пошуку альтернативних джерел енергії, зокрема застосування сонячних електростанцій (далі – СЕ...
07.11.2022 1653 0 1
Чи треба підписувати протокол інвентаризації в ДСНС
Причина такого запитання криється в наказі Мінфіну від 29.07.2022 № 225, присвяченому підтвердженню неможливості виконувати свої податкові обов’язки під час воєнного стану для звільнення від відповідальності. Якщо основні засоби, комп’ютерна техніка, первинні документи знищено, що унемо...
04.11.2022 249 0 0
Підприємець придбаває автомобіль: чи є право на податковий кредит і витрати?
Ситуація. Підприємець на загальній системі оподаткування придбаває автомобіль у підприємства – платника ПДВ. Продавець автомобіля надав підприємцеві податкову накладну (далі – ПН), зареєстровану в ЄРПН, також у підприємця є інші документи, що підтверджують факт купівлі ним автомобіля як ...
04.11.2022 142 0 0
Штрафи за несвоєчасну реєстрацію ПН та РК: за всією суворістю воєнного часу?
Платники податків уже неодноразово порушували питання відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування (далі – ПН/РК) з ПДВ у ЄРПН. Зокрема, щодо розміру штрафу, «карантинного» звільнення від штрафів у період воєнного стану, застосування штраф...
04.11.2022 976 0 1
Інвентаризація резерву відпусткових: на що звернути увагу в 2022 році
Загальні вимоги. Забезпечення на оплату відпусток працівникам (далі – резерв відпусткових) є одним з видів поточних зобов’язань підприємства (п. 12 НП(С)БО 11). А отже, такий резерв підлягає обов’язковій річній інвентаризації згідно з п. 7 розд. I Положення про інвентаризацію актив...
01.11.2022 1268 0 2
Знищено товари, які були на відповідальному зберіганні: чи потрібні інвентаризаційні документи
Ситуація із практики: товари знищено внаслідок збройної агресії рф на логістичному складі (організації, яка здійснює відповідальне зберігання). Чи треба власнику складати інвентаризаційні документи, адже доступу до цих складів він не має? Які документи отримати від зберігача, щоб відобразити операці...
31.10.2022 327 0 1
Контрагенти з РФ або РБ: що робити із заборгованостями
За результатами інвентаризації розрахунків на підприємстві виявлено кредиторські та дебіторські заборгованості за старими договорами з резидентами РФ та РБ. Що робити із цими сумами в обліку? Чи можна, керуючись вищезгаданими заборонами, списати в обліку заборгованість у російських і білоруських р...
31.10.2022 351 0 0
Інвентаризація розрахунків: як погасити заборгованості, якщо контрагент перебуває на тимчасово окупованій території
Контрагенти нашого підприємства перебувають на тимчасово окупованій території. Згідно з результатами інвентаризації розрахунків із цими контрагентами, у нас є взаємні заборгованості у грошовій і товарній формі. Як можна погасити такі заборгованості? Інвентаризація-2022 у період воєнного стану Контра...
31.10.2022 216 0 1
На яку дату списувати пошкоджене авто – на дату пошкодження, інвентаризації чи оформлення акта списання?
Практична ситуація: У квітні 2022 року під час інвентаризації виявили авто, пошкоджене внаслідок обставин непереборної сили. 27.06.2022 подали заяву про вчинення кримінального правопорушення, а вже 16.08.2022 отримали повідомлення про прийняття заяви. Суть питання: чи правильно те, що наказ на пров...
31.10.2022 196 0 2
Інвентаризація розрахунків з контрагентами: загальні правила
Про що стаття? Ми розповімо, як провести, документально оформити та відобразити в обліку інвентаризацію розрахунків з контрагентами. Про що стаття? Ми розповімо, як провести, документально оформити та відобразити в обліку інвентаризацію розрахунків з контрагентами. Для довідки. Інвент...
31.10.2022 384 0 1