Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Із держслужбовцями проводитиметься аналітичне інтерв’ю

24.10.2018


Щоб допомогти службам управління персоналом держорганів, ухвалено Методику проведення аналізу посад державної служби категорій «Б» та «В» у центральних органах виконавчої влади (далі – Методика).

З метою дотримання єдиних підходів до проведення аналізу посад, узагальнення його результатів та актуалізації посадових інструкцій держслужбовців Методикою визначено правила проведення такого аналізу. Планується, що документ застосовуватиметься керівниками держслужби, працівниками служб управління персоналом, керівниками структурних підрозділів, іншими держслужбовцями, яких залучено до проведення аналізу посад.

Насамперед скажемо, що аналіз посад – це інструмент управління персоналом, що передбачає збирання, оброблення та документування всієї необхідної інформації (відомостей) про посади держслужби, зокрема щодо змісту, умов роботи, вимог до працівника, її місця в організаційній структурі.

Серед очікуваних результатів аналізу такі:

  • обґрунтований розподіл та усунення дублювання функцій працівників;
  • визначення впливу посади на досягнення кінцевого результату;
  • отримання чіткого, стислого опису посади у структурі держоргану, основних завдань та обов’язків, виконуваних на посаді, мінімальних знань, умінь, навичок, досвіду, стажу, необхідних для ефективного виконання роботи на відповідній посаді;
  • планування професійного навчання, зокрема безперервного навчання;
  • визначення меж компетенції держслужбовця під час виконання посадових обов’язків для попередження виникнення конфліктів;
  • планування матеріально-технічного забезпечення робочих місць.

Зазначимо, що згідно з Методикою основною роботою має бути інтерв’ювання (опитування) посадовців особисто та в групах, а також самостійне анкетування (здійснюється самими респондентами, тобто держслужбовцями, з якими проводиться інтерв’ю). У процесі аналізу вивчатимуться чинні посадові інструкції працівників, положення про структурні підрозділи та положення про держорган і, звісно ж, нормативні акти, якими регламентується діяльність відповідного держоргану.

Аналіз має проводитися робочою групою чисельністю 8–10 осіб, склад якої ухвалює керівник держслужби, який і буде керівником цієї групи.

Відповідальним за збирання та аналіз інформації (відомостей) про посаду є аналітик, який повинен поінформувати респондентів про інтерв’ю не менше ніж за тиждень до його проведення, а тривалість інтерв’ю має бути 60–120 хв.

Якщо після аналізу посади виявиться, що держслужбовцем виконуються функції та обов’язки, не зазначені в його посадовій інструкції, то така посадова інструкція потребує перегляду.

Додамо: у додатку 4 до Методики надаються практичні поради, які можна використовувати для інтерв’ювання.

Наказ Нацдержслужби від 17.08.18 р. № 199-18 набув чинності з 12.10.18 р. («Офіційний вісник України» від 12.10.18 р. № 78).

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
08.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Уряд пропонує розшири категорії громадян, які мають право на відстрочку Держпраці перевірятиме роботодавців на предмет мобінгу: законопроєкт підписаний ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 27.06.2025 Які податки планує збільшити ...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
11.07.2025
Документи, які набули чинності з 7 по 13 липня 2025 року
Документи, які набули чинності цього тижня та стануть у нагоді при здійсненні господарської діяльності. Указ Президента від 16.07.2025 № 465/2025 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 6 липня 2025 року «Про застосування персональних спеціальних ...
11.07.2025
Затверджено мінімально допустимі експортні ціни на окремі види товарів на липень
Мінагрополітики наказом від 10.07.2025 № 1943 затвердило мінімально допустимі експортні ціни на окремі види товарів, що класифікуються за кодами згідно з УКТЗЕД 0409 00 00 00, 0802 31 00 00, 0802 32 00 00, 1001, 1002, 1003, 1004, 1005, 1201, 1205, 1206 00, 1507, 1512, 1514, 2306 на липень 2025 року....
11.07.2025
Зміни в законодавстві з 7 по 11 липня 2025 року
Збірка змін в законодавстві, які відбулися цього тижня З 5 липня в Україні відновлюється обов’язкове подання статистичної звітності Президент 3 липня підписав Закон від 18.06.2025 № 4505-IX, який офіційно опублікований 5 липня і з цього дня набув чинності. Унесено зміни до переліку територій...
Кращі матеріали