Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Утворено комісії з реорганізації держорганів

19.09.2019

Урядовим рішенням утворено комісії, що здійснюватимуть реорганізацію центральних органів виконавчої влади (далі – ЦОВВ). Ідеться про зміни у зв’язку з ухваленням постанови КМУ від 02.09.19 р. № 829 «Деякі питання оптимізації системи центральних органів виконавчої влади» (далі – Постанова № 829), тобто перейменуванням, реорганізацією та ліквідацією деяких міністерств.

Голови згаданих комісій, окрім затвердження персонального складу комісій, мають забезпечити здійснення відповідних заходів, передбачених законодавством.

Зауважимо, що серед ліквідованих та реорганізованих міністерств є такі, через які спрямовується діяльність інших ЦОВВ. Тож у ході роботи ліквідаційних комісій мають бути враховані й заходи, що стосуються цих центральних, а подекуди – й місцевих (територіальних) держорганів.

Так, за Постановою № 829 Мінагрополітики приєднується до щойно створеного Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства. Дотепер через Мінагрополітики здійснювалась координація діяльності чотирьох ЦОВВ: 

  • Держгеокадастр;
  • Держпродспоживслужба;
  • Держлісагентство;
  • Держрибагентство.

До речі, у трьох із цих відомств функціонують тероргани.

Наприклад, відповідно до Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою КМУ від 14.01.15 р. № 15, цей держорган здійснює свої поноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи. Також до повноважень голови Держгеокадастру, з-поміж іншого, належить призначення та звільнення за погодженням із Мінагрополітики та головами відповідних місцевих держадміністрацій керівників згаданих терорганів. 

Тому на сьогодні є необхідним урегулювати питання, як саме мають діяти кадрові служби, аби коректно оформлювати трудові відносини з керівниками терорганів цього ЦОВВ, у наведеній ситуації – якою уповноваженою особою мають бути погоджені питання щодо призначення та звільнення цих керівників.

Нагадаємо: згідно з додатком 1 до постанови КМУ від 05.04.15 р. № 85 «Деякі питання затвердження граничної чисельності працівників апарату та територіальних органів центральних органів виконавчої влади, інших державних органів» (далі – Постанова № 85) чисельність працівників терорганів Держгеокадастру становить 9 750 од.

Аналогічно мають бути врегульовані такі та інші питання стосовно інших ЦОВВ, якими опікувалося Мінагрополітики.

Також зауважимо, що потребуватиме приведення у відповідність і питання щодо визначення граничної чисельності працівників держорганів, які реорганізуються або які підлягають ліквідації.

Це означає, що слід унести корективи до додатка 3 до Постанови № 85, яким визначено тимчасову граничну чисельність працівників апарату окремих ЦОВВ, зокрема Мінагрополітики, Міненерговугілля, Мінінфраструктури, Мінкультури, Мінрегіону, Держагентства з питань електронного урядування.

Крім того, дотепер є чинною постанова КМУ від 10.09.14 р. № 442 «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади» (далі – Постанова № 442), якою, зокрема, затверджено Схему спрямування і координації діяльності центральних органів виконавчої влади КМУ через відповідних членів КМУ (далі – Схема). 

Тобто через Кабмін координується діяльність ліквідованих Постановою № 829 Мінмолодьспорту, а також Мінкультури, а також реорганізованих Мінагро, Міненерго, МТОТ.

Позаяк Постанова № 442 не передбачає порядку координації новоутвореного Міністерства цифрової трансформації, утвореного на базі реорганізованого Держагентства з питань електронного урядування.

Необхідно впорядкувати й питання щодо координації через відповідних членів Кабміну (тобто віце-прем’єр міністрів, міністрів) у згаданих міністерствах. Так, згідно з розд. ІІІ Схеми на сьогодні через міністра культури координується діяльність трьох ЦОВВ – Держкіно, Держетнополітики та Український інститут національної пам’яті. В умовах ліквідації Мінкультури необхідно встановити урядовим рішенням, яке міністерство чи відомство опікуватиметься діяльністю цих трьох держорганів. 

Сподіваємося, згадані питання знайдуть своє розв’язання в постановах КМУ, зокрема у положеннях реорганізованих чи новостворених міністерств.

Зауважимо: Мінфіну доручено внести зміни до Закону про Держбюджет 2019 року, а саме передбачити видатки задля забезпечення реалізації зазначених заходів. 

Нагадаємо: працівників, які можуть бути звільнені у зв’язку із здійсненням таких реорганізаційних заходів, слід попередити про це заздалегідь – щонайменше за 2 місяці. Таким працівникам належить здійснити всі виплати заробітку згідно із чинними у держоргані умовами оплати праці, а також (за потреби) виплатити компенсацію за всі дні невикористаної щорічної відпустки.

Важливим є й передбачений строк заявлення кредиторами своїх вимог – 3 місяці. 

Постанова КМУ від 02.09.19 р. № 829 набула чинності з 03.09.19 р. («Урядовий кур’єр» від 03.09.19 р. № 167).

Розпорядження КМУ від 06.09.19 р. № 738-р набуло чинності з дня прийняття.

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
03.06.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Затверджено зміни до Інструкції про порядок нарахування і сплати ЄСВ ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 27.05.2025 Визначено критерії, за яких діяльність не вважатиметься наданням фінансових послуг Оприлюднено показники середнь...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
06.06.2025
Зміни в законодавстві з 2 по 6 червня 2025 року
Збірка змін в законодавстві, які відбулися цього тижня Критичні для потреб ЗСУ підприємства зможуть бронювати 100 % працівників Кабмін ухвалив зміни до Порядку бронювання військовозобов’язаних, які розширюють можливості збереження кадрового потенціалу для підприємств, що забезп...
06.06.2025
Удосконалено механізм обігу побічних продуктів тваринного походження
Новий документ спрямований на гармонізацію українського законодавства до вимог Європейського Союзу. Більше за темою: Законодавство про управління відходами: що треба знати аграріям Як вести облік відходів на підприємстві Кабмін прийняв постанову від 04.06.2025 № 640 «Деякі питання ...
06.06.2025
Розпочато прийом заявок на співфінансування індустріальних парків
Кабмін на засіданні 4 червня схвалив зміни до постанов № 341 та № 644, що регулюють діяльність індустріальних парків. Відтепер Мінекономіки розпочинає прийом заявок на державне стимулювання індустріальних парків в 2025 році. Прийом заявок триватиме до 15 серпня.  «Розвиток індустріа...
Кращі матеріали