Відновлення економіки має бути сталим та ґрунтуватися на принципах зеленого переходу. Це наша синхронізація з цивілізованим світом загалом та Європейським Союзом зокрема. Саме адекватність, сучасність та зваженість регулювання повинні стати тим рушієм розвитку, який так потрібен країні в умовах війни та після її завершення.
Відтак сьогодні Кабмін скасував низку інструментів державного регулювання у сфері захисту довкілля, які є надмірними, необґрунтованими або неактуальними.
Зокрема, скасовано:
Отримання такого документа було передбачено у Положенні про порядок видачі дозволів на спеціальне використання природних ресурсів у межах територій та об’єктів природно-заповідного фонду. Це Положення діє ще з 1992 року! Жодного разу за 33 роки такий дозвіл не видавався.
Більш того, на сьогодні згідно чинного законодавства користування надрами на територіях та об’єктах ПЗФ не допускається в цілому за декларативним принципом. А єдиним дозвільним документом на розробку родовищ і здійснення видобування є спеціальний дозвіл на користування надрами, який видається Державною службою геології та надр;
Таке погодження передбачено Порядком заготівлі другорядних лісових матеріалів і здійснення побічних лісових користувань в лісах України, який затверджений в 1996 році, та Порядком спеціального використання лісових ресурсів, який затверджений у 2007 році. Наразі внесеними змінами Уряд взагалі забороняє заготівлю сіна, у якому наявні види рослин, занесені до Червоної книги України;
Відповідно до Правил рубок головного користування в гірських лісах Карпат такі технологічні карти погоджуються з територіальними органами Держлісагентства, а під час проведення рубок на території та об’єктах ПЗФ – також з облдержадміністраціями.
Чому таке погодження Держлісагенством є неактуальним? Тому що першочергово зазначений документ спрямований на забезпечення безпеки праці, за яку відповідає лісокористувач.
Крім того, Мінімальними вимогами щодо безпеки і здоров’я на роботі працівників лісового господарства урегульовано питання розроблення карт технологічного процесу лісосіки.
Відтак погодження технологічних карт стосовно лісівничих вимог є надмірним та необґрунтованим;
Тут ми фактично усуваємо дублювання. Так, відповідно до Лісового кодексу контроль за неперевищенням використання розрахункової лісосіки та видачу дозвільних документів на проведення рубок здійснює Держлісагентство. Тож чи є логічним та необхідним додаткове погодження такої заготівлі Держлісагентством перед видачею дозволу? – Питання риторичне.
Прийнятими рішеннями ми зменшуємо регуляторне та фінансове навантаження на бізнес, що сприятиме відновленню економіки держави, її зростанню та появі нових підприємств. А це, у свою чергу, – нові робочі місця та можливості для залучення інвестицій. Водночас, щоб зберегти наші природні ресурси, ми залишаємо ті інструменти, які відповідають стандартам та підходам ЄС, враховують сучасні світові тренди в сфері захисту довкілля та клімату, а також сприятимуть більш легкому «зеленого переходу».
Міндовкілля
Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm