Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Новації у порядку проведення перевірок публічних закупівель

12.09.2018


Унесено зміни до Порядку проведення перевірок закупівель Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами, затвердженого постановою КМУ від 01.08.13 р. № 631 (далі – Порядок № 631). Зокрема, цей Порядок доповнено переліком підстав для перевірки закупівель, які проводяться за письмовим рішенням керівника органу державного фінансового контролю або його заступника.

Отже, відтепер перевірки закупівель проводяться за наявності однієї з таких підстав:

  • замовник не усунув порушення, визначене у висновку про результати моніторингу закупівлі (далі – висновок), і таке порушення матиме негативний вплив для бюджетів, а також висновок не оскаржено до суду;
  • під час моніторингу закупівлі виявлено таке порушення, як невідповідність опублікованих в електронній системі закупівель умов договору про закупівлю змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі за результатами аукціону (у т. ч. ціни за одиницю товару) або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури закупівлі;
  • замовник не усунув порушення, визначене у висновку, і таке порушення призвело до невиконання ним вимог Закону від 25.12.15 р. № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон № 922), а також висновок не оскаржено до суду.

Крім того, передбачено, що направлення на проведення перевірки оформлюється у двох примірниках на кожну посадову особу органу держфінконтролю та залученого кваліфікованого фахівця і підписується керівником контролюючого органу або його заступником. Зразок направлення встановлено Держаудитслужбою .

Склад, кількість посадових осіб органу держфінконтролю та строки проведення перевірки закупівель визначаються органом держфінконтролю з урахуванням обсягу передбачених програмою перевірки питань у межах 20 робочих днів. Строки проведення перевірки закупівель, щодо яких здійснювався моніторинг закупівель, передбачений Законом № 922, визначаються органом держфінконтролю в межах 10 робочих днів. Отже, під час проведення перевірки закупівель проводиться документальна та/або фактична перевірка питань програми перевірки закупівель, а також аналіз інформації щодо проведення процедур закупівель, розміщеної в електронній системі закупівель, та інформації, що міститься в держреєстрах та базах даних, відкритих для доступу органу держфінконтролю.

Що стосується документальної перевірки закупівель, то згідно зі змінами до Порядку № 631 у разі ведення замовником документообігу з використанням електронних засобів зберігання та обробки інформації керівник замовника або вповноважена ним особа зобов’язані забезпечити безперешкодний доступ посадових осіб органів держфінконтролю до електронних документів замовника для їх вивчення. Крім того, на письмову вимогу посадової особи органу держфінконтролю вони повинні надавати у трьох примірниках засвідчені копії документів, у тому числі тих, які не розміщено в електронній системі закупівель, що, зокрема, підтверджують факти виявлення порушень. Що стосується бухгалтерських документів, то надання їх копій забезпечує головний бухгалтер або його заступник чи уповноважена на це посадова особа замовника. Якщо замовник не надав засвідчених копій документів, то про це зазначається в акті перевірки.

І наостанок зауважимо, що аналіз інформації щодо проведення процедур закупівель, розміщеної в електронній системі закупівель, проводиться за місцезнаходженням органу державного фінансового контролю або замовника.

Постанова КМУ від 26.07.18 р. № 659 набула чинності з 28.08.18 р. («Урядовий кур’єр» від 28.08.18 р. № 159).

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
29.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Президент затвердив мораторій на перевірки бізнесу Оновлено правила ведення військового обліку: постанова КМУ від 16.07.2025 Оприлюднено зміни до КЗпП щодо встановлення наявності ознак трудових відносин Чи потрібно переоформлювати документи, якщо змінилася на...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
21.05.2025
Критично важливі підприємства до 28 травня мають подати відповідні дані: лист Мінекономіки
Більше за темою: Перелік галузевих та регіональних нормативних актів, якими затверджено критерії визнання підприємств критично важливими в особливий період Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Мінекономіки в листі від 19.05.2025 № 27-11/37509-07 поінформу...
Нове
31.07.2025
Уряд пропонує посилити контроль за обігом спирту та пального
Кабмін схвалив чергові зміни до Податкового кодексу, які стосуються посилення контролю за обігом спирту та пального. Отже, що саме цього разу пропонують в Уряді? Більше за темою: Підприємство збільшило об’єм зберігання пального: чи потрібно вносити зміни до Єдиного реєстру ліцензіатів та...
31.07.2025
Планують посилити захист ринку транспортних послуг і відповідних СГ: законопроєкт
Кабмін розробив зміни до КУпАП щодо захисту національного ринку транспортних послуг та суб’єктів господарювання, що здійснюють свою діяльність у сфері автомобільного транспорту. Розглянемо, які саме зміни пропонують урядовці. Більше за темою: Нова форма товарно-транспортної накладної: відпові...
31.07.2025
Розширюють сфери діяльності, в яких використання печаток для юросіб і ФОП буде не обов’язковим
Кабмін запланував скасувати обов’язковість застосування юрособами та ФОП печаток у певних сферах діяльності. Розглянемо, які зміни пропонують урядовці. Більше за темою: Чи обов’язкова електронна печатка на первинних документах, якщо є фізична печатка? Роль печатки на паперових та ...
Кращі матеріали