Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

НАЗК затвердило порядок моніторингу способу життя суб'єктів декларування

01.11.2023

Національне агентство з питань запобігання корупції наказом від 26.10.2023 № 236/23 затвердило Порядок здійснення моніторингу способу життя суб'єктів декларування (далі – Порядок). 

Порядком встановлено, що Моніторинг способу життя суб'єктів декларування здійснюється з метою встановлення відповідності їх рівня життя наявним у них та членів їх сім'ї майну і одержаним ними доходам згідно з деклараціями особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, із додержанням законодавства про захист персональних даних та не повинен передбачати надмірного втручання у право на недоторканність особистого і сімейного життя особи. 

Агентство здійснює вибірковий моніторинг способу життя суб'єктів декларування на підставі виявленої під час аналізу інформації про невідповідність рівня життя суб'єкта декларування. 

Моніторинг способу життя суб'єктів декларування здійснюється на підставі інформації: 

  • отриманої від фізичних та юридичних осіб; 
  • із медіа та інших відкритих джерел інформації, яка містить відомості про невідповідність рівня життя суб'єктів декларування. 

Рішення про початок здійснення моніторингу способу життя суб'єкта декларування приймається керівником самостійного структурного підрозділу апарату НАЗК на підставі відповідної доповідної записки про наявність ознак невідповідності рівня життя суб'єкта декларування. 

При здійсненні моніторингу способу життя суб'єктів декларування використовуються: 

  • відомості, отримані з інформаційно-комунікаційних і довідкових систем, реєстрів, банків даних, у тому числі тих, що містять інформацію з обмеженим доступом, держателем (адміністратором) яких є державні органи або органи місцевого самоврядування, а також відомості з відкритих баз даних, реєстрів іноземних держав, судових рішень, які набрали законної сили, інших джерел, що можуть містити інформацію про спосіб життя суб'єкта декларування; 
  • документи та/або інформація, надані суб'єктом декларування; 
  • документи та/або інформація, у тому числі з обмеженим доступом, що надходять (отримані) від державних органів, органів місцевого самоврядування, нотаріусів, суб'єктів господарювання незалежно від форми власності та їх посадових осіб, спеціалістів, експертів, громадян та їх об'єднань, а також від державних та інших компетентних органів влади іноземних держав; 
  • відомості із медіа, мережі Інтернет, інших джерел інформації, які стосуються конкретного суб'єкта декларування та містять фактичні дані, які можуть бути перевірені; 
  • всі наявні в Національному агентстві відомості, у тому числі: 
    • отримані Національним агентством під час здійснення попередніх перевірок декларацій, поданих суб'єктом декларування та/або членами його сім'ї, іншими особами; 
    • зібрані під час здійснення контролю декларацій за допомогою засобів програмного забезпечення інформаційно-комунікаційної системи проведення логічного та арифметичного контролю декларацій, моніторингу способу життя суб'єкта декларування; 
    • зібрані в результаті розгляду повідомлень викривачів, інших суб'єктів звернення; 
    • отримані під час реалізації повноважень щодо моніторингу та контролю за виконанням актів законодавства з питань етичної поведінки, запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у діяльності осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та прирівняних до них осіб, а також контролю за дотриманням вказаними особами обмежень щодо запобігання корупції; 
  • інформація та/або документи, отримані від правоохоронних органів, у тому числі з матеріалів кримінальних проваджень, дозвіл на використання яких та посилання у документах Національного агентства на які надано слідчим, детективом або прокурором відповідно до вимог Кримінального процесуального кодексу. 

Інформацію, що містить банківську таємницю та необхідна для здійснення моніторингу способу життя суб'єктів декларування, агентство отримуватиме в порядку, визначеному законодавством. 

У разі встановлення невідповідності рівня життя суб'єкта декларування агентство повідомлятиме про такий факт суб'єкта декларування та надаватиме йому можливість протягом десяти робочих днів надати письмове пояснення за таким фактом. 

Протягом п'яти днів з дня завершення моніторингу способу життя суб'єкта декларування НАЗК за допомогою програмних засобів Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, або поштового чи електронного зв'язку надсилатиме повідомлення такому суб'єкту декларування про результати здійсненого щодо нього моніторингу способу життя. 

У разі виявлення ознак адміністративного правопорушення, пов'язаного з корупцією, агентство складатиме протокол про таке правопорушення відповідно до КУпАП, який направлятиметься до суду. 

У разі встановлення доказів того, що суб'єкт декларування набув необґрунтовані активи або що такі активи набула інша особа за його дорученням чи в інших передбачених ст. 290 Цивільного процесуального кодексу випадках, НАЗК порушуватиме перед Спеціалізованою антикорупційною прокуратурою або у визначених законом випадках – перед Офісом Генерального прокурора питання щодо звернення до суду з позовом про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави. 

Наказ набере чинності з дня опублікування. Наразі офіційно не опублікований. 

НАЗК 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
29.04.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Відстрочку від мобілізації для студентів і педагогів можуть обмежити: законопроєкт ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 22.04.2025 Категорію тих, хто має переважне право залишення на роботі при звільненні, розширять: проєкт закону Як ДПС застосовуватимуть відеореєстр...
10.02.2025
У Верховній Раді зареєстровано законопроєкт про підвищення мінімальної зарплати, пенсій та прожиткового мінімуму
Більше за темою: Мінімальна зарплата та прожитковий мінімум – 2025: які розміри та на що вплинуть Розмір мінімальної заробітної плати Парламентарі подали законопроєкт № 12462, яким передбачається підвищення прожиткового мінімуму, мінімальної зарплати та мінімальної пенсії за віком у 202...
27.02.2025
Зберігання та використання пального на підприємстві у 2025 році: облік, податки та документальне оформлення
Марафон-2025: головні бухгалтерські акценти року У суб'єктів господарювання, які використовують у своїй діяльності транспортні засоби, інші машини та механізми, що споживають пальне, постійно виникають запитання, пов'язані з обліком і документальним оформленням операцій з таким пальним, а також зі з...
Нове
29.04.2025
Уряд оновить контрольні функції Держпраці: проєкт постанови
Більше за темою: Придбали човен у фізособи для передання ДСНС: які податкові наслідки Перевірки інтернет-магазину органами ДПС та Держпраці Перевірки Держпраці: порядок проведення в період воєнного стану На сайті СПО профспілок оприлюднено проєкт постанови «Про внесення змін до Положення пр...
28.04.2025
Затверджено Порядок бухобліку нематеріальних активів підприємств сфери Мінцифри
Більше за темою: Нематеріальні активи: переоцінка вартості та списання Мінцифри видало наказ «Про затвердження Порядку оформлення та відображення в бухгалтерському обліку господарських операцій, пов’язаних із створенням (модернізацією, модифікацією, розвитком), адмініструванням і з...
28.04.2025
Звітність про заборгованість із зарплати подаватимуть лише за її наявності – законопроєкт
Більше за темою: Якщо заборгованість із зарплати виплачується в квітні 2025 року Мінекономіки доопрацював законопроєкт «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо інформування про наявність заборгованості із заробітної плати».  Проєкт акта розроблено з м...
Кращі матеріали