Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Затверджено Порядок перевірок контрольованіх операцій

27.04.2016

Мінфін прийняв наказ від 10.03.16 р № 344 "Про затвердження Порядку проведення перевірок платників податків з питань повноти нарахування і сплати податків під час здійснення контрольованих операцій".

Проведення перевірок платників податків з питань повноти нарахування і сплати податків під час здійснення контрольованих операцій (далі - перевірка контрольованих операцій) є формою податкового контролю для встановлення відповідності умов контрольованих операцій принципом «витягнутої руки».

Перевірка контрольованих операцій проводиться за наявності підстав, визначених підпунктами 39.5.2.1 підпункту 39.5.2 пункту 39.5 статті 39 розділу I і підпунктами 78.1.14 - 78.1.16 пункту 78.1 статті 78 глави 8 розділу II ПК.

Перевірка контрольованих операцій є документальною позаплановою перевіркою. Тривалість перевірки контрольованих операцій не повинна перевищувати 18 місяців.

Кожні 6 місяців проведення перевірки контрольованих операцій контролюючий орган, яким проводиться така перевірка, надає платнику податків інформацію в довільній формі про поточний стан проведення перевірки.

Для прийняття рішення про проведення перевірки контрольованих операцій керівник контролюючого органу направляє ДФС інформаційне повідомлення з обґрунтуванням підстав для проведення перевірки. Згода або мотивовану відмову надається ДФС протягом 7 робочих днів з дати отримання інформаційного повідомлення.

Платник податків зобов'язаний надати посадовим особам контролюючого органу, які проводять перевірку, документи, пов'язані з предметом перевірки, протягом 10 днів з початку перевірки. Під час проведення перевірки посадові особи контролюючого органу мають право отримувати від платника податків додаткові документи, що підтверджують здійснення фінансово-господарських операцій, відповідність умов контрольованих операцій принципом «витягнутої руки», повноту нарахування та сплати податків під час проведення контрольованих операцій. Такі документи надаються платником податків на усний запит посадових осіб, які проводять перевірку, в узгоджений з платником податків термін.

У разі необхідності термін проведення перевірки може бути продовжений не більше ніж на 12 місяців.

Якщо за результатами перевірки виявлено, що умови контрольованої операції відрізняються від умов, які відповідають принципу «витягнутої руки», що призвело до заниження суми податку, складається акт перевірки. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка.

У разі незгоди платника податків з висновками перевірки чи фактами та даними, викладеними в акті про результати перевірки, можна подати заперечення до контролюючого органу, який проводив перевірку, протягом 30 календарних днів з дня отримання акта. Платник податків має право брати участь у розгляді заперечень.

Наказ Мінфіну від 10.03.16 р. № 344.docx
Завантажити
Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
11.11.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Мінфін відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 30.10.2025 Президент підписав Закон щодо бронювання працівників з проблемними ВОД Прийнято Закон щодо обґрунтування видачі листків непрацездатності Верховна Рада прийняла за основу законопр...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
Нове
13.11.2025
Працевлаштування осіб з інвалідністю: ключові зміни для роботодавців з 1 січня 2026 року
Новий закон вносить суттєві зміни до порядку працевлаштування осіб з інвалідністю. Нововведення стосуються розрахунку нормативу, звітності та відповідальності роботодавців. Докладніше див. нижче. Більше за темою: Працевлаштування осіб з інвалідністю: що зміниться з 2026 року? Працівнику встановили...
13.11.2025
Верховній Раді пропонують прийняти зміни до КЗпП щодо електронного документообігу при працевлаштуванні
Комітет з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів рекомендує Верховній Раді прийняти за основу законопроєкт, який вносить зміни до КЗпП щодо електронного документообігу при працевлаштуванні. Про які зміни йдеться? Більше за темою: Чи створювати паперові кадрові документи, якщо впровадж...
12.11.2025
З 1 січня 2026 року діятиме нова система КВЕД: що зараз робити бізнесу
Нова система класифікації видів економічної діяльності – розбираємось разом! Більше за темою: Зарядка електромобілів: який це КВЕД і чи потрібна ліцензія? Види діяльності: на що впливає КВЕД? Із 1 січня 2027 року Україна переходить на нову класифікацію видів економічної діяльності – NA...
Кращі матеріали