Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Новації у порядку проведення перевірок публічних закупівель

12.09.2018


Унесено зміни до Порядку проведення перевірок закупівель Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами, затвердженого постановою КМУ від 01.08.13 р. № 631 (далі – Порядок № 631). Зокрема, цей Порядок доповнено переліком підстав для перевірки закупівель, які проводяться за письмовим рішенням керівника органу державного фінансового контролю або його заступника.

Отже, відтепер перевірки закупівель проводяться за наявності однієї з таких підстав:

  • замовник не усунув порушення, визначене у висновку про результати моніторингу закупівлі (далі – висновок), і таке порушення матиме негативний вплив для бюджетів, а також висновок не оскаржено до суду;
  • під час моніторингу закупівлі виявлено таке порушення, як невідповідність опублікованих в електронній системі закупівель умов договору про закупівлю змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі за результатами аукціону (у т. ч. ціни за одиницю товару) або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури закупівлі;
  • замовник не усунув порушення, визначене у висновку, і таке порушення призвело до невиконання ним вимог Закону від 25.12.15 р. № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон № 922), а також висновок не оскаржено до суду.

Крім того, передбачено, що направлення на проведення перевірки оформлюється у двох примірниках на кожну посадову особу органу держфінконтролю та залученого кваліфікованого фахівця і підписується керівником контролюючого органу або його заступником. Зразок направлення встановлено Держаудитслужбою .

Склад, кількість посадових осіб органу держфінконтролю та строки проведення перевірки закупівель визначаються органом держфінконтролю з урахуванням обсягу передбачених програмою перевірки питань у межах 20 робочих днів. Строки проведення перевірки закупівель, щодо яких здійснювався моніторинг закупівель, передбачений Законом № 922, визначаються органом держфінконтролю в межах 10 робочих днів. Отже, під час проведення перевірки закупівель проводиться документальна та/або фактична перевірка питань програми перевірки закупівель, а також аналіз інформації щодо проведення процедур закупівель, розміщеної в електронній системі закупівель, та інформації, що міститься в держреєстрах та базах даних, відкритих для доступу органу держфінконтролю.

Що стосується документальної перевірки закупівель, то згідно зі змінами до Порядку № 631 у разі ведення замовником документообігу з використанням електронних засобів зберігання та обробки інформації керівник замовника або вповноважена ним особа зобов’язані забезпечити безперешкодний доступ посадових осіб органів держфінконтролю до електронних документів замовника для їх вивчення. Крім того, на письмову вимогу посадової особи органу держфінконтролю вони повинні надавати у трьох примірниках засвідчені копії документів, у тому числі тих, які не розміщено в електронній системі закупівель, що, зокрема, підтверджують факти виявлення порушень. Що стосується бухгалтерських документів, то надання їх копій забезпечує головний бухгалтер або його заступник чи уповноважена на це посадова особа замовника. Якщо замовник не надав засвідчених копій документів, то про це зазначається в акті перевірки.

І наостанок зауважимо, що аналіз інформації щодо проведення процедур закупівель, розміщеної в електронній системі закупівель, проводиться за місцезнаходженням органу державного фінансового контролю або замовника.

Постанова КМУ від 26.07.18 р. № 659 набула чинності з 28.08.18 р. («Урядовий кур’єр» від 28.08.18 р. № 159).

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
13.05.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Держстат планує припинити ЄДРПОУ: розпочато обговорення Внесено зміни до Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 02.05.2025 Працівникам планують надати прав...
27.02.2025
Зберігання та використання пального на підприємстві у 2025 році: облік, податки та документальне оформлення
Марафон-2025: головні бухгалтерські акценти року У суб'єктів господарювання, які використовують у своїй діяльності транспортні засоби, інші машини та механізми, що споживають пальне, постійно виникають запитання, пов'язані з обліком і документальним оформленням операцій з таким пальним, а також зі з...
05.03.2025
Опубліковано постанову КМУ, якою спрощено процедуру бронювання військовозобов’язаних
Більше за темою: Бронювання працівників: покрокові дії Анулювання бронювання військовозобов’язаних: підстави та умови Звітність із військового обліку та бронювання 5 лютого на сайті Кабміну опубліковано постанову від 28.02.2025 № 233, якою внесено зміни до порядку бронювання війсь...
Нове
14.05.2025
Оприлюднено зміни до єдиних підходів з оцінки пропозицій учасників публічних закупівель
Передбачаються зміни до єдиних підходів з оцінки пропозицій учасників публічних закупівель: що пропонують та до чого готуватися бізнесу? Більше за темою: Тендерне забезпечення у публічних закупівлях не повернули: чи діє «штрафна» різниця з податку на прибуток? Положення про закупівлю, ...
14.05.2025
Набули чинності зміни до Інструкції про порядок відкриття та закриття рахунків
НБУ вніс зміни до Інструкції про порядок відкриття та закриття рахунків, зокрема, щодо відкриття рахунків юридичним особам – нерезидентам, представництвам та порядку закриття поточних рахунків юридичних осіб. Постанова Правління від 06.05.2025 № 51 «Про затвердження Змін до Інструкції пр...
14.05.2025
Затверджено Порядок здійснення моніторингу місць утворення, зберігання та видалення відходів
Унесено доповнення до Порядку подання декларації про відходи та викладено в новій редакції форму декларації про відходи. Більше за темою: Як вести облік відходів на підприємстві Чи треба сплачувати екологічний податок за тимчасове зберігання відходів – акумуляторів, шин? Зазначений Порядок н...
Кращі матеріали