Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань та пені

14.07.2017

ГРОМАДСЬКА РАДА

ПРИ ДЕРЖАВНІЙ ФІСКАЛЬНІЙ СЛУЖБІ УКРАЇНИ

Від 13.07.2017

Вих. № 13/07-4                                                    

 

В.О. Голови Державної фіскальної служби України

Продану Мирославу Васильовичу

 

 

Шановний Мирославе Васильовичу!

 

Громадська рада при Державній фіскальній службі висловлює Вам свою повагу та звертається з наступним.

Законом № 1797 з 01.01.2017 оновлена редакція пункту 43.4 статті 43 ПКУ, яким передбачено, що платник податків подає заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань та пені у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів:

- на поточний рахунок платника податків в установі банку;

- на погашення грошового зобов’язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету;

- повернення у готівковій формі коштів за чеком у разі відсутності у платника податків рахунка в банку.

Крім того статтю 43 ПКУ доповнено пунктом 43.41, відповідно до якого у разі повернення надміру сплачених податкових зобов’язань з податку на додану вартість (далі – ПДВ), зарахованих до бюджету з рахунка платника податку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість (далі – СЕА ПДВ) у порядку, визначеному пунктом 2001.5 статті 2001 ПКУ, такі кошти підлягають поверненню виключно на рахунок платника в СЕА ПДВ, а у разі його відсутності на момент звернення платника податків із заявою на повернення надміру сплачених податкових зобов’язань з ПДВ чи на момент фактичного повернення коштів – шляхом перерахування на поточний рахунок платника податків в установі банку.

При цьому, пунктом 2001.5 статті 2001 ПКУ передбачається перерахування коштів до державного бюджету з рахунку платника у СЕА ПДВ у сумі податкових зобов’язань з ПДВ, що підлягають сплаті за наслідками звітного податкового періоду, відповідно до пункту 2001.6 статті 2001 ПКУ.

Враховуючи викладене та на виконання пункту 43.41 статті 43 ПКУ, надміру сплачені податкові зобов’язання з ПДВ, що підлягали сплаті за наслідками звітних податкових періодів та перераховані до бюджету відповідно до пункту 2001.6 статті 2001 ПКУ з рахунка платника податку у СЕА ПДВ, підлягають поверненню виключно на рахунок такого платника у СЕА ПДВ.

У разі відсутності рахунка у СЕА ПДВ на момент звернення платника податків із заявою на повернення надміру сплачених податкових зобов’язань з ПДВ чи на момент фактичного повернення коштів, вказане повернення таких надміру сплачених зобов’язань здійснюється шляхом перерахування коштів на поточний рахунок платника податків в установі банку.

Податкові зобов’язання з ПДВ, надміру сплачені до бюджету за умов, не пов’язаних з виконанням пункту 2001.6 статті 2001 ПКУ, підлягають поверненню відповідно до пункту 43.4 статті 43 ПКУ.

Обов’язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов’язання є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які розраховуються контролюючим органом на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.

Платник податків подає заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань та пені у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів: на поточний рахунок платника податків в установі банку; на погашення грошового зобов’язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету; повернення у готівковій формі коштів за чеком у разі відсутності у платника податків рахунка в банку. (п. 43.4 ст. 43 ПКУ).

Згідно з п. 43.5 ст. 43 ПКУ контролюючий орган не пізніше ніж за п’ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви готує висновок про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету та подає його для виконання відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.

На підставі отриманого висновку орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, протягом п’яти робочих днів здійснює повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань та пені платникам податків у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.      Контролюючий орган несе відповідальність згідно із законом за несвоєчасність передачі органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, для виконання висновку про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету.

 Згідно з п. 43.6 ст.43 ПКУ повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань платникам податків здійснюється з бюджету, у який такі кошти були зараховані.

Офісом великих платників податків ДФС постійно здійснюється порушення ст. 43 ПКУ, а саме не виконання заяв платників податків щодо повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань.

Просимо надати роз’яснення, щодо повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань та пені, для уникнення Офісом великих платників податків ДФС постійно порушення ст. 43 ПКУ.

 

                                                                                                                                  13 липня 2017 р.

З повагою,

Голова Громадської ради при ДФС України                                                    Дмитро Олексієнко

 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
Нове
13.10.2025
Схвалено у першому читанні законопроєкт про основні засади державного нагляду (контролю)
Документ спрямований на трансформацію системи державного нагляду (контролю) – від карально-репресивної моделі до превентивної та ризик-орієнтованої. Йдеться про створення сучасної системи, заснованої на запобіганні порушенням, а не на покаранні. Більше за темою:      ...
13.10.2025
Заклади вищої освіти зможуть самостійно визначати процедуру присвоєння професійних кваліфікацій
Унесено зміни до Порядку присвоєння професійних кваліфікацій закладами вищої освіти в разі відсутності професійного стандарту. Більше за темою: Запровадження Єдиного реєстру кваліфікацій Урядом на засіданні 10 жовтня внесено зміни до Порядку присвоєння професійних кваліфікацій закладами вищої освіт...
13.10.2025
З 1 січня 2026 року система «Пульс» для звернень бізнесу стане офіційною
Урядом 10 жовтня погоджено пропозицію Міністерства економіки, довкілля та сільського господарства стосовно реалізації протягом двох років експериментального проєкту щодо цифровізації взаємодії органів виконавчої влади із субʼєктами господарювання за допомогою інформаційно-комунікаційної системи &laq...
Кращі матеріали