• Швидкий пошук надійних рішень
    і практичної інформації

Uteka

Я шукаю...

Де шукати:

розширений пошук
Отримайте доступ до більше 2 мільйонів готових рішень, публікацій та оглядів
Оформити
передплату

Прийнято закон про концесію

04.10.2019 244 0 0

Верховна Рада на засіданні 3 вересня прийняла Закон «Про концесію» (проект № 1046) - «прозоре ефективне адміністрування державних об'єктів».

Концесія визначається як форма здійснення державно-приватного партнерства, яка полягає в наданні концесієдавцем концесіонеру права на створення та/або будівництво (нове будівництво, реконструкцію, реставрацію, капітальний ремонт та технічне переоснащення), та/або управління (користування, експлуатацію, технічне обслуговування) об'єктом концесії, та/або надання суспільно значимих послуг в порядку та на умовах, визначених концесійним договором, і передбачає передачу концесіонеру переважної частини операційного ризику, який охоплює ризик попиту та/або ризик пропозиції.

Концесійний договір укладається на строк, визначений у договорі, який має бути не менше 5 років та не більше 50 років, крім строку концесійного договору щодо будівництва та подальшої експлуатації автомобільних доріг, який має бути не меншим 10 років.

Об'єктом концесії не може бути державне майно, майно Автономної Республіки Крим та комунальне майно, щодо якого укладено договір оренди, до припинення дії такого договоруа також державне майно, що використовується у виготовленні та ремонті всіх видів зброї, яка перебуває на озброєнні Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законодавства військових формувань, Служби безпеки України.

Процедура передання підприємства у концесію буде займати строк, не менший 3 місяців - саме стільки часу необхідно для прийняття рішення про доцільність або недоцільність здійснення концесії. Воно буде прийматись сільськими, селищними, міськими, у тому числі об'єднаних територіальних громад, районними та обласними радами.

Законопроектом, зокрема, визначено:

  • чітке розмежування регулювання концесії та інших форм здійснення державно-приватного партнерства (ДПП);
  • єдину процедуру ініціювання та прийняття рішення щодо здійснення ДПП для всіх форм ДПП, у тому числі концесії;
  • запровадження прозорої процедури вибору концесіонера (концесійний конкурс, конкурентний діалог), що відповідає кращій міжнародній практиці, зокрема «Типовим законодавчим положенням щодо проектів в сфері інфраструктури, які фінансуються з приватних джерел»;
  • можливість залучення радників та незалежних експертів для підготовки проектів ДПП у формі концесії;
  • додаткові гарантії для концесіонерів та кредиторів, зокрема, передбачення концесійним договором права заміни концесіонера на іншого концесіонера;
  • спрощення процедур виділення земельних ділянок для проектів ДПП у формі концесії;
  • особливості концесії на ринках, що перебувають у стані природної монополії;
  • особливості концесії щодо будівництва та експлуатації автомобільних доріг;
  • процедуру трансформації оренди в концесію у разі відповідного звернення з боку орендаря;
  • можливість передачі вирішення спорів, які виникають у зв'язку з виконанням концесійного договору, міжнародному комерційному або інвестиційному арбітражу;
  • можливість ініціювання концесії потенційним концесіонером;
  • чіткий механізм контролю та моніторингу за виконанням концесійних договорів;
  • чітке регулювання права власності на об'єкт концесії, метою якого є збереження за державою/територіальною громадою права власності на об'єкт концесії.

Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування та вводиться в дію з 1 лютого 2020 року, крім деяких положень.

iportal.rada.gov.ua

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали