Скасовано ряд дозволів для бізнесу в довкіллєвій сфері
Відновлення економіки має бути сталим та ґрунтуватися на принципах зеленого переходу. Це наша синхронізація з цивілізованим світом загалом та Європейським Союзом зокрема. Саме адекватність, сучасність та зваженість регулювання повинні стати тим рушієм розвитку, який так потрібен країні в умовах війни та після її завершення.
Відтак сьогодні Кабмін скасував низку інструментів державного регулювання у сфері захисту довкілля, які є надмірними, необґрунтованими або неактуальними.
Зокрема, скасовано:
- дозвіл на спеціальне використання природних ресурсів, в частині користування корисних копалин, у тому числі тих, що видобуваються на континентальному шельфі.
Отримання такого документа було передбачено у Положенні про порядок видачі дозволів на спеціальне використання природних ресурсів у межах територій та об’єктів природно-заповідного фонду. Це Положення діє ще з 1992 року! Жодного разу за 33 роки такий дозвіл не видавався.
Більш того, на сьогодні згідно чинного законодавства користування надрами на територіях та об’єктах ПЗФ не допускається в цілому за декларативним принципом. А єдиним дозвільним документом на розробку родовищ і здійснення видобування є спеціальний дозвіл на користування надрами, який видається Державною службою геології та надр;
- погодження терміну заготівлі сіна у разі наявності у травостої видів рослин, віднесених до Червоної книги України.
Таке погодження передбачено Порядком заготівлі другорядних лісових матеріалів і здійснення побічних лісових користувань в лісах України, який затверджений в 1996 році, та Порядком спеціального використання лісових ресурсів, який затверджений у 2007 році. Наразі внесеними змінами Уряд взагалі забороняє заготівлю сіна, у якому наявні види рослин, занесені до Червоної книги України;
- погодження технологічних карт стосовно лісівничих вимог.
Відповідно до Правил рубок головного користування в гірських лісах Карпат такі технологічні карти погоджуються з територіальними органами Держлісагентства, а під час проведення рубок на території та об’єктах ПЗФ – також з облдержадміністраціями.
Чому таке погодження Держлісагенством є неактуальним? Тому що першочергово зазначений документ спрямований на забезпечення безпеки праці, за яку відповідає лісокористувач.
Крім того, Мінімальними вимогами щодо безпеки і здоров’я на роботі працівників лісового господарства урегульовано питання розроблення карт технологічного процесу лісосіки.
Відтак погодження технологічних карт стосовно лісівничих вимог є надмірним та необґрунтованим;
- погодження додаткової заготівлі деревини під час проведення рубок головного користування в межах не використаного за попередні роки обсягу діючої розрахункової лісосіки.
Тут ми фактично усуваємо дублювання. Так, відповідно до Лісового кодексу контроль за неперевищенням використання розрахункової лісосіки та видачу дозвільних документів на проведення рубок здійснює Держлісагентство. Тож чи є логічним та необхідним додаткове погодження такої заготівлі Держлісагентством перед видачею дозволу? – Питання риторичне.
Прийнятими рішеннями ми зменшуємо регуляторне та фінансове навантаження на бізнес, що сприятиме відновленню економіки держави, її зростанню та появі нових підприємств. А це, у свою чергу, – нові робочі місця та можливості для залучення інвестицій. Водночас, щоб зберегти наші природні ресурси, ми залишаємо ті інструменти, які відповідають стандартам та підходам ЄС, враховують сучасні світові тренди в сфері захисту довкілля та клімату, а також сприятимуть більш легкому «зеленого переходу».
Міндовкілля
Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm
Коментарі до матеріалу