Зареєстровано законопроект про енергетичного омбудсмена
12.12.2017 277 0 0
Зареєстровано законопроект № 7059 «Про енергетичного омбудсмена».
Метою законопроекту є запровадження на законодавчому рівні в Україні інституту енергетичного омбудсмена.
Проектом акта визначаються принципи організації діяльності енергетичного омбудсмена, напрями його діяльності, механізм його взаємовідносин з державними органами, органами місцевого самоврядування, суб’єктами господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, а також правові засади створення незалежного Офісу енергетичного омбудсмена.
Енергетичний омбудсмен призначається Верховною Радою України строком на п’ять років.
Функції енергетичного омбудсмена: вирішення споживчих спорів, здійснення впливу на формування споживчої політики, популяризація прав споживачів серед державних установ та представників бізнесу, надання порад та консультацій споживачам, інформування та просвітництво споживачів. Також енергетичний омбудсмен здійснює функцію спостереження за проблемами споживачів. Розглядаючи споживчі спори, він виявляє спільні для багатьох спорів проблеми та причини, а також системні неправомірні практики підприємств. Далі енергетичний омбудсмен пропонує конкретні шляхи для покращення становища споживачів на енергетичному ринку чи ринку комунальних послуг та усунення системних проблем.
Споживачами в розумінні законопроекту є фізичні особи та суб’єкти мікропідприємництва.
До питань, якими займається енергетичний омбудсмен, належать, наприклад, такі: проблеми з рахунками за спожитий газ чи електроенергію, проблеми з постачанням енергії, якість обслуговування, питання відключення від постачання.
Діяльність енергетичного омбудсмена направлена передусім на посилення ролі споживачів. Перш ніж звернутися до енергетичного омбудсмена, споживач подає свою скаргу до підприємства з метою досягнення згоди. Якщо такої згоди не досягнуто, споживач може передати свою скаргу до енергетичного омбудсмена задля його ефективного позасудового вирішення. Строк розгляду спору енергетичним омбудсменом не перевищує 30 днів із моменту отримання скарги з усіма супровідними документами й закінчуючи днем оголошення рішення спору.
Участь в процесі розгляду спору та виконання рішень енергетичного омбудсмена є обов’язковими для суб’єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики чи комунальних послуг. У випадку невиконання рішення енергетичного омбудсмена суб’єктом господарювання, інформація про спір передається до НКРЕКП. НКРЕКП розглядає спір на підставі встановлених енергетичним омбудсменом обставин спору на своєму відкритому засіданні, з можливістю наступного накладення санкцій на такого суб’єкта господарювання.
Енергетичний омбудсмен співпрацює з Комітетами Верховної Ради України, органами державної влади та місцевого самоврядування; обмінюється інформацією з НКРЕКП щодо справ, які вони розглядають, у тій мірі, у якій це необхідно для виконання їхніх завдань.
Коментарі до матеріалу