Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Утворено комісії з реорганізації держорганів

19.09.2019

Урядовим рішенням утворено комісії, що здійснюватимуть реорганізацію центральних органів виконавчої влади (далі – ЦОВВ). Ідеться про зміни у зв’язку з ухваленням постанови КМУ від 02.09.19 р. № 829 «Деякі питання оптимізації системи центральних органів виконавчої влади» (далі – Постанова № 829), тобто перейменуванням, реорганізацією та ліквідацією деяких міністерств.

Голови згаданих комісій, окрім затвердження персонального складу комісій, мають забезпечити здійснення відповідних заходів, передбачених законодавством.

Зауважимо, що серед ліквідованих та реорганізованих міністерств є такі, через які спрямовується діяльність інших ЦОВВ. Тож у ході роботи ліквідаційних комісій мають бути враховані й заходи, що стосуються цих центральних, а подекуди – й місцевих (територіальних) держорганів.

Так, за Постановою № 829 Мінагрополітики приєднується до щойно створеного Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства. Дотепер через Мінагрополітики здійснювалась координація діяльності чотирьох ЦОВВ: 

  • Держгеокадастр;
  • Держпродспоживслужба;
  • Держлісагентство;
  • Держрибагентство.

До речі, у трьох із цих відомств функціонують тероргани.

Наприклад, відповідно до Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою КМУ від 14.01.15 р. № 15, цей держорган здійснює свої поноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи. Також до повноважень голови Держгеокадастру, з-поміж іншого, належить призначення та звільнення за погодженням із Мінагрополітики та головами відповідних місцевих держадміністрацій керівників згаданих терорганів. 

Тому на сьогодні є необхідним урегулювати питання, як саме мають діяти кадрові служби, аби коректно оформлювати трудові відносини з керівниками терорганів цього ЦОВВ, у наведеній ситуації – якою уповноваженою особою мають бути погоджені питання щодо призначення та звільнення цих керівників.

Нагадаємо: згідно з додатком 1 до постанови КМУ від 05.04.15 р. № 85 «Деякі питання затвердження граничної чисельності працівників апарату та територіальних органів центральних органів виконавчої влади, інших державних органів» (далі – Постанова № 85) чисельність працівників терорганів Держгеокадастру становить 9 750 од.

Аналогічно мають бути врегульовані такі та інші питання стосовно інших ЦОВВ, якими опікувалося Мінагрополітики.

Також зауважимо, що потребуватиме приведення у відповідність і питання щодо визначення граничної чисельності працівників держорганів, які реорганізуються або які підлягають ліквідації.

Це означає, що слід унести корективи до додатка 3 до Постанови № 85, яким визначено тимчасову граничну чисельність працівників апарату окремих ЦОВВ, зокрема Мінагрополітики, Міненерговугілля, Мінінфраструктури, Мінкультури, Мінрегіону, Держагентства з питань електронного урядування.

Крім того, дотепер є чинною постанова КМУ від 10.09.14 р. № 442 «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади» (далі – Постанова № 442), якою, зокрема, затверджено Схему спрямування і координації діяльності центральних органів виконавчої влади КМУ через відповідних членів КМУ (далі – Схема). 

Тобто через Кабмін координується діяльність ліквідованих Постановою № 829 Мінмолодьспорту, а також Мінкультури, а також реорганізованих Мінагро, Міненерго, МТОТ.

Позаяк Постанова № 442 не передбачає порядку координації новоутвореного Міністерства цифрової трансформації, утвореного на базі реорганізованого Держагентства з питань електронного урядування.

Необхідно впорядкувати й питання щодо координації через відповідних членів Кабміну (тобто віце-прем’єр міністрів, міністрів) у згаданих міністерствах. Так, згідно з розд. ІІІ Схеми на сьогодні через міністра культури координується діяльність трьох ЦОВВ – Держкіно, Держетнополітики та Український інститут національної пам’яті. В умовах ліквідації Мінкультури необхідно встановити урядовим рішенням, яке міністерство чи відомство опікуватиметься діяльністю цих трьох держорганів. 

Сподіваємося, згадані питання знайдуть своє розв’язання в постановах КМУ, зокрема у положеннях реорганізованих чи новостворених міністерств.

Зауважимо: Мінфіну доручено внести зміни до Закону про Держбюджет 2019 року, а саме передбачити видатки задля забезпечення реалізації зазначених заходів. 

Нагадаємо: працівників, які можуть бути звільнені у зв’язку із здійсненням таких реорганізаційних заходів, слід попередити про це заздалегідь – щонайменше за 2 місяці. Таким працівникам належить здійснити всі виплати заробітку згідно із чинними у держоргані умовами оплати праці, а також (за потреби) виплатити компенсацію за всі дні невикористаної щорічної відпустки.

Важливим є й передбачений строк заявлення кредиторами своїх вимог – 3 місяці. 

Постанова КМУ від 02.09.19 р. № 829 набула чинності з 03.09.19 р. («Урядовий кур’єр» від 03.09.19 р. № 167).

Розпорядження КМУ від 06.09.19 р. № 738-р набуло чинності з дня прийняття.

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
07.10.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Оновлено План-графік проведення перевірок (26.09.2025) ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 26.09.2025 Оновлено показники середньої зарплати за 2025 рік, яка враховується для обчислення пенсії ДПС відповідає на актуальні запитанн...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
Нове
10.10.2025
Документи, які набули чинності з 6 по 12 жовтня 2025 року
Документи, які набули чинності цього тижня та стануть у нагоді при здійсненні господарської діяльності. Указ Президента від 04.10.2025 № 747/2025 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 4 жовтня 2025 року «Про застосування персональних спеціальних економічних та...
10.10.2025
Зміни в законодавстві з 6 по 10 жовтня 2025 року
Збірка омновних змін в законодавстві, які відбулися цього тижня Прийнято новий закон щодо організації трудових відносин в умовах воєнного стану     Законопроєкт удосконалює регулювання трудових відносин під час дії воєнного стану, враховуючи специфіку нових реалій, переміщення підпри...
10.10.2025
Суб’єктам господарювання з ТОТ і територій бойових дій надали нові пільги
Законопроєкт передбачає звільнення від сплати адміністративних зборів та державного мита за низку реєстраційних дій для осіб, які постраждали внаслідок збройної агресії російської федерації, а також для внутрішньо переміщених осіб та суб’єктів господарювання, місцезнаходження яких – на т...
Кращі матеріали