Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

НБУ зобов’язав банки розкрити повну інформацію про послуги на сайтах

04.12.2019

Національний банк України ухвалив нові вимоги до розкриття банками інформації про послуги в рекламі та на вебсайтах, а також рекомендації щодо організації банками розгляду звернень споживачів.

Мета нових вимог до розкриття інформації – забезпечити повну, прозору та зрозумілу інформацію про послуги для споживачів. Водночас рекомендації щодо роботи зі зверненнями покликані забезпечити якісний розгляд банками звернень та самостійне виправлення ними виявлених порушень прав споживачів.

Банкам потрібно змінити інформацію про послуги на вебсайтах та у рекламі, щоб відповідати вимогам. Розуміючи, що це вимагає часу та ресурсів, НБУ дає фінансовим установам 6 місяців для адаптації.

Вимоги до розкриття банками інформації у рекламі та на вебсайтах

Через три місяці усі банки повинні надавати вичерпну інформацію про послуги на вебсайті в єдиному уніфікованому форматі. Насамперед вказувати повну вартість послуги, зокрема комісії третім особам та платежі за додаткові послуги (наприклад, страхової кампанії, державного реєстратора, нотаріуса, оцінювача), періодичність погашення кредиту, умови дострокового повернення, можливі штрафи у випадку невиконання клієнтом зобов’язань тощо.

Споживач, зайшовши на вебсайт будь-якого банку, повинен мати змогу завантажити файл з вичерпною інформацією про повну вартість, умови отримання послуги, ризики тощо, а також легко порівняти послуги декількох різних банків.

Управління захисту споживачів фінансових послуг Національного банку через три місяці почне контролювати дотримання банками цих вимог та здійснювати щоденний моніторинг вебсайтів. За нерозкриття інформації про послуги в повному обсязі у законодавстві передбачені штрафні санкцій від 300 до 600 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожен випадок.

Через шість місяців на вебсайтах банків мають з’явитися калькулятори для розрахунку витрат або доходів від послуги.

Також через шість місяців запрацюють нові вимоги до розкриття інформації в рекламі. Реклама так само має містити істотні характеристики банківської послуги, зокрема інформацію про повну вартість, умови отримання послуги, ризики тощо.

Вимоги до розкриття банками інформації затвердженні Постановою №141 Правління Національного банку України від 28 листопада 2019 року «Про затвердження Положення про інформаційне забезпечення банками клієнтів щодо банківських та інших фінансових послуг».

Рекомендації для банків щодо роботи зі зверненнями споживачів

Національний банк рекомендує фінансовим установам розробити автоматизовану базу даних, куди вноситиметься вся інформація про звернення громадян.

Також НБУ рекомендує банкам визначати відповідального співробітника за розгляд кожного звернення, проводити програми навчання працівників банку, які працюють з клієнтами, усувати виявлені під час звернення порушення, а також попереджувати подібні порушення щодо інших клієнтів.

Методичні рекомендації затверджені Рішенням №889-рш Правління Національного банку України від 28 листопада 2019 року «Про схвалення Методичних рекомендацій щодо організації розгляду звернень та проведення особистого прийому клієнтів у банках України».

Нагадаємо, що у вересні 2019 року Верховна Рада України ухвалила закон, відповідно до якого Національний банк отримав повноваження на захист прав споживачів фінансових послуг. Він почне діяти з січня 2020 року, через три місяці після його підписання Президентом.

bank.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
20.05.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Прийнято Закон щодо поновлення перебігу позовної давності Мінфін оприлюднив проєкти професійних стандартів «Головний бухгалтер бюджетної установи» та «Бухгалтер бюджетної установи» ДПС відповідає на актуальні запитання платників податкі...
27.02.2025
Зберігання та використання пального на підприємстві у 2025 році: облік, податки та документальне оформлення
Марафон-2025: головні бухгалтерські акценти року У суб'єктів господарювання, які використовують у своїй діяльності транспортні засоби, інші машини та механізми, що споживають пальне, постійно виникають запитання, пов'язані з обліком і документальним оформленням операцій з таким пальним, а також зі з...
05.03.2025
Опубліковано постанову КМУ, якою спрощено процедуру бронювання військовозобов’язаних
Більше за темою: Бронювання працівників: покрокові дії Анулювання бронювання військовозобов’язаних: підстави та умови Звітність із військового обліку та бронювання 5 лютого на сайті Кабміну опубліковано постанову від 28.02.2025 № 233, якою внесено зміни до порядку бронювання війсь...
Нове
22.05.2025
Уряд підтримав скасування 63 регуляцій: скільки заощадить бізнес
Кабмін продовжує дерегуляцію. На засіданні 21 травня Уряд підтримав чергові зміни, розроблені Мінекономіки. Кабмін продовжує дерегуляцію. На засіданні 21 травня Уряд підтримав чергові зміни, розроблені Мінекономіки. Цього разу це законопроєкт про скасування 63 дублюючих та неактуальних вимог держрег...
22.05.2025
Застосування бодікамер митниками запроваджують на всіх пунктах пропуску
Прийнятий Порядок застосування індивідуальних портативних відеокамер посадовими особами митних органів визначає правила використання, зберігання та захисту відеоданих. Уряд продовжує впроваджувати заходи з реформування Держмитслужби у критично важливих напрямах зниження корупційних ризиків та посиле...
22.05.2025
Затверджено нову статзвітність для імпортерів
Держстатом наказом від 19.05.2025 № 75 затверджено нову форму державного статистичного спостереження: № 1-ціни (імпорт) (місячна) «Звіт про ціни на імпорт» (далі – Звіт).  Звіт подається до територіального органу Держстату юридичними особами, які здійснювали операції з імпорт...
Кращі матеріали