Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Возврат ошибочно и/или излишне уплаченных денежных обязательств и пени

14.07.2017

(изложено на языке оригинала)

ГРОМАДСЬКА РАДА

ПРИ ДЕРЖАВНІЙ ФІСКАЛЬНІЙ СЛУЖБІ УКРАЇНИ

Від 13.07.2017

Вих. № 13/07-4                                                    

 

В.О. Голови Державної фіскальної служби України

Продану Мирославу Васильовичу

 

 

Шановний Мирославе Васильовичу!

 

Громадська рада при Державній фіскальній службі висловлює Вам свою повагу та звертається з наступним.

Законом № 1797 з 01.01.2017 оновлена редакція пункту 43.4 статті 43 ПКУ, яким передбачено, що платник податків подає заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань та пені у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів:

- на поточний рахунок платника податків в установі банку;

- на погашення грошового зобов’язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету;

- повернення у готівковій формі коштів за чеком у разі відсутності у платника податків рахунка в банку.

Крім того статтю 43 ПКУ доповнено пунктом 43.41, відповідно до якого у разі повернення надміру сплачених податкових зобов’язань з податку на додану вартість (далі – ПДВ), зарахованих до бюджету з рахунка платника податку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість (далі – СЕА ПДВ) у порядку, визначеному пунктом 2001.5 статті 2001 ПКУ, такі кошти підлягають поверненню виключно на рахунок платника в СЕА ПДВ, а у разі його відсутності на момент звернення платника податків із заявою на повернення надміру сплачених податкових зобов’язань з ПДВ чи на момент фактичного повернення коштів – шляхом перерахування на поточний рахунок платника податків в установі банку.

При цьому, пунктом 2001.5 статті 2001 ПКУ передбачається перерахування коштів до державного бюджету з рахунку платника у СЕА ПДВ у сумі податкових зобов’язань з ПДВ, що підлягають сплаті за наслідками звітного податкового періоду, відповідно до пункту 2001.6 статті 2001 ПКУ.

Враховуючи викладене та на виконання пункту 43.41 статті 43 ПКУ, надміру сплачені податкові зобов’язання з ПДВ, що підлягали сплаті за наслідками звітних податкових періодів та перераховані до бюджету відповідно до пункту 2001.6 статті 2001 ПКУ з рахунка платника податку у СЕА ПДВ, підлягають поверненню виключно на рахунок такого платника у СЕА ПДВ.

У разі відсутності рахунка у СЕА ПДВ на момент звернення платника податків із заявою на повернення надміру сплачених податкових зобов’язань з ПДВ чи на момент фактичного повернення коштів, вказане повернення таких надміру сплачених зобов’язань здійснюється шляхом перерахування коштів на поточний рахунок платника податків в установі банку.

Податкові зобов’язання з ПДВ, надміру сплачені до бюджету за умов, не пов’язаних з виконанням пункту 2001.6 статті 2001 ПКУ, підлягають поверненню відповідно до пункту 43.4 статті 43 ПКУ.

Обов’язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов’язання є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які розраховуються контролюючим органом на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.

Платник податків подає заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань та пені у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів: на поточний рахунок платника податків в установі банку; на погашення грошового зобов’язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету; повернення у готівковій формі коштів за чеком у разі відсутності у платника податків рахунка в банку. (п. 43.4 ст. 43 ПКУ).

Згідно з п. 43.5 ст. 43 ПКУ контролюючий орган не пізніше ніж за п’ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви готує висновок про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету та подає його для виконання відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.

На підставі отриманого висновку орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, протягом п’яти робочих днів здійснює повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань та пені платникам податків у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.      Контролюючий орган несе відповідальність згідно із законом за несвоєчасність передачі органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, для виконання висновку про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету.

 Згідно з п. 43.6 ст.43 ПКУ повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань платникам податків здійснюється з бюджету, у який такі кошти були зараховані.

Офісом великих платників податків ДФС постійно здійснюється порушення ст. 43 ПКУ, а саме не виконання заяв платників податків щодо повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань.

Просимо надати роз’яснення, щодо повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань та пені, для уникнення Офісом великих платників податків ДФС постійно порушення ст. 43 ПКУ.

 

                                                                                                                                  13 липня 2017 р.

З повагою,

Голова Громадської ради при ДФС України                                                    Дмитро Олексієнко

 

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
04.11.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели С 1 ноября начинают действовать новые правила оформления и продления отсрочек от мобилизации Президент подписал законы о продлении военного положения и общей мобилизации Обновлены показатели средней зарплаты за 2025 год, которая учитывается для исчисления п...
08.09.2025
Закон № 4536 опубликован 3 сентября: обзор основных изменений
Закон № 4536 вносит изменения, в частности, в Налоговый кодекс, Закон от 08.07.2010 № 2464-VІ , Закон от 18.06.2024 № 3817-ІХ. Большинство норм Закона № 4536 вступает в силу первого числа месяца, следующего за месяцем его опубликования, то есть с 1 октября 2025 года. Больше по теме: Кварт...
08.10.2025
Обновлен Справочник условных кодов товаров
ГНС опубликовала обновленный Справочник условных кодов товаров. ГНС опубликовала обновленный Справочник условных кодов товаров. Условный код товара Название товара 00101 жилой дом 00102 здание 00103 ...
Новое
07.11.2025
Документы, вступившие в силу с 3 по 9 ноября 2025 года
Документы, которые вступили в силу на этой неделе и пригодятся при ведении хозяйственной деятельности. Указ Президента от 20.10.2025 № 794/2025 «О продлении срока проведения общей мобилизации» Указ Президента от 31.10.2025 № 810/2025 «О решении Совета национальной безопасности и о...
07.11.2025
Изменения в законодательстве с 3 по 7 ноября 2025 года
Подборка основных изменений в законодательстве, произошедших этой неделе С 1 ноября упрощен процесс оформления и продления отсрочек Изменения предполагают автоматическое продление большинства отсрочек, приоритет оформления в цифровом формате через приложение «Резерв+», а также пода...
07.11.2025
На 1 ноября 2026 года переносят старт Э-Акциза
В Украине запланирован перенос сроков введения электронной марки акцизного налога и электронной системы оборота алкогольных напитков, табачных изделий и жидкостей для электронных сигарет. Больше по теме: Средняя зарплата для лицензиатов – розничных торговцев подакцизными товарами: (не)однозна...
Лучшие материалы