Новації у порядку проведення перевірок публічних закупівель
Унесено зміни до Порядку проведення перевірок закупівель Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами, затвердженого постановою КМУ від 01.08.13 р. № 631 (далі – Порядок № 631). Зокрема, цей Порядок доповнено переліком підстав для перевірки закупівель, які проводяться за письмовим рішенням керівника органу державного фінансового контролю або його заступника.
Отже, відтепер перевірки закупівель проводяться за наявності однієї з таких підстав:
- замовник не усунув порушення, визначене у висновку про результати моніторингу закупівлі (далі – висновок), і таке порушення матиме негативний вплив для бюджетів, а також висновок не оскаржено до суду;
- під час моніторингу закупівлі виявлено таке порушення, як невідповідність опублікованих в електронній системі закупівель умов договору про закупівлю змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі за результатами аукціону (у т. ч. ціни за одиницю товару) або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури закупівлі;
- замовник не усунув порушення, визначене у висновку, і таке порушення призвело до невиконання ним вимог Закону від 25.12.15 р. № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон № 922), а також висновок не оскаржено до суду.
Крім того, передбачено, що направлення на проведення перевірки оформлюється у двох примірниках на кожну посадову особу органу держфінконтролю та залученого кваліфікованого фахівця і підписується керівником контролюючого органу або його заступником. Зразок направлення встановлено Держаудитслужбою .
Склад, кількість посадових осіб органу держфінконтролю та строки проведення перевірки закупівель визначаються органом держфінконтролю з урахуванням обсягу передбачених програмою перевірки питань у межах 20 робочих днів. Строки проведення перевірки закупівель, щодо яких здійснювався моніторинг закупівель, передбачений Законом № 922, визначаються органом держфінконтролю в межах 10 робочих днів. Отже, під час проведення перевірки закупівель проводиться документальна та/або фактична перевірка питань програми перевірки закупівель, а також аналіз інформації щодо проведення процедур закупівель, розміщеної в електронній системі закупівель, та інформації, що міститься в держреєстрах та базах даних, відкритих для доступу органу держфінконтролю.
Що стосується документальної перевірки закупівель, то згідно зі змінами до Порядку № 631 у разі ведення замовником документообігу з використанням електронних засобів зберігання та обробки інформації керівник замовника або вповноважена ним особа зобов’язані забезпечити безперешкодний доступ посадових осіб органів держфінконтролю до електронних документів замовника для їх вивчення. Крім того, на письмову вимогу посадової особи органу держфінконтролю вони повинні надавати у трьох примірниках засвідчені копії документів, у тому числі тих, які не розміщено в електронній системі закупівель, що, зокрема, підтверджують факти виявлення порушень. Що стосується бухгалтерських документів, то надання їх копій забезпечує головний бухгалтер або його заступник чи уповноважена на це посадова особа замовника. Якщо замовник не надав засвідчених копій документів, то про це зазначається в акті перевірки.
І наостанок зауважимо, що аналіз інформації щодо проведення процедур закупівель, розміщеної в електронній системі закупівель, проводиться за місцезнаходженням органу державного фінансового контролю або замовника.
Постанова КМУ від 26.07.18 р. № 659 набула чинності з 28.08.18 р. («Урядовий кур’єр» від 28.08.18 р. № 159).
Коментарі до матеріалу