Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Уряд підтримав скасування 63 регуляцій: скільки заощадить бізнес

Важливо
22.05.2025

Кабмін продовжує дерегуляцію. На засіданні 21 травня Уряд підтримав чергові зміни, розроблені Мінекономіки. Цього разу це законопроєкт про скасування 63 дублюючих та неактуальних вимог держрегулювання до бізнесу. Також пропонується скасувати адміністративну відповідальність за порушення норм, які вже втратили чинність. Це логічний крок, який зменшить ризики для підприємців.

Рішення запрацюють після того, як законопроєкти ухвалить Верховна Рада й підпише Президент.

«Продовжуємо дерегуляцію – послідовно зменшуємо адміністративний тиск на бізнес. Цього разу пропонуємо скасувати ще понад 60 застарілих інструментів, які не несуть реальної користі. Це дозволить бізнесу зекономити близько 400 млн грн», – зазначила Юлія Свириденко, Перший віцепрем’єр-міністр – Міністр економіки України.

Цей пакет сформували на основі пропозицій міністерств, бізнесу та експертів. До роботи були залучені профільні організації та аналітичні центри.

Що саме пропонується скасувати:

  • 23 інструменти – у сфері АПК, лісового та мисливського господарства, рибальства, охорони тваринного світу;
  • 18 – у сфері охорони води та повітря;
  • 8 – енергетика, альтернативне паливо, будівництво, вибухові матеріали;
  • 12 – зовнішньоекономічна діяльність, інвестиції, інновації, культура, освіта;
  • 2 – охорона здоров’я.

Конкретні приклади застарілих норм і скільки зекономить бізнес:

1. Погодження меж зон санітарної охорони водних об’єктів – зайва бюрократична вимога, яка не впливає на реальний захист водних ресурсів.

Очікувана економія для бізнесу: 15,5 млн грн.

2. Дозвіл на будівництво меліоративних систем – стримує розвиток аграрної інфраструктури.

Економія: 62,9 млн грн.

3. Погодження з Держпраці спеціальних дозволів на користування надрами для підземних вод – дублює наявні процедури.

Економія: 15,4 млн грн.

4. Свідоцтво на зберігання вибухових матеріалів – дублює наявні дозвільні процедури, не посилює безпеку, але створює зайве адміністративне навантаження.

Економія: 30,4 млн грн.

5. Свідоцтво про державну реєстрацію технологічного парку – значні витрати без реального ефекту.

Економія: 105,2 млн грн.

6. Ліцензія на провадження позашкільної освіти – обмежує доступ до послуг та створює витрати для закладів.

Економія: 13,6 млн грн.

7. Свідоцтво національного фільму – формальна вимога без значного впливу на розвиток галузі.

Економія: 0,3 млн грн.

8. Дозвіл на зайняття народною медициною (цілительством) – неефективний інструмент через відсутність стандартів; ефективніше – персональна відповідальність за шкоду.

Економія: 0,1 млн грн.

9. Обов’язкове страхування зерна на зберіганні – зайве зобов’язання, яке варто зробити добровільним.

Економія: 0,3 млн грн.

Довідково:

Реформа дерегуляції стартувала у січні 2023 року. Тоді Уряд створив Міжвідомчу робочу групу з дерегуляції під керівництвом Першої віцепрем’єрки – Міністерки економіки Юлії Свириденко та Віцепрем’єр-міністра – Міністра цифрової трансформації Михайла Федорова.

До складу МРГ увійшли представники міністерств економіки, цифрової трансформації, довкілля, юстиції, фінансів, Державної регуляторної служби. Участь у роботі також беруть експерти BRDO, Центру економічного відновлення, Центру економічної стратегії, EasyBusiness, а також команда проєкту EU4Business: SME Policies and Institutions Support (SMEPIS) за підтримки Європейського Союзу.

На сьогодні МРГ переглянула 1 323 інструменти державного регулювання. 456 з них рекомендовано скасувати, 352 вже скасовано.

Мінекономіки

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
22.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Унесено зміни до Порядку обчислення середньої зарплати Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників Верховна Рада схвалила в цілому зміни до ПК щодо квартального податкового розрахунку для ФОП ДПС відповідає на актуальні...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
21.05.2025
Критично важливі підприємства до 28 травня мають подати відповідні дані: лист Мінекономіки
Більше за темою: Перелік галузевих та регіональних нормативних актів, якими затверджено критерії визнання підприємств критично важливими в особливий період Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Мінекономіки в листі від 19.05.2025 № 27-11/37509-07 поінформу...
Нове
23.07.2025
Куди звертатися із заявою про шкоду, завдану керівником підприємства
Рівненський апеляційний суд скасував оскаржуване позивачем – приватним вищим навчальним закладом – судове рішення, яким місцевий суд відмовив йому в задоволенні позову про відшкодування матеріальної шкоди, завданої керівником підприємства – відповідачем у справі, та відповідно до ч...
23.07.2025
Актуальна судова практика КАС у складі Верховного Суду за червень 2025 року
Пропонуємо ознайомитися з оглядом актуальної судової практики Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду за червень 2025 року. В огляді відображено правові позиції колегій суддів КАС Верховного Суда, які матимуть значення для формування єдності судової практики при вирішенні публічн...
23.07.2025
Правила визначення ТОТ можуть змінити: законопроєкт
У чинному Податковому кодексі значна кількість норм передбачає прив’язку до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або які тимчасово окуповані Російською Федерацією. Законопроєктом їх пропонують вилучити? Більше за темою: Чи можна співпрацювати з юрособою, бенефіціар якої пе...
Кращі матеріали