Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Підтвердження неможливості подання звітності, сплати податків, реєстрації ПН/РК – є проєкт від Мінфіну!

01.07.2022

З'явився Проєкт наказу Мінфіну щодо порядку підтвердження неможливості виконання своїх податкових обов’язків у період воєнного стану та документів, які це засвідчують. Наразі – лише проєкт, але дає зрозуміти, чого очікувати і чи потрапляє ваше підприємство до кола тих, у кого немає можливості виконувати податкові обов’язки під час воєнного стану.

Передбачено окремі підстави для юросіб та фізосіб.

Зокрема, для юросіб підставами неможливості виконання податкових обов’язків є:

1) втрата (знищення чи зіпсуття) первинних документів, комп’ютерного та іншого обладнання внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією російської федерації;

2) неможливість використати чи вивезти документи, комп’ютерне та інше обладнання внаслідок ведення бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією російської федерації;

3) використання чи вивезення документів, комп’ютерного або іншого обладнання пов’язане з ризиком для життя чи здоров’я посадової особи платника податків або неможливе у зв’язку з адміністративними перешкодами, встановленими органами влади;

4) загроза безпеці держави внаслідок можливого витоку інформації щодо обсягів та місць зберігання пального або спирту етилового та їх знищення надалі внаслідок складання та реєстрації акцизних накладних та/або подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, та/або подання заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними тощо (виключно в частині виконання визначених цим абзацом обов’язків);

5) відсутність у платника податків інших посадових осіб, уповноважених відповідно до законодавства України нараховувати, стягувати та вносити до бюджету податки, збори, а також вести бухгалтерський облік, складати та подавати податкову та фінансову звітність, відсутність можливості у власника призначити таких посадових осіб за умови відсутності в такого платника податків об’єктів оподаткування або показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог Податкового кодексу, може бути пов’язана з такими обставинами:

  • посадова особа є одночасно одним із власників юридичної особи за умови, що відсутність такого співвласника (акціонера, учасника, засновника) унеможливлює прийняття рішення про призначення на постійній або тимчасовій основі іншої посадової особи;
  • юридична особа заснована на власності окремої фізичної особи, яка одночасно є єдиною посадовою особою такої юридичної особи;

6) перебування (податкова адреса платника податків і фактичне знаходження / знаходження виробничих потужностей тощо) на території населеного пункту, у якому ведуться воєнні (бойові) дії, який знаходиться в оточенні (блокуванні) або тимчасово окупований збройними формуваннями російської федерації;

7) інші обставини непереборної сили, підтверджені документально.

Серед документів, які підтверджують неможливість, у Проєкті згадано:

1) акт, який засвідчує факт пожежі;

2) документ, що підтверджує відсутність коштів на банківських рахунках платника податків (виписка з рахунків клієнта банку на дату подання до банку розрахункового документа на сплату податків);

3) копія наказу підприємства про призупинення роботи підприємства та його працівників або встановлення простою в роботі підприємства, викликане обставинами невідворотної сили (із зазначенням дати початку і закінчення такого призупинення (за можливості));

4) подання інформаційного повідомлення про пошкоджене та знищене нерухоме майно внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією російської федерації, програмними засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (Портал Дія);

5) перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії, та територій, тимчасово окупованих збройними формуваннями російської федерації, визначений Кабінетом Міністрів України, або інший нормативно-правовий документ, яким визначено території.

Зокрема і документи про знищення, руйнування тощо – приведено у Проєкті 19 пунктів у Переліку документів для юросіб.

Важливо! Перелік не виключний, бо завершується «Інші документи, що підтверджують відсутність можливості своєчасно виконати свій податковий обов’язок».

Передбачено, що ті платники, які на дату набуття чинності Порядку мають можливість подати до контролюючого органу заяву та документи (копії документів), інформацію про відсутність можливості виконання податкових обов’язків, – подають до 31 серпня 2022 року таку заяву про відсутність можливості. Цю заяву розглядатиме ДПС і прийматиме рішення. Якщо документів для підтвердження неможливості недостатньо – мають повідомити, чого ж бракує для підтвердження неможливості.

З переліком підстав і документів можна ознайомитися на сайті Мінфіну за посиланням – Проєкт розміщено 29.06.2022.

Міністерство фінансів України

Проєкт_ПерелікДокЮр_НеМожливість_290622.docx
Завантажити
Проєкт_Порядок_НеМожливість_290622.docx
Завантажити
Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
16.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін Уряд подав до Ради законопроєкт про скасування актів виконаних робіт ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 05.09.2025 Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
16.09.2025
З наступного року зміняться вимоги щодо призупинення трудового договору
За згодою сторін строк призупинення дії трудового договору може бути продовжений на строк понад 90 календарних днів, але не більше, ніж до дня припинення або скасування воєнного стану. Детальніше див. нижче. Більше за темою: Наказ про скасування призупинення дії трудового договору Чи застосовуєтьс...
16.09.2025
Планують оптимізувати спецперевірки: законопроєкт
Пропонують оптимізувати порядок проведення спеціальної перевірки під час дії воєнного стану. Кого це стосуватиметься та які можуть бути нововведення? Більше за темою: Перевірки Держпраці під час воєнного стану: правила та нововведення Чи можуть податкові органи перевірити підприємця за його місцем...
16.09.2025
Мінекономіки внесло зміни до Критеріів підприємств
Міністерством економіки, довкілля та сільського господарства було внесено зміни до Критеріїв визначення підприємств, установ і організацій, які мають важливе значення для галузей національної економіки. Роглянемо, які відбулися зміни. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: ...
Кращі матеріали