Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Нардепи хочуть, щоб кредитні спілки не платили податок на прибуток

У Верховну Раду внесений законопроект №3481 «Про внесення зміни до статті 133 Податкового кодексу України щодо статусу неприбутковості кредитних спілок» (автори – Поляков М., Силантьєв Д., Стеценко Д., Івченко В.).

Документом пропонується надати можливість кредитним спілкам, які не мають на меті отримання прибутку, набути статус неприбуткової організації.

Слід зазначити, що Податковим кодексом передбачено, що неприбутковим підприємством, установою та організацією є підприємство, установа та організація, що одночасно відповідає таким вимогам:

- утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;
- установчі документи якої містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб;
- установчі документи якої передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення);
- внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Проте як констатується в пояснювальній записці, кредитна спілка, маючи своїм завданням фінансову взаємопідтримку своїх членів – пересічних українських громадян на кооперативних засадах, відповідно до вимог статті 21 Закону України “Про кредитні спілки”, нерозподілений дохід, що залишається у розпорядженні кредитної спілки за підсумками фінансового року, розподіляє за рішенням загальних зборів, у тому числі між членами кредитної спілки, пропорційно розміру їх пайових внесків у вигляді відсотків (процентів).

«Отже, вимога Податкового кодексу України щодо встановлення в статуті кредитної спілки заборони розподілу отриманих прибутків (доходів) між членами кредитної спілки не може бути дотримана кредитною спілкою, і на відміну від інших юридичних осіб, заснованих на підприємницьких засадах, кредитна спілка, не маючи на меті отримання прибутку, позбавлена можливості набути статусу неприбутковості», - зазначають автори законопроекту.

Вони посилаються на дані асоціацій кредитних спілок України – ВАКС та НАКСУ, відповідно до яких наслідком неможливості набути статусу неприбутковості стане закриття не менше 100 невеликих установ, які працюють, в тому числі, і у віддалених сільських районах, та суттєве зменшення активів великих кредитних спілок, що «призведе не тільки до припинення або значного обмеження доступу до фінансових ресурсів місцевого населення, але й до скорочення робочих місць із відповідним зменшенням сплати податку на доходи фізичних осіб, єдиного соціального внеску та військового збору у сумах, які суттєво перевищуватимуть можливі обсяги податку на прибуток підприємств, який міг би бути сплачений такими кредитними спілками».

«При цьому, пільгове оподаткування діяльності кредитних спілок як важливого соціального фактора — це загальноприйнята світова практика інших країн світу. У європейських країнах, таких як Польща, Нідерланди кредитні спілки мають статус неприбутковості, активно розвиваються та їх діяльність досить дієво підтримується з боку держави. У США вони є неприбутковими понад 100 років.

У теперішні кризові часи кредитні спілка — це чи не єдина структура, яка задовольняє потреби українців у дрібному кредиті та кредитує малих сільгоспвиробників. Тому, прийняття законопроекту дозволить забезпечити розвиток кредитних спілок, що відповідає інтересам народу, але й інтересам держави, адже саме завдяки їм малозабезпечені верстви населення мають можливість вирішувати свої соціальні та побутові питання, а економіка України – розвиватися шляхом отримання інвестицій від малого підприємництва та сільгоспвиробництва», - констатується в пояснювальній записці.
 

Джерело: http://finbalance.com.ua/news/Nardepi...

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
Нове
13.10.2025
Схвалено у першому читанні законопроєкт про основні засади державного нагляду (контролю)
Документ спрямований на трансформацію системи державного нагляду (контролю) – від карально-репресивної моделі до превентивної та ризик-орієнтованої. Йдеться про створення сучасної системи, заснованої на запобіганні порушенням, а не на покаранні. Більше за темою:      ...
13.10.2025
Заклади вищої освіти зможуть самостійно визначати процедуру присвоєння професійних кваліфікацій
Унесено зміни до Порядку присвоєння професійних кваліфікацій закладами вищої освіти в разі відсутності професійного стандарту. Більше за темою: Запровадження Єдиного реєстру кваліфікацій Урядом на засіданні 10 жовтня внесено зміни до Порядку присвоєння професійних кваліфікацій закладами вищої освіт...
13.10.2025
З 1 січня 2026 року система «Пульс» для звернень бізнесу стане офіційною
Урядом 10 жовтня погоджено пропозицію Міністерства економіки, довкілля та сільського господарства стосовно реалізації протягом двох років експериментального проєкту щодо цифровізації взаємодії органів виконавчої влади із субʼєктами господарювання за допомогою інформаційно-комунікаційної системи &laq...
Кращі матеріали