Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Пропозиції депутатів до законопроекту щодо механізмів squeeze-out та sell-out

23.01.2017

Члени Комітету НКЦПФР з питань корпоративного управління та розвитку інструментів фондового ринку обговорили пропозиції, які були висловлені народними депутатами до законопроекту №2302а-д щодо механізмів squeeze-out та sell-out перед голосування у першому читанні.

Нагадаємо, 17 січня Верховна Рада України прийняла в першому читанні за основу з доопрацюванням до другого читання законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення рівня корпоративного управління в акціонерних товариствах» (щодо механізмів squeeze-out та sell-out) №2302а-д.

Пропозиції народних депутатів стосувались чотирьох аспектів:

1.         Фракція «Самопоміч» підняла питання щодо необхідності додаткового вивчення можливості пониження порогу для squeeze-out та sell-out з 95% до 90%.

Було обговорено, що відповідна директива Євросоюзу щодо процедур squeeze-out і sell-out пропонує таке визначення розмір порогового значення домінуючого пакету «не менше 90%». В той же час у законодавстві європейських країн встановлені різні визначення домінуючого пакету, які варіюються від 90 до 98%.

Порог саме в 95% був запропонований в законопроекті з огляду на існуючі лістингові вимоги до публічних акціонерних товариств (мінімум 10% акцій в обігу), визначені чинним законодавством права акціонерів, використання 5%-відсоткового бар‘єру під час приватизації (наслідки якої і пропонує вирішити цей законопроект).

Член НКЦПФР, Голова Комітету з питань корпоративного управління Оляна Гордієнко попросила всіх учасників засідання – юристів, експертів, учасників ринку – надати своє бачення щодо розміру домінуючого пакету і обґрунтування для доопрацювання зазначеного питання.

2.         Народні депутати і представники банківського сектору зауважили на необхідності удосконалення запропонованої у законопроекті концепції ескроу рахунку, оскільки цей механізм є вкрай важливим для банківського сектору та угод злиття-поглинання.

Наразі законопроектом пропонується конструкція, згідно з якою мажоритарний акціонер перераховує всі гроші для викупу акцій у міноритарних акціонерів емітенту, і вже емітент відкриває консолідований ескроу рахунок на користь всіх міноритарних акціонерів.

Зауваження стосувалось того, що емітент за умови консолідації домінуючого пакету є підконтрольним мажоритарному акціонеру (акціонерам), тому гроші для викупу акцій у міноритарних акціонерів повинні бути зарезервовані в непов‘язаній структурі (наприклад, у банківській установі). Крім того, потрібно уточнити в законопроекти норму - куди будуть спрямовані незатребувані міноритарними акціонерами кошти.

3.         Фракція «Батьківщина» висловила занепокоєння можливістю заборони закриття рахунків акціонерного товариства без згоди кредитора, оскільки це може перешкоджати проведенню процедури ліквідації під час банкрутства.

Зазначене зауваження буде опрацьовано спільно з провідними юристами з корпоративного права, які були присутні на засіданні комітету.

4.         Фракція «Батьківщина» вважає недоцільними вимагати викупу акцій саме протягом двох років.

Із зазначеного питання народними депутатам будуть надані роз’яснення з боку НКЦПФР.

Крім того, народні депутати підняли питання доречності ПрАТ визначати в своєму статуті чи голосують зацікавлені акціонери по угодах із заінтересованістю. Більшість членів комітету погодилася з тим, що це питання краще вирішити аналогічним чином як і в законопроекті про ТОВ №4666, тобто таку диспозитивність ПрАТ можна дозволити, але у разі якщо статут був прийнятий одноголосно усіма акціонерами товариства.

Джерело: http://www.nssmc.gov.ua/_

 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
08.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Уряд пропонує розшири категорії громадян, які мають право на відстрочку Держпраці перевірятиме роботодавців на предмет мобінгу: законопроєкт підписаний ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 27.06.2025 Які податки планує збільшити ...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
11.07.2025
Документи, які набули чинності з 7 по 13 липня 2025 року
Документи, які набули чинності цього тижня та стануть у нагоді при здійсненні господарської діяльності. Указ Президента від 16.07.2025 № 465/2025 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 6 липня 2025 року «Про застосування персональних спеціальних ...
11.07.2025
Зміни в законодавстві з 7 по 11 липня 2025 року
Збірка змін в законодавстві, які відбулися цього тижня З 5 липня в Україні відновлюється обов’язкове подання статистичної звітності Президент 3 липня підписав Закон від 18.06.2025 № 4505-IX, який офіційно опублікований 5 липня і з цього дня набув чинності. Унесено зміни до переліку територій...
11.07.2025
Затверджено мінімально допустимі експортні ціни на окремі види товарів на липень
Мінагрополітики наказом від 10.07.2025 № 1943 затвердило мінімально допустимі експортні ціни на окремі види товарів, що класифікуються за кодами згідно з УКТЗЕД 0409 00 00 00, 0802 31 00 00, 0802 32 00 00, 1001, 1002, 1003, 1004, 1005, 1201, 1205, 1206 00, 1507, 1512, 1514, 2306 на липень 2025 року....
Кращі матеріали