Суд визнав протиправним лист ДФСУ, яким затверджено Критерії ризиковості для блокування ПН
Окружний адміністративний суд міста Києва зобов'язав ДФСУ відкликати лист від 05 листопада 2018 року №4065/99-99-07-05-04-18, яким затверджено Критерії ризиковості для блокування податкових накладних, у зв'язку з тим, що ДФСУ, при прийнятті Критеріїв ризиковості, не було дотримано регуляторних процедур.
Відповідно до п. 10 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117, критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФСУ та надсилає на погодження Мінфіну. Мінфін у дводенний строк погоджує або надсилає ДФСУ на доопрацювання критерії та перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Про визначені критерії ДФС інформує профільний комітет ВРУ та оприлюднює на своєму веб-сайті погоджені критерії.
Проте, Критерії ризиковості платника податку, визначені у листі від 05 листопада 2018 року №4065/99-99-07-05-04-18, не затверджено нормативним актом ДФСУ та не погоджено Мінфіном, що суперечить вимогам п. 10 Порядку 117.
ДФСУ не доведено, що при прийнятті Критеріїв ризиковості платника податку було дотримано регуляторних процедур, натомість з матеріалів справи вбачається протилежне.
Окрім того, постановою КМУ від 28 грудня 1992 року №731 затверджено Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади, відповідно до п. 3 якого, на державну реєстрацію подаються нормативно-правові акти, прийняті уповноваженими на це суб'єктами нормотворення, що містять норми права, мають неперсоніфікований характер і розраховані на неодноразове застосування, незалежно від строку їх дії (постійні чи обмежені певним часом) та характеру відомостей, що в них містяться. Критерії ризиковості платника податку не були зареєстровані у Міністерстві юстиції України (протилежного відповідачем суду не доведено), а відтак вважаються такими, що не набрали чинності, і не можуть бути застосовані.
Суд встановив, що дії ДФСУ, що полягають у запровадженні для використання регіональними підрозділами ДФС критеріїв оцінки ризиковості платника податку, достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН листом від 05 листопада 2018 року №4065/99-99-07-05-04-18 «Критерії ризиковості платника податків» є протиправними.
Суд зобов'язав Державну фіскальну службу України відкликати лист від 05 листопада 2018 року №4065/99-99-07-05-04-18 «Критерії ризиковості платника податків», як такий, що не підлягає виконанню.
Рішення від 26 квітня 2019 року у справі №640/1240/19.
Коментарі до матеріалу