Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Затверджено Порядок перевірок контрольованіх операцій

27.04.2016

Мінфін прийняв наказ від 10.03.16 р № 344 "Про затвердження Порядку проведення перевірок платників податків з питань повноти нарахування і сплати податків під час здійснення контрольованих операцій".

Проведення перевірок платників податків з питань повноти нарахування і сплати податків під час здійснення контрольованих операцій (далі - перевірка контрольованих операцій) є формою податкового контролю для встановлення відповідності умов контрольованих операцій принципом «витягнутої руки».

Перевірка контрольованих операцій проводиться за наявності підстав, визначених підпунктами 39.5.2.1 підпункту 39.5.2 пункту 39.5 статті 39 розділу I і підпунктами 78.1.14 - 78.1.16 пункту 78.1 статті 78 глави 8 розділу II ПК.

Перевірка контрольованих операцій є документальною позаплановою перевіркою. Тривалість перевірки контрольованих операцій не повинна перевищувати 18 місяців.

Кожні 6 місяців проведення перевірки контрольованих операцій контролюючий орган, яким проводиться така перевірка, надає платнику податків інформацію в довільній формі про поточний стан проведення перевірки.

Для прийняття рішення про проведення перевірки контрольованих операцій керівник контролюючого органу направляє ДФС інформаційне повідомлення з обґрунтуванням підстав для проведення перевірки. Згода або мотивовану відмову надається ДФС протягом 7 робочих днів з дати отримання інформаційного повідомлення.

Платник податків зобов'язаний надати посадовим особам контролюючого органу, які проводять перевірку, документи, пов'язані з предметом перевірки, протягом 10 днів з початку перевірки. Під час проведення перевірки посадові особи контролюючого органу мають право отримувати від платника податків додаткові документи, що підтверджують здійснення фінансово-господарських операцій, відповідність умов контрольованих операцій принципом «витягнутої руки», повноту нарахування та сплати податків під час проведення контрольованих операцій. Такі документи надаються платником податків на усний запит посадових осіб, які проводять перевірку, в узгоджений з платником податків термін.

У разі необхідності термін проведення перевірки може бути продовжений не більше ніж на 12 місяців.

Якщо за результатами перевірки виявлено, що умови контрольованої операції відрізняються від умов, які відповідають принципу «витягнутої руки», що призвело до заниження суми податку, складається акт перевірки. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка.

У разі незгоди платника податків з висновками перевірки чи фактами та даними, викладеними в акті про результати перевірки, можна подати заперечення до контролюючого органу, який проводив перевірку, протягом 30 календарних днів з дня отримання акта. Платник податків має право брати участь у розгляді заперечень.

Наказ Мінфіну від 10.03.16 р. № 344.docx
Завантажити
Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
02.12.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Держпраці затвердила нові нормативно-правові акти з охорони праці Оновлено показники середньої зарплати за 2025 рік, яка враховується для обчислення пенсії Планують затвердити примірні форми та описи уніфікованих форм типових документів, що створюються під час...
12.11.2025
З 1 січня 2026 року діятиме нова система КВЕД: що зараз робити бізнесу
Нова система класифікації видів економічної діяльності – розбираємось разом! Більше за темою: Зарядка електромобілів: який це КВЕД і чи потрібна ліцензія? Види діяльності: на що впливає КВЕД? Із 1 січня 2027 року Україна переходить на нову класифікацію видів економічної діяльності – NA...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
Нове
02.12.2025
Базова військова служба та трудові гарантії: пропонують нові зміни
Верховній Раді пропонують внести зміни до законодавства, яке стосується проходження базової військової служби, а також гарантій у соціальній сфері та сфері трудових відносин. Розглянемо зміни у цьому матеріалі. Більше за темою: Повернення працівника на роботу після військової служби: дії роботодавц...
02.12.2025
Бізнес зможе краще контролювати виконання розрахунків із контрагентами
Національний банк України з 1 грудня 2025 року запроваджує в системі електронних платежів НБУ трекінг-сервіс платіжних операцій. Більше за темою: Помилковий переказ коштів контрагенту: як повернути гроші? Національний банк України з 1 грудня 2025 року запроваджує в системі електронних платежів...
02.12.2025
Кінцевий термін подачі трудових книжок до ПФУ пропонують відтермінувати
Верховній Раді пропонують подовжити строки для оцифрування трудових книжок працівників як гарантії захисту трудових прав громадян в умовах воєнного стану. Що поередбачає запропонований законопроєкт? Більше за темою: Як оформити вимогу працівника про внесення запису до трудової книжки? Електронна т...
Кращі матеріали