Ухвалено положення про конкурс на посаду керівника спеціалізованої мистецької школи
З набуттям чинності з 28.09.17 р. Закону від 05.09.17 р. № 2145-VІІІ «Про освіту» (далі – Закон № 2145) зазнали змін чимало інших законів, у тому числі й Закон від 13.05.99 р. № 651-ХІV «Про загальну середню освіту» (далі – Закон № 651). На відміну від раніше чинних положень ст. 26 цього Закону, коли призначення на посаду та звільнення з посади керівника державного та комунального загальноосвітнього навчального закладу здійснювалося відповідним органом управління освітою, відтепер трудові відносини складаються по-іншому.
Ідеться, зокрема, про керівників закладів загальної середньої освіти (далі – ЗСО), які мають призначатися на посаду та звільнятися з неї згідно з рішенням засновника закладу. Конкретизовано, що призначення цих керівників здійснюється за результатами конкурсного відбору, причому строком на 6 років.
Знаємо, що за визначенням ст. 21 Закону № 2145 громадяни можуть одержати спеціалізовану освіту, зокрема, мистецького спрямування, тобто здобути спеціальні здібності, естетичний досвід, набути комплекс професійних компетентностей, самореалізуватись та отримати кваліфікацію в різних видах мистецтва.
Виходячи з цих норм, наказом Мінкультури від 26.07.18 р. № 660 затверджено Положення про конкурс на посаду керівника державної спеціалізованої мистецької школи (школи-інтернату), що належить до сфери управління Міністерства культури України (далі – Положення № 660). Додамо: цей документ погоджено в установленому порядку, крім профспілок, також із МОН.
Крім згаданих вище законодавчих норм, під час розробки Положення № 660 застосовано Типове положення про конкурс на посаду керівника державного, комунального закладу загальної середньої освіти, затверджене наказом МОН від 28.03.18 р. № 291.
Процедура конкурсу на посаду керівника закладу
Розглянемо детальніше особливості проведення конкурсу на посаду керівника спеціалізованої мистецької школи або школи-інтернату (далі – мистецька школа), що належить до відання Мінкультури.
Звертаємо увагу засновників цих спеціалізованих закладів, що вони мають ухвалити локальне положення про конкурс на посаду керівника закладу, звісно ж, базуючись на Положенні № 660.
Згідно з п. 2 Положення № 660 Мінкультури проводить конкурс:
- одночасно із ухваленням рішення про утворення нової мистецької школи;
- заздалегідь, тобто щонайменше за 2 місяці до завершення дії раніше укладеного з керівником мистецької школи контракту або протягом 10 робочих днів із дня дострокового припинення (прийняття рішення про дострокове припинення) строкового трудового договору, укладеного з керівником мистецької школи;
- у разі визнання попереднього конкурсу таким, що не відбувся.
Передбачається, що після прийняття Мінкультури рішення щодо необхідності проведення конкурсу має бути розміщене оголошення. Звісно, в ньому має міститися інформація щодо найменування та місця знаходження закладу, на яку саме посаду оголошується конкурс, якими будуть умови оплати праці та яким кваліфікаційним вимогам має відповідати претендент на посаду керівника мистецької школи. Також зазначається перелік необхідних документів для участі в конкурсі та кінцева дата їх подання, контактні дані особи, яка надаватиме інформацію щодо конкурсу, місце й дата початку конкурсу.
Конкурс провадитиметься комісією з 9 осіб, головою комісії має бути заступник міністра культури. Ухвалене членами конкурсної комісії рішення оформлюється протоколом та оприлюднюється на веб-сайті Мінкультури.
Вимоги до посади директора мистецького закладу та його обов’язки
Кваліфікаційні вимоги, установлені до керівника спеціалізованого ЗСО мистецького напряму, містяться в Законах № 651 та № 2145, а також у Положенні про спеціалізовану школу (школу-інтернат) системи Міністерства культури і мистецтв України, затвердженому наказом Мінкультури від 27.01.04 р. № 35.
Тож директор мистецької школи повинен мати вищу фахову (мистецьку) освіту на рівні спеціаліста або магістра та стаж педроботи не менш як три роки. До його обов’язків входить здійснення керівництва колективом, організація навчально-виховного процесу, контроль за виконанням навчальних програм та якістю знань учнів, дотримання вимог Державного стандарту загальної середньої освіти, затвердженого постановою КМУ від 23.11.11 р. № 1392, та вимог фахової мистецької допрофесійної підготовки, і, крім того, вимог з охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, техніки безпеки. Також цей керівник має створити умови для позакласної та позашкільної роботи з учнями, запобігати вживанню ними алкоголю, наркотиків, контролювати організацію харчування та медобслуговування учнів.
Звісно ж, директор розпоряджається майном мистецького закладу та його коштами, щороку звітує про свою роботу на загальних зборах колективу.
Особливості конкурсу на посаду керівника мистецького закладу
Звертаємо увагу на деякі особливості. Ідеться про необхідність подання претендентами на посаду керівника мистецької школи, крім визначеного переліку документів, довідки про відсутність судимості, мотиваційного листа, а також стратегії розвитку школи на 6 років.
Важливим видається й те, що обов’язком засновника є ознайомлення кандидатів із самим закладом та його колективом, представниками громадського об’єднання батьків учнів. Причому така робота має бути проведена не пізніше ніж за 5 робочих днів до конкурсу.
Сподіваємось, що в Мінкультури вже розроблено тестові запитання на знання законодавства, завдання та вимоги до професійної компетентності кандидата. Ці документи має затвердити конкурсна комісія, щоб дати оцінку кандидатові за результатами їх розгляду та визначити переможця. Тобто претендент на посаду очільника мистецької школи має пройти письмове тестування.
Протягом двох робочих днів із дня завершення конкурсу комісія визначає переможця, і результат оприлюднюється на веб-сайті Мінкультури.
Може статися, що переможця конкурсу не виявиться, і тоді оголошується повторний конкурс.
Звертаємо увагу: з особою, яка за результатами конкурсу визнана переможцем, укладається строковий трудовий договір (контракт). Згідно зі ст. 26 Закону № 651 контракт укладається на 6 років, а з особою, яка призначається на посаду керівника закладу ЗСО вперше, – на 2 роки.
Коментарі до матеріалу