Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Підтвердження неможливості подання звітності, сплати податків, реєстрації ПН/РК – є проєкт від Мінфіну!

01.07.2022

З'явився Проєкт наказу Мінфіну щодо порядку підтвердження неможливості виконання своїх податкових обов’язків у період воєнного стану та документів, які це засвідчують. Наразі – лише проєкт, але дає зрозуміти, чого очікувати і чи потрапляє ваше підприємство до кола тих, у кого немає можливості виконувати податкові обов’язки під час воєнного стану.

Передбачено окремі підстави для юросіб та фізосіб.

Зокрема, для юросіб підставами неможливості виконання податкових обов’язків є:

1) втрата (знищення чи зіпсуття) первинних документів, комп’ютерного та іншого обладнання внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією російської федерації;

2) неможливість використати чи вивезти документи, комп’ютерне та інше обладнання внаслідок ведення бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією російської федерації;

3) використання чи вивезення документів, комп’ютерного або іншого обладнання пов’язане з ризиком для життя чи здоров’я посадової особи платника податків або неможливе у зв’язку з адміністративними перешкодами, встановленими органами влади;

4) загроза безпеці держави внаслідок можливого витоку інформації щодо обсягів та місць зберігання пального або спирту етилового та їх знищення надалі внаслідок складання та реєстрації акцизних накладних та/або подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, та/або подання заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними тощо (виключно в частині виконання визначених цим абзацом обов’язків);

5) відсутність у платника податків інших посадових осіб, уповноважених відповідно до законодавства України нараховувати, стягувати та вносити до бюджету податки, збори, а також вести бухгалтерський облік, складати та подавати податкову та фінансову звітність, відсутність можливості у власника призначити таких посадових осіб за умови відсутності в такого платника податків об’єктів оподаткування або показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог Податкового кодексу, може бути пов’язана з такими обставинами:

  • посадова особа є одночасно одним із власників юридичної особи за умови, що відсутність такого співвласника (акціонера, учасника, засновника) унеможливлює прийняття рішення про призначення на постійній або тимчасовій основі іншої посадової особи;
  • юридична особа заснована на власності окремої фізичної особи, яка одночасно є єдиною посадовою особою такої юридичної особи;

6) перебування (податкова адреса платника податків і фактичне знаходження / знаходження виробничих потужностей тощо) на території населеного пункту, у якому ведуться воєнні (бойові) дії, який знаходиться в оточенні (блокуванні) або тимчасово окупований збройними формуваннями російської федерації;

7) інші обставини непереборної сили, підтверджені документально.

Серед документів, які підтверджують неможливість, у Проєкті згадано:

1) акт, який засвідчує факт пожежі;

2) документ, що підтверджує відсутність коштів на банківських рахунках платника податків (виписка з рахунків клієнта банку на дату подання до банку розрахункового документа на сплату податків);

3) копія наказу підприємства про призупинення роботи підприємства та його працівників або встановлення простою в роботі підприємства, викликане обставинами невідворотної сили (із зазначенням дати початку і закінчення такого призупинення (за можливості));

4) подання інформаційного повідомлення про пошкоджене та знищене нерухоме майно внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією російської федерації, програмними засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (Портал Дія);

5) перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії, та територій, тимчасово окупованих збройними формуваннями російської федерації, визначений Кабінетом Міністрів України, або інший нормативно-правовий документ, яким визначено території.

Зокрема і документи про знищення, руйнування тощо – приведено у Проєкті 19 пунктів у Переліку документів для юросіб.

Важливо! Перелік не виключний, бо завершується «Інші документи, що підтверджують відсутність можливості своєчасно виконати свій податковий обов’язок».

Передбачено, що ті платники, які на дату набуття чинності Порядку мають можливість подати до контролюючого органу заяву та документи (копії документів), інформацію про відсутність можливості виконання податкових обов’язків, – подають до 31 серпня 2022 року таку заяву про відсутність можливості. Цю заяву розглядатиме ДПС і прийматиме рішення. Якщо документів для підтвердження неможливості недостатньо – мають повідомити, чого ж бракує для підтвердження неможливості.

З переліком підстав і документів можна ознайомитися на сайті Мінфіну за посиланням – Проєкт розміщено 29.06.2022.

Міністерство фінансів України

Проєкт_ПерелікДокЮр_НеМожливість_290622.docx
Завантажити
Проєкт_Порядок_НеМожливість_290622.docx
Завантажити
Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
27.05.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Критично важливі підприємства до 28 травня мають подати відповідні дані: лист Мінекономіки Актуальні рахунки для сплати податків Пропонують повернути 100 % бронювання для критично важливих підприємств Мінцифри змінила критерії визначення критично важливих під...
05.03.2025
Опубліковано постанову КМУ, якою спрощено процедуру бронювання військовозобов’язаних
Більше за темою: Бронювання працівників: покрокові дії Анулювання бронювання військовозобов’язаних: підстави та умови Звітність із військового обліку та бронювання 5 лютого на сайті Кабміну опубліковано постанову від 28.02.2025 № 233, якою внесено зміни до порядку бронювання війсь...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
Нове
02.06.2025
Розширено перелік підстав для завершення валютного нагляду за експортними операціями
Зміни унормовують правове поле для завершення банками валютного нагляду за дотриманням резидентами граничних строків розрахунків за експортними операціями, що передбачають надання іноземними банками гарантій/контргарантій. НБУ, ураховуючи звернення банківської спільноти, розширює перелік підстав для...
02.06.2025
Критичні для потреб ЗСУ підприємства зможуть бронювати 100 % працівників
Зміни до Порядку бронювання військовозобов’язаних розширюють можливості збереження кадрового потенціалу для підприємств, які забезпечують обороноздатність країни під час воєнного стану. Больше по теме: Алгоритм розбронювання працівників через Дію Зміни щодо бронювання з 05.03.2025 30 травня ...
30.05.2025
Документи, які набули чинності з 26 травня по 1 червня 2025 року
Документи, які набули чинності цього тижня та стануть у нагоді при здійсненні господарської діяльності. Постанова КМУ від 21.05.2025 № 588 «Про затвердження Порядку державної реєстрації небезпечних факторів» Постанова КМУ від 23.05.2025 № 595 «Про затвердження Порядку ві...
Кращі матеріали