Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Із держслужбовцями проводитиметься аналітичне інтерв’ю

24.10.2018


Щоб допомогти службам управління персоналом держорганів, ухвалено Методику проведення аналізу посад державної служби категорій «Б» та «В» у центральних органах виконавчої влади (далі – Методика).

З метою дотримання єдиних підходів до проведення аналізу посад, узагальнення його результатів та актуалізації посадових інструкцій держслужбовців Методикою визначено правила проведення такого аналізу. Планується, що документ застосовуватиметься керівниками держслужби, працівниками служб управління персоналом, керівниками структурних підрозділів, іншими держслужбовцями, яких залучено до проведення аналізу посад.

Насамперед скажемо, що аналіз посад – це інструмент управління персоналом, що передбачає збирання, оброблення та документування всієї необхідної інформації (відомостей) про посади держслужби, зокрема щодо змісту, умов роботи, вимог до працівника, її місця в організаційній структурі.

Серед очікуваних результатів аналізу такі:

  • обґрунтований розподіл та усунення дублювання функцій працівників;
  • визначення впливу посади на досягнення кінцевого результату;
  • отримання чіткого, стислого опису посади у структурі держоргану, основних завдань та обов’язків, виконуваних на посаді, мінімальних знань, умінь, навичок, досвіду, стажу, необхідних для ефективного виконання роботи на відповідній посаді;
  • планування професійного навчання, зокрема безперервного навчання;
  • визначення меж компетенції держслужбовця під час виконання посадових обов’язків для попередження виникнення конфліктів;
  • планування матеріально-технічного забезпечення робочих місць.

Зазначимо, що згідно з Методикою основною роботою має бути інтерв’ювання (опитування) посадовців особисто та в групах, а також самостійне анкетування (здійснюється самими респондентами, тобто держслужбовцями, з якими проводиться інтерв’ю). У процесі аналізу вивчатимуться чинні посадові інструкції працівників, положення про структурні підрозділи та положення про держорган і, звісно ж, нормативні акти, якими регламентується діяльність відповідного держоргану.

Аналіз має проводитися робочою групою чисельністю 8–10 осіб, склад якої ухвалює керівник держслужби, який і буде керівником цієї групи.

Відповідальним за збирання та аналіз інформації (відомостей) про посаду є аналітик, який повинен поінформувати респондентів про інтерв’ю не менше ніж за тиждень до його проведення, а тривалість інтерв’ю має бути 60–120 хв.

Якщо після аналізу посади виявиться, що держслужбовцем виконуються функції та обов’язки, не зазначені в його посадовій інструкції, то така посадова інструкція потребує перегляду.

Додамо: у додатку 4 до Методики надаються практичні поради, які можна використовувати для інтерв’ювання.

Наказ Нацдержслужби від 17.08.18 р. № 199-18 набув чинності з 12.10.18 р. («Офіційний вісник України» від 12.10.18 р. № 78).

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
16.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін Уряд подав до Ради законопроєкт про скасування актів виконаних робіт ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 05.09.2025 Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
18.09.2025
Пропонують удосконалити використання бізнесом державного майна: законопроєкти
Зареєстровано нові законопроекти, спрямовані на підвищення ефективності використання державної та комунальної власності через залучення інвестицій і розвиток партнерства з бізнесом. Більше за темою: Чи може підприємець бути платником орендної плати за земельну ділянку комунальної власності? Фізосо...
18.09.2025
Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (наказ від 11.09.2025)
Мінрозвитку оновило перелік ТОТ. Які саме зміни сталися цього разу? Більше за темою: Опубліковано перелік ТОТ і територій ведення бойових дій: як скористатися податковими пільгами Мінрозвитку оновило перелік ТОТ наказом від 11.09.2025 № 1374 (не набрав чинності). Зміни та уточнення стосуються ...
18.09.2025
Пропонують удосконалити підтримку аграріїв щодо створення робочих місць та забезпечення продовольчої безпеки
Планують удосконалити механізми підтримки суб’єктів підприємництва, зокрема, з числа аграріїв, щодо створення нових робочих місць та забезпечення продовольчої безпеки. Більше за темою: В який термін можна надати органу ДПС документи, що були відсутні під час перевірки Чи може підприємство по...
Кращі матеріали