Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Бути бухгалтером не можна здаватися. Де поставити кому?

21.03.2016

Так уже повелося, що наша сім'я пов'язала своє життя з бухгалтерією. В цьому році ми будемо відзначати з чоловіком наш 34 рік спільного життя, з них 32 роки були присвячені цій професії. Багато що, що відбувається в ній хорошого або поганого, нам дуже знайоме. Але найбільше, що нас приваблює в ній - це звичайно ж бухгалтера, люди, які створюють цю професію. Адже будь-яка робота - це перш за все люди.

Якщо подивитися на саму професію бухгалтера, то з одного боку - це дуже затребувана професія, так як бухгалтер потрібно на кожному підприємстві. У будь-який, навіть найменшої компанії, обов'язково є посада бухгалтера, оскільки цей фахівець проводить розрахунок окладів, нарахування заробітної плати співробітникам, виконує розрахунок податкових відрахувань, собівартості продукції, проводить рахунки від постачальників і субпідрядників і ще чого багато іншого. Але з іншого боку - ми спостерігаємо, що це - не особливо значуща професія і не тільки останнім часом, але як виявилося вже не одне століття.

Читаючи романи класиків раз у раз потрапляєш на опис такого собі клерка бухгалтера в нарукавниках, черствого дріб'язкового зануду, який просиджує з ранку до вечора за конторкою і з яким завжди більше всіх треба.

Чому такий розрив - між попитом і пропозицією?

Давайте подивимося на проблеми цієї професії, що заважає бухгалтерам бути щасливими і робити свою роботу високої якості.

Як кажуть самі бухгалтера про свою роботу (приведу прямий текст витягів з листів, які ми отримуємо від самих бухгалтерів):

• постійні зміни законодавства, тільки звикнеш, розберешся, на тобі, знову все заново

• як вимикати логіку в заповненні декларацій, оскільки її вимкнув законодавець раніше, при створенні форми?

• головбухам платять, як рядовим менеджерам на складах, працюю на голому ентузіазмі

• не уявляю, як бухгалтер може бути щасливою людиною, ворогу не побажаю бухгалтерської долі

• постійний стрес від законодавців. Зараз бухгалтер крім бухгалтера, повинен бути економістом, хіміком, фізиком, юристом, програмістом, менеджером

• бухгалтер - така професія, яка жорстко зав'язана на датах. Ти не можеш вибачитися в податковій і здати звіти після лікарняного. Тобі потрібно день і ніч в будь-якому стані і настрої робити те, за що тобі платять гроші. А гроші бухгалтеру платять в першу чергу за те, щоб підприємство не штрафували податківці та інші фіскальні органи.

• будучи присутнім нещодавно на семінарі з бухгалтерського обліку, звернула увагу на своїх колег. Така приреченість в очах! Ми просто змирилися з думкою, що нам потрібно вигризати право бухгалтером. Я не хочу писати про нелогічність, неточності, невідповідності, часом безглуздості нашого законодавства. Про те, що ми живемо в постійному стресі і з почуттям постійної незавершеності. Якщо мене читає бухгалтер - він точно знає про що я! Він знає, як це - прокинутися вночі з думкою, що щось не зроблено, або зроблено не так. Як кожен раз ставити під сумнів свої ж дії. Як перемикати мозок з бухгалтерського обліку на податковий. Як вимикати логіку в заповненні декларацій, оскільки її вимкнув законодавець раніше, при створенні форми. Як пояснити простими словами директора, що тебе хвилює, і спосіб вирішення твоїх проблем.

• некоректно складені нормативно-правові акти, які трактуються так як вигідно контролюючим органам, а не платникам податків. В результаті, час, який хотів би присвятити свою роботу, свого професійного росту доводиться витрачати на писанини у вигляді листів зі всілякими поясненнями, відписками, а також на боротьбу у відстоюванні своєї позиції і правильності своєї точки зору

• незрозумілість і недоречність нововведень в його податковому аспекті, які замість того, щоб полегшити роботу, тільки її ускладнюють, а метою цих нововведень є формування більш прозорої економіки, які навпаки роблять так, що більшість придумує все нові і нові схеми, щоб обійти цю систему і ухилитися від сплати податку, від нарахування заробітної плати в повному її ступеня без зарплати в «конвертах», так само і зарплата в цих так би мовити «конвертах» є прикрою для мене, так як я особисто тільки за, щоб відрахування в бюджет йшли від повної зарплати, а не від частини, яку встановлюють роботодавці

• ДЕ-юре податкова - це контролююча державна організація, яка повинна обслуговувати і консультувати платників податків в правильному веденні обліку і як результат правильної консультації, повинен забезпечити казну податками. Де-факто це караючий орган, який вимагає від тебе то чого немає, штрафує за те чого не було, і в образі на це вже планує смикати тебе за рік про невиконання плану, який їм ще не надали зверху. Людський фактор призвів до того в останній день декларації з прибутку та інших річних звітів повинні сидіти і клепати статзвіти.

• А ще один дуже хороший аспект бухгалтерської роботи - це звичайно колективи бухгалтерії. Напевно, через таку педантичною специфіки, колектив бухгалтерії завжди складається практично з одних жінок. І як представник того ж прекрасної статі, чесно зізнаюся, прекрасною статтю ми є виключно поза роботою. Сідаючи в робоче крісло, а якщо це ще й крісло керівника, нас неодмінно починає дратувати шрифт листи написаного підлеглим, хвора колега (так як вона посміла! Мені за неї тепер працювати!) І тому подібні абсурдні речі. Ну і звичайно постійно охоплює непереборне відчуття, що саме я розумніший за всіх і працюю більше всіх. Не буду говорити, що всі ми такі, але як правило в кожному колективі є така леді, і похід на роботу всіх її колег стає на кшталт подвигу

Чому так відбувається? Чому ж більшість нинішніх бухгалтерів так страждають від своєї роботи, що і ворогу не побажають бухгалтерської частки? Чому більшість керівників часто незадоволені роботою свого бухгалтера і навіть не уявляють в чому полягає цінність їх праці?

Можливо всі ці труднощі невдоволення як однієї, так і іншої сторони відбуваються, тому що не знають основної причини всіх цих проблем - а саме, в чому полягає головне призначення бухгалтера, який його стандарт життя, в чому полягають його основні повноваження, щоб зробити своє життя і життя свого підприємства щасливою і бути справжнім професіоналом своєї справи.

Пам'ятайте текст гасла, який був вивішений в залі клубу міста Васюки, де Остап Бендер давав місцевим любителям шахів сеанс одночасної гри на 160 дошках.

"Справа допомоги потопаючим - справа рук самих потопаючих". Фраза є фактичною пародію на відомі слова Карла Маркса, часто цитувалися радянською пропагандою тих років: «Звільнення робітників має бути справою самих робітників» .Іносказательно: вирішувати свої проблеми кожен повинен сам або разом з товаришами по нещастю.

Це ж можна сказати і про нас, бухгалтерів - "Щасливе життя бухгалтера повинна бути справою самого бухгалтера". Щоб уможливити щасливе життя всім бухгалтерам, які хочуть зробити свою роботу своїм хобі необхідно виконувати обов'язково дві умови:

Перше - це зрозуміти, що чужих проблем не буває, якщо зараз це є ваша проблема, значить вона є і у інших таких же як і ви бухгалтерів. Не можна залишатися зі своєю проблемою сам на сам і самому придумувати як виходити з неї. Необхідно знаходити місця спілкування, професійні спільноти, клуби бухгалтерів, бути ініціатором у вирішенні багатьох питань, виявляти і піднімати проблеми, обговорювати їх з іншими членами спільноти, брати участь у формуванні пропозицій щодо їх вирішення. У той же час в цих клубах виробляти правила і стандарти бухгалтерської роботи, щоб піднімати престиж цієї професії і повертати їй заслужений статус.

Друге - повністю робити правильний, а не формальний облік, за який несеш відповідальність. Це потрібно для того, щоб показувати акціонерам і керівництву компанії на явних прикладах, про те, що потрібно користуватися цими даними, тільки вони є достовірними і перевіреними, тому що є фактами, а не домислами. Якщо цього не робити, то рано чи пізно це призведе до банкрутства і невиконання зобов'язань перед своїми клієнтами, партнерами та акціонерами.

Виконуючи ці дві умови можна сказати, що щасливе життя буде бачитися в таких розкладах (знову ж таки - це взято з листів бухгалтерів, які ми отримуємо):

• Ви є членом престижного професійного співтовариства і горді тим, що ваша думка враховується під час подання пропозицій до законодавчих органів

• завдяки вашій участі в професійних співтовариствах ми маємо прозоре законодавство, без подвійних стандартів,

• ваша робота - це не робота щодо обчислення податків і реєстрації нікому не потрібних податкових накладних, десятків декларацій. Ваша робота - це вибір кращого рішення для збереження і примноження активів вашої компанії

• Ви можете правильно читати і розуміти законодавство, це вас виручає і в не бухгалтерська життя

• всі зміни законодавства дозволяють вам не стояти на місці, а постійно самовдосконалюватися і дізнаватися щось нове, у вас дуже велике прагнення до навчання

• вам ніколи нудьгувати, постійна зайнятість це плюс, тому що немає часу для порожніх розмов і непотрібних думок

• ви координуєте всі процеси в бухгалтерії і є одним з центрів прийняття рішень в компанії - це круто, до вашої думки прислухаються акціонери, керівництво і менеджмент компанії

• ви просто в захваті від того, що всі дані красиво і правильно формують підсумкові звіти, вся «первинка» введена правильно. «Первинка», як "пазли", потрібно врахувати багато дрібниць, які повинні співпасти

• у вас хороший контроль і ви хороший менеджер, ви довіряєте своїм підлеглим і делегіруете їм роботу. Так, це як диригент або тренер. Диригент не грає на всіх інструментах, а тренер не грає за гравців. Главбух- це менеджер по роботі з людьми.

• ви хороший аналітик і можете прорахувати будь-яку угоду, ви добре розумієте і відчуваєте симфонію цифр, часто доводиться думати і це «фітнес для мозку»

• ви дуже організована людина, у вас є планування свого часу, тому що вам багато потрібно встигнути

• ви плануєте свій час і виділяєте витрати на відвідування бухгалтерських конгресів, форумів і конференцій, це дає натхнення, спілкування з колегами і видно ваш внесок в розвиток професії

• ваша сім'я, не відчуває вашої відсутності, тому що гарне планування дозволяє вам приділяти увагу чоловікові, дітям, батькам, вони пишаються вашими успіхами на роботі і люблять вас

• ви приділяєте увагу своєму здоров'ю і зовнішньому вигляду і плануєте для цього час, тому що це дозволяє вам привертати до себе позитивне увагу інших і бути задоволеною собою

• ви обожнюєте коли у вашій бухгалтерії і супутніх службах (менеджери, юристи) думаючі "профі", коли ідея керівника починає своє життя в ваших документах з півслова, тобто - Є команда !.

• ви отримуєте кайф, коли дивлячись у свій баланс всюди бачите логіку і впевнені в тому, що на кожен "нетямущий" погляд контролера є документ, довідка, підшивка їх же роз'яснень, наказ з "новим правилом" роботи.

• ви щасливі на роботі, тому що отримуєте визнання важливості своєї роботи для спільної справи працівниками підприємства і керівництва, де ви працюєте.

Чи не правда райдужна картинка вийшла? Багато з вас, які читають ці рядки можуть сказати, що так не буває, це тільки в казках або в якомусь іншому нереальному світі.

Насправді це можливо. Давайте подивимося, що ж дозволить вам отримувати задоволення від роботи і стати справжнім професіоналом своєї справи.

Так от 13 кроків, які ви повинні робити, щоб ваше життя почала змінюватися на краще

1. В першу чергу полюбити свою професію і себе в ній, усвідомити, що бухгалтерія є вашим призначенням і це та професія, яку ви не дарма вибрали. Тільки займаючись улюбленою справою можна досягти успіху.

2. Чітко прописати бачення своєї ідеальної роботи і життя

3. Мати мети кар'єрного зростання і розуміти куди йдете

4. Встановлювати високе розуміння з усім колективом, керівництвом і зводити до мінімуму розбіжності

5. В досконало володіти такими навичками як:

• складання правильної облікової політики компанії, яка буде основним правилом ведення фінансів в компанії

• вибір найкращого програмного забезпечення для організації та ведення податкового і бухгалтерського обліку

• створення команди кваліфікованих співробітників бухгалтерії, які якісно роблять свою роботу

• Чудово організувати своє робоче місце і систему зберігання файлів

• Правильно управляти своїм часом

6. Правильно налагодити відносини з контролюючими органами

7. Знати стратегію підприємства, плани її реалізації і розуміти свою роль в реалізації цієї стратегії.

8. Знати, що вам потрібно зробити, щоб забезпечити безпеку як свою, так і всього підприємства

9. Знати які помилки бухгалтера призводять до кримінальних справ

10. Розуміти як проводити оцінку ризиків, як працювати з інвестиціями.

11. Мати програму постійного навчання та підвищення кваліфікації

12. Бути наставником для своїх підлеглих і знати як передавати досвід своїм помічникам

13. Знати як правильно поєднувати роботу і особисте життя.

Вже одне те, що ви знаєте які кроки вам потрібно зробити для того, щоб бути щасливим займаючись улюбленою справою, допоможе вам по-іншому подивитися на свої проблеми і отримати впевненість у своїх силах.

Тепер у вас є картина, який може бути життя справжнього бухгалтера-професіонала і тепер ви господар ваших змін на краще.

А ми вам в цьому допоможемо і дамо практичні поради, що потрібно зробити, щоб втілити в життя вашу мрію - впевнений в собі бухгалтер-професіонал, якого цінують і поважають його колеги, керівництво і партнери, робить внесок в розвиток престижу професії бухгалтера та чудово поєднує роботу й особисте життя.

Джерело: https://www.facebook.com/notes/светлана-позова/быть-бухгалтером-нельзя-сдаваться-где-поставить-запятую/1112062028826931#

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
01.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (текст наказу від 16.06.2025) Грошова компенсація за невикористані щорічні відпустки У Резерв+ з’являться нові можливості отримати автоматичну відстрочку Уряд затвердив зміни до Порядку нарахування Є...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
07.07.2025
Направлення на ВЛК в Резерв+ більше не потребують підпису ТЦК
Напрямок з QR-кодом надійде в Резерв+ протягом доби. Більше за темою: Проходження працівником медогляду (ВЛК) під час щорічної відпустки Ви робите запит, онлайн-документ генерується автоматично. Як замовити направлення: На головному екрані натискаєте три крапочки . Обираєте «Направлен...
04.07.2025
Коли працівник може вимагати запровадження для нього дистанційної роботи
Працівник може вимагати від роботодавця тимчасове, строком до двох місяців, переведення на дистанційну роботу, якщо на робочому місці стосовно нього були вчинені дії, що містять ознаки дискримінації. Більше за темою: Зміни стосовно дистанційної та надомної роботи Чи може працівник вимагати зап...
04.07.2025
Державне агентство з управління резервами України розпочинає діяльність
Уряд дав «зелене світло» початку діяльності Державного агентства з управління резервами України (ДАУР) як центрального органу виконавчої влади.  Його діяльність спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Першого віце-прем’єр-міністра – Міністра екон...
Кращі матеріали