Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Затверджено заходи щодо запобігання корупції в міністерствах та інших ЦОВВ

Редакція

18.11.2016 213 0 0

З метою створення ефективних механізмів запобігання корупції, зменшення впливу корупціогенних ризиків на діяльність міністерств, інших центральних органів виконавчої влади (далі – ЦОВВ) та посилення громадського контролю за їх діяльністю розпорядженням КМУ від 05.10.16 р. № 803-р Деякі питання запобігання корупції в міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади
(далі – Розпорядження № 803) затверджено Заходи щодо запобігання корупції в міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади.

Міністерства та ЦОВВ зобов’язано забезпечити: участь громадськості у процесі аналізу, планування та здійснення цих заходів; оприлюднення в тижневий строк на офіційних веб-сайтах детальних планів здійснення заходів за додатком, затвердженим Розпорядженням № 803; звітування на засіданнях КМУ про здійснення заходів та розміщення відповідних звітів на офіційних веб-сайтах кожні три місяці починаючи з 09.12.16 р.; доповнення планів в частині механізму моніторингу їх імплементації за результатами проміжного звітування з питань здійснення планів заходів до кінця поточного року.

Зокрема, Міноборони доручено забезпечити:

внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельні ділянки, що належать до земель оборони, їх кількісні, якісні характеристики та грошову оцінку;

перегляд своїх нормативно-правових актів у сфері реалізації військової кадрової політики на наявність корупціогенних норм;

розробку Кодексу доброчесної поведінки та професійної етики військових посадових осіб, державних службовців, інших осіб, уповноважених на виконання функцій держави, в Міноборони та Збройних Силах;

розміщення у відкритому доступі результатів проведення ревізій, аудиторських та антикорупційних перевірок, планів і результатів роботи тендерного комітету та інших заходів, спрямованих на усунення виявлених недоліків (крім інформації з обмеженим доступом).

Мінкультури, зокрема, має усунути корупційні ризики під час видачі органами охорони культурної спадщини дозвільних документів у сферах містобудування та землеустрою. А також забезпечити  надання дозволів і погоджень у сфері охорони культурної спадщини здійснювати у складі загальних процедур та в межах строків розробки й погодження містобудівної та землевпорядної документації, унесення відповідних відомостей до містобудівного та Державного земельного кадастрів, а надання таких відомостей і дозволів здійснювати виключно у формі витягів з цих кадастрів, зокрема видачу історико-містобудівних обґрунтувань проводити у складі, у строки та за процедурою видачі містобудівних умов та обмежень.

Міністерство освіти та науки, зокрема, повинне запровадити ефективний державний моніторинг та громадський контроль за земельними ділянками та об’єктами державної власності юридичних осіб, що належать до сфери управління МОН, шляхом створення відкритої інформаційної інтерактивної карти таких об’єктів.

Міністерству охорони здоров’я доручено запровадити відкриті конкурсні процедури під час обрання керівників закладів охорони здоров’я державної та комунальної форми власності; оприлюднювати на офіційному веб-сайті МОЗ плани діяльності із внутрішнього аудиту Міністерства на півріччя, розміщувати на ньому результати проведених ревізій, аудиторських перевірок, внутрішніх аудитів та планів заходів, спрямованих на усунення виявлених недоліків, відповідно до Закону від 13.01.11 р. № 2939-VI «Про доступ до публічної інформації» (далі – Закон № 2939) та Закону від 01.06.10 р. № 2297-VI «Про захист персональних даних»; запровадити електронний реєстр листків непрацездатності з метою унеможливлення зловживань під час їх обігу.

Фонду держмайна доручено здійснити заходи щодо:

проведення до кінця 2018 року суб’єктами управління об’єктами державної власності реєстрації нерухомого майна державних підприємств, їх об’єднань, установ, організацій, функції з управління щодо яких здійснюють самі суб’єкти, та нерухомого державного майна, яке не увійшло до статутних капіталів господарських товариств, що належать до сфери їх управління, з наданням інформації про проведену реєстрацію в установленому законодавством порядку Фонду держмайна з метою внесення до Єдиного реєстру об’єктів державної власності;

удосконалення методики оцінки держмайна перед передачею майна в оренду, приватизацією тощо;

запровадження обов’язкового порядку продажу майна через електронний аукціон;

створення та підтримки (регулярне наповнення та оновлення) єдиного повного відкритого реєстру нерухомого майна державних підприємств, установ та організацій із зазначенням розпорядників майна (суб’єктів управління), призначення майна (виду майна), інформації щодо передачі майна (його частин) в оренду, визначення майна, яке тимчасово не використовується. Оприлюднення зазначеного реєстру у форматі відкритих даних;

формування реєстру договорів оренди державного майна, орендодавцем якого є Фонд держмайна, його регіональні відділення та представництва, із зазначенням умов передачі майна в оренду, вартості такої оренди, орендаторів майна тощо, з подальшою інтеграцією даних до Єдиного реєстру об’єктів державної власності.

Держаудитслужбамає забезпечити оприлюднення результатів державного фінансового контролю, що проводиться Держаудитслужбою, включаючи звіти про здійснені заходи державного фінансового контролю (аудиторські звіти), а також розміщення такої інформації, планів роботи на своєму офіційному веб-сайті у формі відкритих даних відповідно до Закону № 2939, а також підвищення дієвості системи державного внутрішнього фінансового контролю, зокрема посилення централізованої координаційної ролі Держаудитслужби та, як наслідок, збільшення рівня інституційної незалежності підрозділів внутрішнього аудиту, що діють при кожному головному розпоряднику бюджетних коштів та у їх закладах і підвідомчих бюджетних установах, шляхом внесення відповідних змін до законодавства.

Мінрегіону доручено, зокрема, забезпечитиперегляд державних будівельних норм з метою вилучення положень, що є предметом регулювання нормативно-правових актів, та положень, які зумовлюють корупційні ризики; розроблення та внесення на розгляд Кабміну проекту постанови про затвердження переліку будівельних робіт, які не потребують документів, що дають право на їх виконання, та після закінчення яких об’єкт не підлягає прийняттю в експлуатацію, а також відкритість і прозорість роботи з відбору та моніторингу інвестиційних програм і проектів, що можуть реалізовуватися за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку.

Ольга СТАРЦЕВА, юрист

 

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали