Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Утворено комісії з реорганізації держорганів

19.09.2019

Урядовим рішенням утворено комісії, що здійснюватимуть реорганізацію центральних органів виконавчої влади (далі – ЦОВВ). Ідеться про зміни у зв’язку з ухваленням постанови КМУ від 02.09.19 р. № 829 «Деякі питання оптимізації системи центральних органів виконавчої влади» (далі – Постанова № 829), тобто перейменуванням, реорганізацією та ліквідацією деяких міністерств.

Голови згаданих комісій, окрім затвердження персонального складу комісій, мають забезпечити здійснення відповідних заходів, передбачених законодавством.

Зауважимо, що серед ліквідованих та реорганізованих міністерств є такі, через які спрямовується діяльність інших ЦОВВ. Тож у ході роботи ліквідаційних комісій мають бути враховані й заходи, що стосуються цих центральних, а подекуди – й місцевих (територіальних) держорганів.

Так, за Постановою № 829 Мінагрополітики приєднується до щойно створеного Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства. Дотепер через Мінагрополітики здійснювалась координація діяльності чотирьох ЦОВВ: 

  • Держгеокадастр;
  • Держпродспоживслужба;
  • Держлісагентство;
  • Держрибагентство.

До речі, у трьох із цих відомств функціонують тероргани.

Наприклад, відповідно до Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою КМУ від 14.01.15 р. № 15, цей держорган здійснює свої поноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи. Також до повноважень голови Держгеокадастру, з-поміж іншого, належить призначення та звільнення за погодженням із Мінагрополітики та головами відповідних місцевих держадміністрацій керівників згаданих терорганів. 

Тому на сьогодні є необхідним урегулювати питання, як саме мають діяти кадрові служби, аби коректно оформлювати трудові відносини з керівниками терорганів цього ЦОВВ, у наведеній ситуації – якою уповноваженою особою мають бути погоджені питання щодо призначення та звільнення цих керівників.

Нагадаємо: згідно з додатком 1 до постанови КМУ від 05.04.15 р. № 85 «Деякі питання затвердження граничної чисельності працівників апарату та територіальних органів центральних органів виконавчої влади, інших державних органів» (далі – Постанова № 85) чисельність працівників терорганів Держгеокадастру становить 9 750 од.

Аналогічно мають бути врегульовані такі та інші питання стосовно інших ЦОВВ, якими опікувалося Мінагрополітики.

Також зауважимо, що потребуватиме приведення у відповідність і питання щодо визначення граничної чисельності працівників держорганів, які реорганізуються або які підлягають ліквідації.

Це означає, що слід унести корективи до додатка 3 до Постанови № 85, яким визначено тимчасову граничну чисельність працівників апарату окремих ЦОВВ, зокрема Мінагрополітики, Міненерговугілля, Мінінфраструктури, Мінкультури, Мінрегіону, Держагентства з питань електронного урядування.

Крім того, дотепер є чинною постанова КМУ від 10.09.14 р. № 442 «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади» (далі – Постанова № 442), якою, зокрема, затверджено Схему спрямування і координації діяльності центральних органів виконавчої влади КМУ через відповідних членів КМУ (далі – Схема). 

Тобто через Кабмін координується діяльність ліквідованих Постановою № 829 Мінмолодьспорту, а також Мінкультури, а також реорганізованих Мінагро, Міненерго, МТОТ.

Позаяк Постанова № 442 не передбачає порядку координації новоутвореного Міністерства цифрової трансформації, утвореного на базі реорганізованого Держагентства з питань електронного урядування.

Необхідно впорядкувати й питання щодо координації через відповідних членів Кабміну (тобто віце-прем’єр міністрів, міністрів) у згаданих міністерствах. Так, згідно з розд. ІІІ Схеми на сьогодні через міністра культури координується діяльність трьох ЦОВВ – Держкіно, Держетнополітики та Український інститут національної пам’яті. В умовах ліквідації Мінкультури необхідно встановити урядовим рішенням, яке міністерство чи відомство опікуватиметься діяльністю цих трьох держорганів. 

Сподіваємося, згадані питання знайдуть своє розв’язання в постановах КМУ, зокрема у положеннях реорганізованих чи новостворених міністерств.

Зауважимо: Мінфіну доручено внести зміни до Закону про Держбюджет 2019 року, а саме передбачити видатки задля забезпечення реалізації зазначених заходів. 

Нагадаємо: працівників, які можуть бути звільнені у зв’язку із здійсненням таких реорганізаційних заходів, слід попередити про це заздалегідь – щонайменше за 2 місяці. Таким працівникам належить здійснити всі виплати заробітку згідно із чинними у держоргані умовами оплати праці, а також (за потреби) виплатити компенсацію за всі дні невикористаної щорічної відпустки.

Важливим є й передбачений строк заявлення кредиторами своїх вимог – 3 місяці. 

Постанова КМУ від 02.09.19 р. № 829 набула чинності з 03.09.19 р. («Урядовий кур’єр» від 03.09.19 р. № 167).

Розпорядження КМУ від 06.09.19 р. № 738-р набуло чинності з дня прийняття.

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
16.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін Уряд подав до Ради законопроєкт про скасування актів виконаних робіт ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 05.09.2025 Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
18.09.2025
Пропонують удосконалити використання бізнесом державного майна: законопроєкти
Зареєстровано нові законопроекти, спрямовані на підвищення ефективності використання державної та комунальної власності через залучення інвестицій і розвиток партнерства з бізнесом. Більше за темою: Чи може підприємець бути платником орендної плати за земельну ділянку комунальної власності? Фізосо...
18.09.2025
Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (наказ від 11.09.2025)
Мінрозвитку оновило перелік ТОТ. Які саме зміни сталися цього разу? Більше за темою: Опубліковано перелік ТОТ і територій ведення бойових дій: як скористатися податковими пільгами Мінрозвитку оновило перелік ТОТ наказом від 11.09.2025 № 1374 (не набрав чинності). Зміни та уточнення стосуються ...
18.09.2025
Пропонують удосконалити підтримку аграріїв щодо створення робочих місць та забезпечення продовольчої безпеки
Планують удосконалити механізми підтримки суб’єктів підприємництва, зокрема, з числа аграріїв, щодо створення нових робочих місць та забезпечення продовольчої безпеки. Більше за темою: В який термін можна надати органу ДПС документи, що були відсутні під час перевірки Чи може підприємство по...
Кращі матеріали