Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Нардепи хочуть, щоб кредитні спілки не платили податок на прибуток

У Верховну Раду внесений законопроект №3481 «Про внесення зміни до статті 133 Податкового кодексу України щодо статусу неприбутковості кредитних спілок» (автори – Поляков М., Силантьєв Д., Стеценко Д., Івченко В.).

Документом пропонується надати можливість кредитним спілкам, які не мають на меті отримання прибутку, набути статус неприбуткової організації.

Слід зазначити, що Податковим кодексом передбачено, що неприбутковим підприємством, установою та організацією є підприємство, установа та організація, що одночасно відповідає таким вимогам:

- утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;
- установчі документи якої містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб;
- установчі документи якої передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення);
- внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Проте як констатується в пояснювальній записці, кредитна спілка, маючи своїм завданням фінансову взаємопідтримку своїх членів – пересічних українських громадян на кооперативних засадах, відповідно до вимог статті 21 Закону України “Про кредитні спілки”, нерозподілений дохід, що залишається у розпорядженні кредитної спілки за підсумками фінансового року, розподіляє за рішенням загальних зборів, у тому числі між членами кредитної спілки, пропорційно розміру їх пайових внесків у вигляді відсотків (процентів).

«Отже, вимога Податкового кодексу України щодо встановлення в статуті кредитної спілки заборони розподілу отриманих прибутків (доходів) між членами кредитної спілки не може бути дотримана кредитною спілкою, і на відміну від інших юридичних осіб, заснованих на підприємницьких засадах, кредитна спілка, не маючи на меті отримання прибутку, позбавлена можливості набути статусу неприбутковості», - зазначають автори законопроекту.

Вони посилаються на дані асоціацій кредитних спілок України – ВАКС та НАКСУ, відповідно до яких наслідком неможливості набути статусу неприбутковості стане закриття не менше 100 невеликих установ, які працюють, в тому числі, і у віддалених сільських районах, та суттєве зменшення активів великих кредитних спілок, що «призведе не тільки до припинення або значного обмеження доступу до фінансових ресурсів місцевого населення, але й до скорочення робочих місць із відповідним зменшенням сплати податку на доходи фізичних осіб, єдиного соціального внеску та військового збору у сумах, які суттєво перевищуватимуть можливі обсяги податку на прибуток підприємств, який міг би бути сплачений такими кредитними спілками».

«При цьому, пільгове оподаткування діяльності кредитних спілок як важливого соціального фактора — це загальноприйнята світова практика інших країн світу. У європейських країнах, таких як Польща, Нідерланди кредитні спілки мають статус неприбутковості, активно розвиваються та їх діяльність досить дієво підтримується з боку держави. У США вони є неприбутковими понад 100 років.

У теперішні кризові часи кредитні спілка — це чи не єдина структура, яка задовольняє потреби українців у дрібному кредиті та кредитує малих сільгоспвиробників. Тому, прийняття законопроекту дозволить забезпечити розвиток кредитних спілок, що відповідає інтересам народу, але й інтересам держави, адже саме завдяки їм малозабезпечені верстви населення мають можливість вирішувати свої соціальні та побутові питання, а економіка України – розвиватися шляхом отримання інвестицій від малого підприємництва та сільгоспвиробництва», - констатується в пояснювальній записці.
 

Джерело: http://finbalance.com.ua/news/Nardepi...

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
11.11.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели Минфин отвечает на актуальные вопросы налогоплательщиков: письмо от 30.10.2025 Президент подписал Закон о бронировании работников с проблемными ВУД Принят Закон об обосновании выдачи листков нетрудоспособности Верховная Рада приняла за основу законопроект ...
08.09.2025
Закон № 4536 опубликован 3 сентября: обзор основных изменений
Закон № 4536 вносит изменения, в частности, в Налоговый кодекс, Закон от 08.07.2010 № 2464-VІ , Закон от 18.06.2024 № 3817-ІХ. Большинство норм Закона № 4536 вступает в силу первого числа месяца, следующего за месяцем его опубликования, то есть с 1 октября 2025 года. Больше по теме: Кварт...
08.10.2025
Обновлен Справочник условных кодов товаров
ГНС опубликовала обновленный Справочник условных кодов товаров. ГНС опубликовала обновленный Справочник условных кодов товаров. Условный код товара Название товара 00101 жилой дом 00102 здание 00103 ...
Новое
14.11.2025
Документы, вступившие в силу с 10 по 16 ноября 2025 года
Документы, которые вступили в силу на этой неделе и пригодятся при ведении хозяйственной деятельности. Закон Украины от 05.11.2025 № 4677-IX «О внесении изменений в некоторые законодательные акты Украины относительно обеспечения законности и прозрачности в деятельности органов местного самоупр...
14.11.2025
Изменения в законодательстве с 10 по 14 ноября 2025 года
Подборка основных изменений в законодательстве, произошедших этой неделе С 1 января 2026 года будет действовать новая система КВЭД: что сейчас делать бизнесу С 1 января 2027 года Украина переходит на новую классификацию видов экономической деятельности – NACE 2.1-UA, гармонизированную с ...
14.11.2025
Как планируют проверять соответствие МТБ соискателя лицензии на управление опасными отходами
Реализация приказа позволит предоставлять услуги по проверке соответствия материально-технической базы соискателя лицензии по процедуре, соответствующей принципам доступности и однозначности для понимания лицами, которые должны вводить или выполнять требования этого регуляторного акта. Больше по тем...
Лучшие материалы