Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Зареєстровано законопроект про енергетичного омбудсмена

12.12.2017

Зареєстровано законопроект № 7059 «Про енергетичного омбудсмена».

Метою законопроекту є запровадження на законодавчому рівні в Україні інституту енергетичного омбудсмена.

Проектом акта визначаються принципи організації діяльності енергетичного омбудсмена, напрями його діяльності, механізм його взаємовідносин з державними органами, органами місцевого самоврядування, суб’єктами господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, а також правові засади створення незалежного Офісу енергетичного омбудсмена.

Енергетичний омбудсмен призначається Верховною Радою України строком на п’ять років.

Функції енергетичного омбудсмена: вирішення споживчих спорів, здійснення впливу на формування споживчої політики, популяризація прав споживачів серед державних установ та представників бізнесу, надання порад та консультацій споживачам, інформування та просвітництво споживачів. Також енергетичний омбудсмен здійснює функцію спостереження за проблемами споживачів. Розглядаючи споживчі спори, він виявляє спільні для багатьох спорів проблеми та причини, а також системні неправомірні практики підприємств. Далі енергетичний омбудсмен пропонує конкретні шляхи для покращення становища споживачів на енергетичному ринку чи ринку комунальних послуг та усунення системних проблем.

Споживачами в розумінні законопроекту є фізичні особи та суб’єкти мікропідприємництва.

До питань, якими займається енергетичний омбудсмен, належать, наприклад, такі: проблеми з рахунками за спожитий газ чи електроенергію, проблеми з постачанням енергії, якість обслуговування, питання відключення від постачання.

Діяльність енергетичного омбудсмена направлена передусім на посилення ролі споживачів. Перш ніж звернутися до енергетичного омбудсмена, споживач подає свою скаргу до підприємства з метою досягнення згоди. Якщо такої згоди не досягнуто, споживач може передати свою скаргу до енергетичного омбудсмена задля його ефективного позасудового вирішення. Строк розгляду спору енергетичним омбудсменом не перевищує 30 днів із моменту отримання скарги з усіма супровідними документами й закінчуючи днем оголошення рішення спору.

Участь в процесі розгляду спору та виконання рішень енергетичного омбудсмена є обов’язковими для суб’єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики чи комунальних послуг. У випадку невиконання рішення енергетичного омбудсмена суб’єктом господарювання, інформація про спір передається до НКРЕКП. НКРЕКП розглядає спір на підставі встановлених енергетичним омбудсменом обставин спору на своєму відкритому засіданні, з можливістю наступного накладення санкцій на такого суб’єкта господарювання.

Енергетичний омбудсмен співпрацює з Комітетами Верховної Ради України, органами державної влади та місцевого самоврядування; обмінюється інформацією з НКРЕКП щодо справ, які вони розглядають, у тій мірі, у якій це необхідно для виконання їхніх завдань.


Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
29.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Президент затвердив мораторій на перевірки бізнесу Оновлено правила ведення військового обліку: постанова КМУ від 16.07.2025 Оприлюднено зміни до КЗпП щодо встановлення наявності ознак трудових відносин Чи потрібно переоформлювати документи, якщо змінилася на...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
21.05.2025
Критично важливі підприємства до 28 травня мають подати відповідні дані: лист Мінекономіки
Більше за темою: Перелік галузевих та регіональних нормативних актів, якими затверджено критерії визнання підприємств критично важливими в особливий період Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Мінекономіки в листі від 19.05.2025 № 27-11/37509-07 поінформу...
Нове
01.08.2025
Документи, які набули чинності з 28 липня по 3 серпня 2025 року
Документи, які набули чинності цього тижня та стануть у нагоді при здійсненні господарської діяльності. Закон України від 03.06.2025 № 4466-IX «Про факторинг» Закон України від 18.06.2025 № 4503-IX «Про внесення змін до Закону України «Про Національне агентств...
01.08.2025
Зміни в законодавстві з 28 липня по 1 серпня 2025 року
Збірка змін в законодавстві, які відбулися цього тижня Президент підписав Закон про факторинг Закон передбачає удосконалення регулювання факторингу в Україні та окремих положень чинних законів України, що стосуються надання факторингових послуг. Кабмін вкотре оновив правила військового обліку та п...
01.08.2025
Як здійснюватиметься нагляд за надавачами нефінансових платіжних послуг в межах запровадження відкритого банкінгу
Унесено зміни до нормативно-правових актів НБУ щодо нагляду на платіжному ринку. Зміни стосуються небанківських надавачів платіжних послуг із надання відомостей із рахунків та з ініціювання платіжних операцій. Національний банк визначив порядок здійснення нагляду за надавачами нефінансових платіжних...
Кращі матеріали